Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی کامل پلیس کرمانشاه برای برقراری نظم و امنیت زائرین اربعین حسینی خبرداد.

سردار علی اکبر جاویدان، امروز(۲۰ مرداد) در نشستی خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمن از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون به شکل های مختلفی از جنگ گرفته تا تحریم های اقتصادی و تهاجم فرهنگی به ما فشار وارد می کند و در این راه از همه ظرفیت ها  استفاده کرده و در راستای رسیدن به اهداف خود به دنبال ایجاد تفرقه، تنش و اختلاف درون نظام و دو قطبی کردن جامعه است و بهانه هایی همچون حجاب را مطرح می کند و خود را دلسوز مردم می داند، اما هدفی جز لطمه زدن به نظام و به انحراف کشیدن آرمان ها و مسیر انقلاب ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: همه ما باید واقف به این مسئله باشیم که در این فضای غبارآلود ناخواسته اقدامی انجام ندهیم که به نفع دشمن و به ضرر انقلاب تمام شود.

وی با تاکید براینکه علیرغم تمام تلاش دشمن شرایط امنیتی خوبی در کشور و استان برقرار است، اعلام کرد: علیرغم وجود آمار بالای بیکاری و آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و ...که بستر ساز انحرافات و بروز ناهنجاری های اجتماعی، قانون شکنی و جرایم هستند، اما شرایط امنیتی استان خوب است.

جاویدان ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه استان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی زیر بمباران بوده و از نظر زیرساختی عقب افتاده و پس از آن هم آنطور که باید به آن پرداخته نشده و این مسئله آمار بیکاری آن را بالا برده که می تواند در افرایش جرائم تاثیرگذار باشد، با اینحال بین ۳۲ استان کشور ار نظر امنیتی شرایط مناسبی داریم.

وی متذکر شد: با این وجود، متاسفانه احساس امنیت را در استان نداریم که علت اصلی آن انعکاس اخبار و موضوعات منفی از استان است، به گونه ای که حتی گاها برخی از حوادث که اتفاق می افتد و مربوط به کرمانشاه نیست، در فضای مجازی به کرمانشاه نسبت داده می شود.

فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: اگر اینها را مدیریت نکنیم و تبلیغات منفی علیه کرمانشاه ادامه داشته باشد، تبعات منفی زیادی در حوزه های گردشگری، سرمایه گذاری و ... برای استان خواهد داشت.

۱۲ هزار سرقت در کرمانشاه طی ۴ ماهه اول امسال

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان طی چهارماهه امسال پرداخت و گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۶۰۰ فقره سرقت در استان رخ داده که ۶۶ درصد آن مربوط به سرقت های خرد و مابقی سرقت های مهم بوده است.

جاویدان با بیان اینکه این آمار نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۴ درصد افزایش نشان می دهد که دو درصد از میانگین کشور کمتر است، افزود: جمعا حدود ۲.۴ درصد از کل سرقت های کشور سهم استان کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: از نظر تعداد سرقت ها استان دوازدهم کشور هستیم.

فرمانده انتظامی استان به وقوع ۳۵ قتل در استان طی چهارماهه اول امسال هم اشاره کرد و گفت: این تعداد ۳.۸ درصد از کل قتل های کشور را به خود اختصاص می دهد و استان پنجم کشور از نظر آمار وقوع قتل هستیم که جایگاه خوبی برای ما نیست.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۵۰۰۰ فقره نزاع در استان رخ داده که ۹۸.۵ درصد آن فردی و مابقی دسته جمعی بوده که از این نظر هم در رتبه ۱۳ کشور قرار داریم.

جاویدان به ارائه آماری از کشفیات استان در حوزه سلاح و مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این مدت جمعا ۸۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز جنگی و شکاری در استان کشف و ضبط شد که رتبه پنجم کشور را از نظر این کشفیات داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک تن و ۴۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در استان طی چهارماهه اول سال کشف شد که افزایشی پنج درصدی دارد و در کشور هم رتبه ۲۳ را داریم.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از مرگ ۱۴۹ نفر در استان به دلیل تصادفات خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۶ نفر در معابر درون شهری و ۱۰۳ نفر در جاده ها جان خود را از دست داده اند.

به گفته این مقام انتظامی، ۲.۷ درصد از کل جانباختگان حوادث جاده ای کشور مربوط به کرمانشاه بوده است‌

وی به اجرای طرح های مقابله با جعل و کلاهبرداری در استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در بحث جعل و کلاهبرداری در جایگاه ۱۵ کشور هستیم. همچین رتبه ۱۹ مفاسد اقتصادی، ۱۸ شرارت و ۲۲ امنیتی را هم داریم‌

دستگیری ۹۳۶ مجرم اقتصادی در کرمانشاه

جاویدان در ادامه به بیش از ۴۵۶ هزار تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۳ هزار تماس عملیاتی شده و بصورت میانگین هر یک دقیقه یک ماموریت داشته ایم.

وی از متلاشی شدن ۴۴ باند سرقت و افزایش ۲۵ درصدی آن نسبت به مشابه سال قبل خبرداد و افزود: طی این مدت جمعا ۳۹۸۳ سارق دستگیر شده اند.

فرماندهی انتظامی استان در ادامه به وضعیت امنیت اقتصادی استان در چهارماهه امسال هم اشاره ای داشت و گفت: ۱۶۵۱ راس دام، ۲۴۰ هزار لیتر سوخت، پنج میلیون نخ سیگار، ۵۷ هزار عدد لوازم خانگی، ۷۴ هزار متر پارچه، ۵۹۰ هزار کیلو مواد خوراکی و ۱۳۵ تن زغال قاچاق طی این مدت کشف، هشت باند متلاشی، ۹۳۶ نفر به عنوان مجرم اقتصادی دستگیر و ۶۱۸ دستگاه خودرو توقیف شده اند.

وی ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود ۱۰۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۸۳۹ پرونده هم در این رابطه تشکیل شده است.

جاویدان به فعالیت های صورت گرفته در حوزه پلیس امنیت و اطلاعات هم اشاره ای داشت و گفت: در بحث امنیت اخلاقی، نگاه ما نگاهی اصلاح گرایانه است و بیشتر امر به معروف و نهی از منکر می کنیم که در این رابطه پلیس طی چهار ماه گذشته بیش از ۱۸ هزار تذکر لسانی داشته که تنها ۱۵۵ فقره به مراجع قضایی منتهی شده است‌.

وی از برخور انتظامی با ۳۴۲ نفر هم که اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و دور دور کردن در خیابان ها کرده بودند خبرداد و افرود: در بحث برخورد با صنوف متخلف هم با ۱۶ هزار بازدید، ۱۳۷۳ مورد برخورد با این صنوف را داشته ایم که منجر به اخطار و پلمب تعدادی از آنها شده است.

کارفرمایان کرمانشاهی حق بکارگیری اتباع بیگانه را ندارند

فرمانده انتظامی استان به دستگیری ۹۸ نفر از اتباع بیگانه در کرمانشاه هم اشاره ای کرد و گفت: کرمانشاه یکی از استان های ممنوعه کشور در بحث فعالیت اتباع بیگانه است و کارفرمایان مجاز به بکارگیری آنها نیستند.

وی در ادامه اعلام کرد: پلیس گذرنامه استان نیز در مدت چهارماهه امسال ۳۹ هزار و ۷۶۷ جلدگذرنامه صادر کرده که نسبت به مشابه سال قبل بیش‌از ۶۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

جاویدان از شماره گذاری و تعویض پلاک ۱۷۵۸ موتورسیکلت و ۴۴ هزار و ۷۰۰ خودرو در کرمانشاه طی این مدت خبرداد و اعلام کرد که نسبت به مشابه سال قبل رشدی ۴۰ درصدی دارد.


فرمانده انتظامی استان در ادامه به آمار بالای وقوع تیراندازی ها در سطح استان هم اشاره ای کرد و گفت: یکی از اولویت های پلیس و مطالبه مردم برخورد با تیراندازی ها است که متاسفانه به دلیل اینکه سلاح های مجاز و غیرمجاز گرم زیادی در دست مردم است، آمار نزاع ها، خودکشی ها و ارعاب و تهدید با آن هم در کرمانشاه بالاست.

وی افزود: در مجموع در چهارماهه امسال حدود ۲۰۰ فقره تیراندازی داشته ایم که نشان می دهد هر روز حداقل یک تیراندازی رخ داده است که غالب آن در شهر کرمانشاه و حدود ۸۰ درصد آن نیز کشف و عاملیت آنها دستگیر می شوند.

جاویدان در ادامه به کنترل اراذل و اوباش در کرمانشاه هم اشاره ای کرد و گفت: آنها را براساس میزان شرارت دسته بندی و به سه درجه تقسیم کرده ایم، با اینحال مدام تحت رصد و کنترل هستند و جمعا حدود ۱۷۰ نفر هم در این رابطه دستگیری داشته ایم.

وی به کشفیات مواد مخدر در سطح استان هم اشاره ای کرد و گفت: حدود یک تن و ۴۳۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر را داشته ایم و از طرفی ۹۴ هزار و ۱۰۶ قرص رونگردان هم کشف و ضبط شده و ۱۱۸ قاچاقچی، ۱۲۹۶ خرده فروش و ۱۹ باند هم دستگیر شده اند و ۸۰ خودرو نیز به اتهام حمل و جابجایی مواد مخدر توقیف شده است.

به گفته این مسئول ۱۸۱ فقره کشف جرایم اقتصادی استان طی این مدت صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان به جرایم اخلاقی حوزه فضای مجازی هم اشاره ای کرد و گفت: بیشتر این جراین در ارتباط با مزاحمت های اینترنتی، انتشار فیلم و عکس خصوصی، نشر اکاذیب و اخاذی بوده این که جمعا منجر به تشکیل ۱۹۰ فقره پرونده شده که ۱۸۶ فقره آنها یعنی حدود ۹۸ درصد کشف شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش به آمادگی استان برای میزبانی از زوار اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این ایام احتمالا دو مرز سومار و خسروی باز باشند، بنابراین اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده ایم.

جاویدان از نصب حدود ۵۸ گیت در مرز خسروی خبرداد و گفت: اگر لازم باشد تعداد گیت ها را به عدد ۱۰۰ می رسانیم.

وی با تاکید براینکه پلیس راه نیز آمادگی کاملی برای تردد زوار دارد، گفت: آمادگی تامین نظم و امنیت زائرین اربعین حسینی را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فرمانده انتظامی کرمانشاه پليس سرقت اربعين حسيني فرمانده انتظامی استان هم اشاره ای کرد و گفت نسبت به مشابه سال اشاره کرد و گفت چهارماهه امسال اربعین حسینی طی این مدت داشته ایم مواد مخدر استان طی سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود

مجید نامجو روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمانشاه در استانداری از وی خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

نامجو تاکید کرد: مرز خسروی می تواند مرکز ثقل انتقال زائران اربعین در کشور باشد و به مرز اول کشور تبدیل شود و باید خودمان را برای انتقال یک و نیم میلیون زائر از این مرز آماده کنیم.

وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.

در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.

وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.

شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.

وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس