Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد کناری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: فرسودگی و کمبود تاکسی در ناوگان تاکسیرانی از جمله مشکلات حوزه حمل و نقل درون شهری کلانشهر بندرعباس است به طوری که بر اساس استاندارد کشوری باید به ازای هر 200 نفر شهروند در یک شهر یک تاکسی موجود باشد و بندرعباس می‌بایست 3250 تاکسی داشته باشد اما فقط 2421 تاکسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بندرعباس حدود 800 تاکسی از استاندارد کشوری کمتر دارد.

کناری نژاد در همین زمینه توضیح داد: عمر متوسط ناوگان تاکسیرانی بندرعباس 14 سال است و 80 درصد تاکسی‌های شهری در بندرعباس فرسوده هستند و فقط 700 دستگاه تاکسی فعالی و نیمه فعال در سطح شهر به مردم خدمات می‌دهند.

 

عضو شورای شهر بندرعباس، تقویت ناوگان تاکسیرانی شهر بندرعباس را ضروری خواند و گفت: در نیمه دوم سال نیز که جمعیت شناور و گردشگر بیشتری به بندرعباس وارد می‌شوند، عملا وضعیت کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست و از سوی دیگر، بدلیل فرسودگی ناوگان، هزینه‌های بسیار سنگینی نیز به رانندگان تاکسی تحمیل می‌شود.

کناری نژاد خواستار فراهم آوردن اعطای تسهیلات کم بهره، بلند مدت و هم خوان با قیمت روز خودروها به رانندگان تاکسی در بندرعباس شد و خاطرنشان کرد: نظر به اینکه در جهت جذب سهمیه تخصیص یافته در طرح توسعه و نوسازی به شهر بندرعباس که در فاز اول شامل هزار دستگاه تاکسی طرح نوسازی و 400 دستگاه طرح توسعه می باشد، به تامین اعتبارات از محل منابع بانکی داخلی برای اعطای تسهیلات کم بهره به میزان ۸۰ درصد ارزش خودروی قابل واگذاری نیاز است، از استاندار درخواست می شود با نگاه کارآفرینی و تثبیت اشتغال نسبت به طرح توسعه و نوسازی، مساعدت لازم را جهت تسهیل و تسریع در تامین اعتبارات از محل منابع استانی و اعطای تسهیلات کم بهره از بانک های عامل داشته باشند.

کمبود راننده پایه یک برای ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس

این عضو شورای شهر بندرعباس کمبود راننده پایه یک در ناوگان اتوبوسرانی و همچنین کمبود تعداد اتوبوس‌های این ناوگان را نیز از دیگر مشکلات حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس نام برد و عنوان داشت: تعداد اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس در حال حاضر ۶۳ دستگاه با عمر متوسط ۳/۵ سال می باشد و با پیگیری های مجموعه شهرداری، مقدمات اضافه شدن ۲۴ دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی با کمک ۸۰ درصدی دولت مهیا شده است که با احتساب آمار اتوبوس های جدید و باتوجه به جمعیت شهر بندرعباس، تعداد اتوبوس های این ناوگان، کماکان کمتر از حد استاندارد است.

کناری نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود راننده پایه یک، از ظرفیت ناوگان به طور کامل استفاده نمی شود به گونه ای که از ۶۳ دستگاه اتوبوس موجود در حال حاضر، تنها ۲۵ دستگاه فعال هستند و با توجه به اینکه ناوگان حداقل نیازمند ۷۶ راننده برای ارائه ی خدمات بهینه بر اساس ظرفیت فعلی است، اگر این کمبود جبران شود، می توان از ظرفیت موجود به شکل مطلوب تری بهره برد.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: وضعیت حمل و نقل هرمزگان بندرعباس کمبود تاکسی ناوگان اتوبوسرانی راننده پایه یک شهر بندرعباس کناری نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی

بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است. سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات