Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:24:27 GMT

مدرسه «خیرین نام‌آوران» در آبیک احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۲۸۹۰

مدرسه «خیرین نام‌آوران» در آبیک احداث می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالله ملک‌پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک به تشریح پروژه‌های آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: پروژه فضای آموزشی شهرک فردوس به عنوان پروژه نیمه سبز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه کانون فرهنگی شهرک قدس هم رو به اتمام بوده و در هفته دولت افتتاح می‌شود؛ اسکلت‌بندی مدرسه شهرک بعثت هم انجام شده و مدرسه اندیشه هم با مشارکت خیر و نوسازی احداث می‌شود که نقشه‌های معماری این پروژه تمام شده و نقشه‌های عمرانی آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام پروژه‌های روستاهای دبیریان، زعفران و حسین‌آبادرضی افزود: در طرح جبران و تثبیت یادگیری که در حال اجراست که حدود 1000 دانش‌آموز مقطع ابتدایی شامل دروس ریاضی و فارسی در پایه اول و دروس ریاضی، فارسی و علوم در پایه دوم و حدود 638 نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و 244 نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم شرکت کرده‌اند و به صورت رایگان هم است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: حدود 50 درصد از نوآموزان پیش دبستانی که در این دوره شرکت نکرده‌اند جذب شده‌اند.


ملک‌پور با اشاره به اجرای طرحی به طور پایلوت در قالب مدرسه خیرین نام‌آوران در شهرستان آبیک بیان کرد: در این طرح، ساخت یک باب مدرسه با مشارکت 6 خیر در دستور کار قرار دارد که نسبت به جذب سه خیر اقدام کرده‌ایم و قطعی شده و پس از تعیین سه خیر دیگر، نسبت به احداث این مدرسه اقدام می‌شود و هر کلاس به نام همان خیر نامگذاری می‌شود؛ این در حالی است که طی نشست با مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین مقرر شده نسبت به انجام تعهدات این اداره کل به خیر سمائیان با تعیین پیمانکار اقدام شود.

وی به شناسایی پنج قطعه زمین بلااستفاده آموزش و پرورش داخل بافت روستاها و فروش آن از محل تبصره 18 اشاره کرد و افزود: با فروش این زمین‌ها، برای مدرسه‌سازی و ارائه خدمات هزینه خواهد شد؛ برای تجاری‌سازی هم 2 نقطه شناسایی شده و نقشه‌ها اماده شده و به کمیسیون ماده 5 ارسال می‌شود و پس از تایید، درآمد ناشی از تجاری‌سازی برای آموزش و پرورش و مدارس هزینه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: احداث یک زمین چمن مصنوعی با مشارکت شهرداری آبیک با آورده 150 میلیون تومانی آموزش و پرورش و 250 میلیون تومان شهرداری آبیک در هنرستان دخترانه عاطفه و سالن امام علی علیه السلام با همین میزان اعتبار در دستور کار قرار دارد و احداث زمین چمن مصنوعی در شهر خاکعلی هم در حال پیگیری است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: با حمایت‌های فرماندار شهرستان آبیک در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای تمام پروژه‌های آموزش و پرورش اعتبار لحاظ شده و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

ملک‌پور در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که با توجه به وجود چالش از سوی برخی مدارس غیردولتی در سال تحصیلی گذشته و اعتراض‌های متعدد دانش‌آموزان چه برنامه‌ای برای این مدارس در سال تحصیلی در نظر دارید، با اشاره به جلسه با مدیران این مدارس و شنیدن دغدغه‌ها و انتظارات آنان و ابلاغ انتظارات و توصیه های آموزش و پرورش در موضوعات مختلف به آنان توضیح داد: با 26 موسسه علمی آزاد و زبان خارجی هم جلسه برگزار شده و تذکرات لازم داده شده گرچه در سال تحصیلی جاری نظارت قوی، مستمر، ویژه و کنترل لازم بر مدارس غیردولتی، موسسات علمی و آزاد و زبان خارجی خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم چالش‌های سال گذشته تکرار شود.

وی با بیان اینکه احیا و بهسازی دو سالن آمفی‌تئاتر سمائیان و شهید خجسته‌روز در حال انجام است و ادامه دارد، تصریح کرد: توسط یکی از شرکت‌های کشت و صنعت شهرستان آبیک تعمیر و تجهیز 10 مدرسه انجام می‌شود و آسانسور اداره آموزش و پرورش هم در مرحله نصب کابین قرار گرفته و تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول رسالت خبرنگاری را در راستای شغل معلمی دانست و تصریح کرد: خبرنگاران به دلیل واسطه بین مردم و مسئولان، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و مردم به دلیل اعتماد به رسانه های رسمی، اخبار شهرستان آبیک را پیگیری و بر اساس اخبار خبرنگاران این رسانه ها قضاوت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آبیک آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است