Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید از طریق مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی، موضوع راه اندازی دفتر زعفران و زرشک را به طور جدی دنبال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ جواد اشرفی عصر امروز  با بیان این مطلب در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره ملی زرشک اظهار داشت کرد: باید در فضایی هم افزا در راستای اعتلای محصول ارزشمند زرشک نقش آفرینی نمود  تا  از این طریق بتوان به اقتصاد و معیشت مردمان استان کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حالی که این محصول ارزشمند، در بسیاری از هتل های خارج از کشور عرضه می گردد اما هنوز در داخل استان در خصوص استفاده از آن، فرهنگ سازی صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر این که جشنواره ملی زرشک باید در شهرهای مختلف استان برگزار شود، تصریح کرد: در راستای کمک به معیشت مردم، باید در زمان برگزاری جشنواره، برنامه های متعدد فرهنگی در سطح شهرستان های استان برگزار شود. 

اشرفی ادامه داد: همه اهداف برگزاری جشنواره شامل معرفی این محصول، کمک به افزایش تقاضا، ایجاد شور و نشاط و... وقتی محقق می شود که خروجی آن کمک به معیشت مردم باشد.

وی اظهار داشت: شاید گردش مالی بسیاری از صنایع استان بالاتر از محصول زرشک باشد اما اهمیت زرشک از آن جهت است که شمولیت و دامنه نفوذ اجتماعی آن به 38 هزار خانواری برمی گردد که در 5 شهرستان استان در این زمینه تولید آن فعالیت می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: برگزاری جشنواره ملی زرشک نباید جنبه تجملاتی به خود بگیرد بلکه باید خروجی داشته و با زیست بوم مردم منطقه سازگاری داشته باشد.

مرکز توسعه زرشک و عناب خراسان جنوبی در الویت قرار گیردبه گُل نشستن باغ‌های زرشک استان خراسان جنوبی به روایت تصویربند خاکی "زرشکه" بروجرد به‌زودی افتتاح می‌شودآرامش در بازار زرشک خراسان جنوبی با طرح خرید حمایتی برقرار شد

وی ادامه داد: جهت برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره ملی زرشک باید ضمن بهره گیری از نظرات فرمانداران شهرستان های تابعه استان، کمیته های مختلفی نظیر تولید محتوا، برگزاری مراسم ، رسانه و... شکل بگیرد.

اشرفی خاطر نشان کرد: حدود 20 هزار تن زرشک خشک در استان تولید می شود که اگر فراوری محصول و  بازاریابی مطلوبی در این خصوص صورت پذیرد در آینده باید به  دنبال توسعه باغات زرشک استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی )با عنوان تولید؛ دانش‌‌‌ بنیان، اشتغال‌‌‌ آفرین باید به با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان به دنبال افزایش برداشت این محصول باشیم.

وی پیشنهاد داد؛ مراسم افتتاحیه جشنواره در محل باغات افین یا  زهان برگزار شود و در کنار آن سیاه چادر ، نمایشگاهی از محصولات و... برپا شود.

انتهای پیام/250

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی برگزاری جشنواره خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد