Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:15:39 GMT

آمریکا: به اصل چین واحد پایبندیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۴۷۸۷

آمریکا: به اصل چین واحد پایبندیم

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پیامی اعلام کرد واشنگتن به اصل چین واحد معتقد بوده و استقلال تایوان را حمایت نمی‌کند.

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، پرایس در پیامی توییتری با بیان آنکه آمریکا استقلال تایوان را حمایت نمی‌کند، نوشت: «واشنگتن مخالفت خود با هرگونه تغییر یک‌جانبه در وضعیت موجود از طرف چین یا تایوان را ابراز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا همچنان با سیاست چین واحد برای تعمیق روابط خود با تایوان، موافق است و این کار را از راه ادامه روابط اقتصادی و تجاری خود با این جزیره انجام خواهد داد.»

البته ند پرایس به سخنان «کورت کمبلو» معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا، اشاره داشت که در کنفرانسی مدعی شد: «اقدامات چین اساسا با صلح و ثبات در تضاد است، این بخشی از یک کمپین فشار علیه تایوان است و به پایان نرسیده و ما انتظار داریم تا حداقل دو ماه دیگر به همین منوال ادامه یابد. هدف این کمپین روشن است: ارعاب و اجبار تایوان و تضعیف انعطاف‌پذیری آن.»

این در حالیست که هفته گذشته «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، اعلام کرد که دولت آمریکا در حال تشدید حضور نظامی خود در منطقه با هدف ایجاد بحران جدید و بزرگتر در تنگه تایوان است و تأکید کرد: «طرف‌های حامی استقلال تایوان ممکن است به اقدامات تحریک آمیز ادامه دهند و بیش از این پیش بروند.»

پیشتر از این سفیر چین در لندن هم اعلام کرده بود که هیچ کشور خارجی حق مداخله در امور داخلی پکن را ندارد.

تنش‌های میان آمریکا و چین و تایوان در چندسال اخیر به دلیل نقض حاکمیت چین و مداخلات آمریکا در دریای جنوبی چین بیشتر شده است، اما اکنون در چند هفته اخیر سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هرچه بیشتر بر تنش‌های میان آن‌ها افزود که مداخلات دیگر کشور‌ها را هم به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ند پرایس تنش چین و آمریکا تنش چین و تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند