Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@19:16:40 GMT

کشف یک تُن و ۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ملایر ‏

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۲۱۵۰

کشف یک تُن و ۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ملایر ‏

ایسنا/همدان فرمانده‎‏ ‏‎انتظامی ملایر با بیان اینکه در طول چهار ماه و بیست روز گذشته با اشراف‎‏ ‏‎اطلاعاتی و ‏کار شبانه روزی موفق به ‏کشف یک تُن و ۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر‎‏ ‏‎شدیم، افزود: کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ ‏درصد‎ ‎افزایش داشته است‎.‎

گزارش ایسنا؛ سرهنگ احمد ساکی ظهر‎ ‎پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه در جمع خبرنگاران، در زمینه ارائه آمار عملکرد این‎ ‎فرماندهی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع قتل در سطح شهرستان ۹۰‏‎ ‎درصد کاهش و در بحث کشف وقوع ‏سرقت ۹۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه‎ ‎در سطح شهرستان ملایر از نظر امنیتی مشکل خاصی وجود ندارد؛ اظهار ‏کرد: درگیری‎ ‎های فردی ۱۴۰ درصد و درگیری های دسته جمعی ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال‎ ‎قبل کاهش داشته ‏است.

ساکی از افزایش سه درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر خبر‎ ‎داد و گفت: در بحث دستگیری متهمان و مجرمان ‏متواری ۹ درصد افزایش داشته‌ایم.

این مقام‎ انتظامی با بیان اینکه تصادفات فوتی برون ‌شهری ۵۷ درصد افزایش داشته‎ است؛ ‎خاطرنشان ‏کرد: در زمینه توقیف موتورسیکلت‌ها و خودروهای متخلف ۳۸ درصد‎ ‎افزایش داشته‌ایم.

ساکی با بیان اینکه از ابتدای سال ‏جاری تاکنون ۱۹ هزار و۵۷۷ مورد‎ ‎تماس با سامانه ۱۱۰ داشتیم و ۶۰۰۰ پرونده در زمینه تشکیل شده است‎، ‎خاطرنشان کرد: به طور مجدانه بحث ارتقای امنیت اجتماعی را پیگیری می کنیم‎.‎

دستگیری ۳۰ نفر در درگیری خیابانی دیروز

فرمانده‎ ‎انتظامی ملایر با اشاره به وقوع درگیری دسته جمعی در روز گذشته در خیابان‎ ‎‏۳۲‏‎ ‎متری ملایر؛ افزود: بلافاصله ‏جلسه مربوطه تشکیل شد و هماهنگی های لازم‎ ‎برای اخذ نیابت قضایی و دستگیری برهم زنندگان نظم عمومی صورت ‏گرفت.

ساکی با ‎بیان اینکه در یک عملیات کاملا ضربتی همه نیروهای پلیس بسیج شدند و با‎ ‎سرعت عمل و اقتدار برای ‏دستگیری متهمان با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی‎ ‎وارد عمل شدند، افزود: در این عملیات در مجموع ۳۰ نفر دستگیر شدند ‏و ۱۰۰ عدد‎ ‎چماق عریض و طویل و ۱۲ خودرو که در درگیری حضور داشتند و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت‎ ‎متخلف، ‏کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه افرادی که در این درگیری‎ ‎حضور داشتند اهل یکی از روستاهای استان مرکزی بودند و علت این درگیری اختلاف طایفه‌ای قدیمی بوده است، اظهار کرد: ۱۰ ماشین‎ ‎یدک کش برای حمل ‏ماشین های متخلف که در این درگیری حضور داشتند، بسیج شد.

‎فرمانده انتظامی ملایر در بخش دیگری با ‏بیان اینکه قیام کربلا‎ ‎و نهضت عاشورا، مملو از آموزه‌های دینی، اخلاقی و فرهنگی است و ما باید فرهنگ‎ ‎عاشورایی را ‏ترویج دهیم، افزود: در عصر ارتباطات با توجه به هجمه‌های فراوان‎ ‎فرهنگی از طریق فضای مجازی، یکی از بهترین ‏راهکارها برای مصون ماندن، ترویج‎ ‎فرهنگ عاشورایی است.

ساکی با بیان اینکه لازمه کار ما در عصر حاضر گرایش به‎ ‎فرهنگ ناب عاشورایی و توجه به اهداف قیام عاشوراست، گفت: نهضت امام‎ ‎حسین(ع) تجلی اوصاف الهی و معنوی بود و ‏انقلاب اسلامی نیز با تاثیر گرفتن از قیام‎ ‎عاشورا شکل گرفت و دوام و بقا پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شهدا و‎ ‎ایثارگران نیز در طول هشت سال دفاع مقدس با اتکا به مکتب عاشورا به‎ ‎استکبار ستیزی و ظلم ستیزی پرداختند، افزود: امروز این ‏مکتب متعالی در سطح‎ ‎جهان بین کشورهای مسلمان و منطقه خاورمیانه ریشه دوانده و همه مسلمانان و‎ ‎مظلومان جهان با ‏تاثیر از قیام عاشورا علیه ظلم و جور زمانه قیام کرده اند.

فرمانده‎ ‎انتظامی ملایر با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت عمومی و روانی در سطح جامعه ‎تنها وظیفه نیروی ‏انتظامی نیست و دستگاه‌های دیگر نیز باید مشارکت کنند‎، ‎تصریح کرد: خدمات و اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی توسط ‏خبرنگاران نقش‎ ‎بسیار مهمی در اقناع سازی افکار عمومی، کاهش جرایم و افزایش سطح امنیت‎ ‎اجتماعی دارد، چراکه ‏خبرنگاران با قلم و اطلاع رسانی خود سبب افزایش آگاهی‎ ‎مردم و ایجاد یک امنیت اجتماعی در سطح جامعه می‌شوند‎.‎

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشف مواد مخدر ترياك کشف تریاک مواد مخدر نزاع استانی شهرستانها انتظامی ملایر افزایش داشته مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ اسدیان گفت: ماموران انتظامی شهرستان مرند در۴۸ ساعت گذشته موفق شدند ۲۲معتاد متجاهر و پر خطر را از پارک‌ها و محل‌های مختلف شهر جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کنند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در ادامه اجرای طرح آرامش در شهر توانستند انواع مختلف مواد مخدر از جمله مقدار ۵۷۰ گرم تریاک، ۱۶۰ گرم سوخته تریاک، ۳۴ گرم شیره تریاک، تعداد ۲ دستگاه ترازوی دیجیتالی توزین مواد مخدر، تعداد ۲ عدد وافور و مقداری مواد مخدر صنعتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند در خصوص اجرای طرح‌های مختلف در سطح شهر گفت: طرح آرامش در شهر در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مطالبات مردمی در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی با هدف دستگیری خرده فروشان، معتادان متجاهر در سطح شهرستان مرند به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ اسدیان خاطرنشان کرد: به جهت افزایش رضایتمندی مردمی اجرای این طرح‌ها همچنان با جدیت در دستور کار پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مصرف، تهیه و توزیع انواع مواد مخدر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در لرستان
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان