Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، از ایجاد ۱۴ شبکه‌ تخصصی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها خبر داد و گفت که تمامی تشکل‌های مردم‌ها و سمن‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان ثبت نشده‌اند اما مایل به دریافت خدمات این وزارتخانه اعم از آموزش‌های تخصصی و حمایت‌ها هستند، می‌توانند عضو این شبکه‌ها شده و به طور نظام‌مند فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی کامل نواب در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، همزمان با روز جهانی جوانان و در آستانه روز ملی تشکلهای مردم نهاد و مشارکت اجتماعی، اظهار کرد: از گذشته وزارت ورزش و جوانان یکی از مراجع صدور مجوزهای تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان بوده و در دوره جدید نیز در این راستا موضوعات مختلف را در دستور کار قرار داده‌ است.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان، "توانمند سازی" اعم از ارائه آموزش‌های تخصصی و یا حمایت از سمن‌ها و تشکل‌های جوانان را از جمله اقدامات اصلی معاونت امور جوانان دانست و با اشاره به لزوم "شبکه سازی" تخصصی سمن‌ها و تشکل‌ها به منظور توانمندسازی بهتر آنها، تصریح کرد: در معاونت جوانان دولت سیزدهم "شبکه سازی" تخصصی تشکل‌ها را به منظور توانمندسازی بهتر آنها دنبال کردیم.

کامل نواب درباره جزئیات این "شبکه سازی تخصصی" سمن‌ها و تشکل‌ها توضیح داد: در این راستا با توجه به موضوعات متنوعی که سازمان‌های مردم نهاد بر اساس آن در وزارت ورزش و جوانان ثبت شده‌اند، ۱۴ شبکه تخصصی را ایجاد کردیم و هر  شبکه در یک استان و به تعبیری در ۱۴ استان مستقر هستند. در واقع منظور از شبکه، مجموعه تشکل‌هایی است که در موضوع فعالیت خود دارای شباهت و اشتراک هستند.

وی شبکه "ازدواج و جوانی جمعیت"، شبکه "فعالیت‌های جهادی و نیکوکاری"، شبکه "سبک زندگی ایرانی اسلامی" و شبکه "فعالیت‌های دانش بنیان" را از جمله شبکه‌های ایجاد شده در این راستا عنوان کرد و ادامه داد: اینگونه مجموعه سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها با حوزه فعالیت مشترک در قالب یک شبکه دور هم جمع شدند و هر شبکه ممکن است متشکل از صدها سمن یا تشکل باشد و سمن‌ها از  کل کشور می‌توانند عضو یک شبکه شوند.

به گفته مدیر کل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان، این شبکه سازی باعث می‌شود آموزش‌ها و حمایت‌هایی که از سوی وزارت ورزش و جوانان به سمن‌ها ارائه می‌شود به طور تخصصی و متناسب با موضوع هر شبکه باشد.

وی همچنین از امکان عضویت سمن‌ها و تشکل‌هایی که مجوز خود را از وزارت ورزش و جوانان نگرفته‌اند در این ۱۴ شبکه خبر داد و افزود: بسیاری از تشکل‌ها علاقمند به ارتباط و همکاری با ظرفیت‌های وزارت ورزش و جوانان هستند ولی بستر لازم برای آن تا کنون وجود نداشت، چراکه این سمن‌ها در دیگر مراکز دولتی شناسایی و ثبت شده‌اند. از این پس شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها می‌توانند میزبان خوبی برای این سمن‌ها باشند و تشکل‌هایی که در وزارت ورزش ثبت نشده‌اند و مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش نگرفته‌اند می‌توانند عضو این شبکه‌های تخصصی شوند و از خدمات آن اعم از آموزش و حمایت استفاده کنند.

به گفته کامل نواب، سازمان‌های مردم نهاد جوانان از این پس باید برای دریافت هرگونه کمک مادی و غیر مادی از  وزارت ورزش و جوانان از مسیر شبکه‌های تخصصی اقدام کنند و تشکل‌های غیر عضو وزارت ورزش و جوانان نیز می‌توانند با عضویت در این شبکه‌ها ایده‌ها و طرح‌های  خود را ارائه داده و در قالب نظامی که در شبکه‌ها پیش‌بینی شده است، کار خود را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: روز ملی تشکلهای مردم نهاد و مشارکت اجتماعی ، جوانان ، معاونت جوانان ، وزارت ورزش و جوانان ، روز جهانی جوانان ، دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جوانان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان روز جهانی جوانان سازمان های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان سمن ها و تشکل ها مردم نهاد شبکه های تخصصی شبکه سازی شبکه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی غلامرضا لگزیان عضو هیئت علمی واحد رودهن را به عنوان نماینده ریاست دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منصوب کرد.

در این مراسم فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام جلیل محمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و اعضای هیئت‌رئیسه حضور داشتند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: یکی از جلساتی که به صورت منظم و مرتب از سوی دفتر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود دیدار ایشان با اعضای تشکل‌های دانشجویی بوده و این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تشکل‌های اسلامی است.

بهروز دوستی افزود: با سیاست‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال اخیر در پیش گرفته وضعیت تشکل‌ها در دانشگاه مناسب است و درحال حاضر بیش از ۲۰۰ تشکل دانشجویی فعال و حدود ۱۰۰ تشکل فعال استادی در حال فعالیت هستند، اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی تبیین کرد: تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها دارای استعداد و ظرفیت‌های فراوانی هستند که در صورت استفاده بهینه موجب رشد، شکوفایی و پیشرفت دانشگاه می‌شوند.

مدیرکل تشکل دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کار تشکل نقد قدرت است؛ از این رو باید با سعه صدر با این معلمان برخورد و آنها را با خود همراه کنیم.

نماینده رئیس دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن هم گفت: دانشگاه باید بستر تعلیم و تربیت باشد و رسالت تشکل‌های اسلامی نیز در همین زمینه تعریف می‌شود.

لکزیان افزود: در چند روز اخیر این دفتر موفق به تشکیل و اخذ موافقت اصولی یک تشکل دانشجویی شده و یک تشکل اساتید را نیز در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است