Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه در تقویت و ترویج تعالیم دینی در جامعه نقش بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام اکبر عیدی، در نشستی  با مشارکت هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید دانشگاه‌های استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، نهادینه شدن ارزش‌ها و فضایل اخلاقی و انسانی و مدیریت براساس عدالت و تقوا را از جمله شاخص‌های مهم حکمرانی اسلامی دانست و گفت: الگوی حکمرانی اسلامی توجه کردن عملی به مفاهیم قرآن کریم و سبک زندگی و مدیریتی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی، محورهایی همچون توحیدگرایی، دینمداری و عدالت‌باوری، از مبانی اساسی هستند، اضافه کرد: در جامعه اسلامی، ابتدا، انسان‌ها دنبال خودسازی و بعد جامعه‌سازی و تمدن‌سازی برمعیار ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در منطقه بالکان با بیان اینکه ارتقای معنوی و اخلاقی جامعه از متغیرهای حکمرانی اسلامی است، ادامه داد: شاخص‌هایی همچون پاسخگویی به مردم، کارآمدی و اخلاق‌مداری، از شاخص‌های مهم مدیریت و حکمرانی اسلامی است.

عیدی نقش آموزش و پرورش و دانشگاه را در تقویت و ترویج تعالیم دینی در جامعه به‌ویژه در سطح قشر جوان و دانشجو، یک نقش زیربنایی اساسی دانست و گفت: انسان دینمدار، ابتدا خودش در عمل و رفتار، کاملاً پایبند به تعالیم دینی است و با کردار و رفتارش، دیگران را به سوی دین و دینمداری، جذب می‌کند.

در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه لرستان نیز در سخنانی از جمله الگوهای راهگشای مدیریت اسلامی را سبک مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید چمران دانست و گفت: آموزه‌های قرآن کریم و نهج‌البلاغه، در همه ابعاد زندگی از جمله جنبه‌های مدیریتی، بایستی هدایت‌گر و راهبر باشند.

علی نظری افزود: جایگاه نهاد دانشگاه به عنوان نهادی علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و یکی از نهادهای اثرگذار حکمرانی اسلامی، براساس تعالیم حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، یک جایگاه انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز، متناسب با ارزش‌های اسلامی و اخلاقی است.

وی وجود و فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاه‌ها و سازمان بسیج اساتید را در راستای کمک به ارتقای کارآمدی و پاسخگویی با رویکرد مسئله‌محور، دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی سازمان بسیج شهید چمران معاونت فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری نهج البلاغه امام خمینی قرآن کریم علی نظری دانشگاه لرستان مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان حکمرانی اسلامی تعالیم دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد