Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل فروردین سال ۹۸ موجب تخریب ۷۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع این شهرستان شد که ۵۶۰ کیلومتر از آن به دلیل عدم جبران خسارت، مشکل جدی دارد.

سید حمیدرضا کاظمی در حاشیه بازدید سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پروژه ایستگاه پمپاژ رنگین‌بان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برخی مزارع گندم پلدختر به دلیل آسیب سیل به جاده دسترسی،  راه ورود کمباین برای جمع‌آوری و برداشت محصول مسدود بود که خسارات و مشکلاتی برای کشاورزان در برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین انتظار می‌رود برای ایستگاه‌های پمپاژ،  جاده‌های بین مزارع شهرستان پلدختر،  اراضی شیب‌دار و به طور کلی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان اقدام جدی و مستمر صورت گیرد.

کاظمی یادآور شد: شهرستان پلدختر با وجود رودخانه‌های کشکان و سیمره و اقلیم بسیار مناسب برای کشاورزی و باغداری،  نیروی انسانی مطالبه‌گر و توانمندی دارد که می‌توان با حمایت دولتمردان به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزان پلدختر در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به طور کلی تخریب شد و از بین رفت.

نماینده مردم پلدختر و معمولان افزود: مصوبه‌ای درخصوص جایگزین کردن منابع ملی برای این زمین‌ها اخذ شد اما منابع ملی در منطقه وجود ندارد بنابراین انتظار می‌رود چنانچه امکان داشته باشد گزارش کارشناسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای این زمین‌ها ارائه شود.

کاظمی گفت: باید بخشی از اعتبارات به عنوان بلاعوض و بخشی به عنوان تسهیلات به کشاورزانی که زمین‌های آنها تخریب شده  پرداخت شود تا بتوانند پروژه‌ای جایگزین مانند دامداری یا صنایع تبدیلی جهت ایجاد درآمد فعال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معمولان شهرستان پلدختر مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی سید حمیدرضا کاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند

توکل آبشناس اظهار داشت: بر اساس قانون دو مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۰ مترمربع بنا، ۹۰ متر دیوارکشی به طول و ۲۰ مترمربع محوطه‌سازی در اراضی باغی روستای کوهانی شهرستان نهاوند قلع و قمع شدند.

وی گفت: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: بر اساس این اقدام قانونی در اراضی کشاورزی، حدود ۸ هزار مترمربع از اراضی مرغوب به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان آزاد شد.

وی افزود: این عملیات با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد