Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران برای افغانستان اظهار داشت در دیدارهای اخیرش با مقامات دولت موقت طالبان دو طرف بر مبارزه مشترک با داعش تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران برای افغانستان در توئیتی دیدارهای روز گذشته با «ملا عبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر و «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان را سازنده خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دیدارها دو طرف بر گسترش تعاملات مثبت و توسعه روابط در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی تأکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های امنیتی در خصوص مبارزه با داعش و اشرار در طرفین مرز مشترک شدند.

کاظمی قمی گفت: در این دیدارها همچنین بر لزوم توجه به دشمنان مشترک که هدف‌ آنها درگیرسازی دو‌ ملت بزرگ ایران و افغانستان است و لزوم هوشیاری و مقابله با این دشمنان تأکید شد.

پیش از این نیز وزارت خارجه دولت موقت طالبان در اطلاعیه‌ای درباره این دیدار نوشته بود دو طرف پیرامون مسائل مختلف از جمله تقویت روابط اقتصادی، ایجاد تسهیلات در بخش تجارت و ترانزیت، رفع محدودیت‌های وضع‌شده بر حساب‌های بانکی تجار افغان در ایران، وضعیت زندانیان افغان و همچنین مشکلات اتباع افغان ساکن ایران گفتگو کردند.

متقی با اشاره به تلاش‌های اخیر برای خدشه وارد کردن به روابط دو کشور نیز تصریح کرده بود: نباید به هیچکس اجازه داده شود تا با چنین اعمالی به روابط دو کشور آسیب رساند.

متقی در دیدار با هیئت ایرانی: نباید به هیچکس اجازه داد به روابط دو کشور آسیب بزند گفتگوی وزیر نیرو با مقامات دولت موقت طالبان/ افغانستان خواستار استفاده از تجربیات ایران است دیدار مشترک مرزی ایران و افغانستان؛ مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک دو کشور

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش طالبان اخبار افغانستان داعش طالبان اخبار افغانستان دولت موقت طالبان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند