Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:25:11 GMT

۴۹۵ پرونده قاچاق کالا در تیرماه به مراجع قضایی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۷۴۸۴

۴۹۵ پرونده قاچاق کالا در تیرماه به مراجع قضایی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، علیرضا رستمی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید اظهار کرد: طی تیرماه سال جاری سه هزار و ۶۶۹ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها، ۴۹۵ پرونده به ارزش بیش از ۱,۸۸۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت با اشاره به این که همه پرونده‌های تخلف در این حوزه جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارسال شده است، تصریح کرد: بیشتر گشت‌های مشترک قاچاق کالا، در حوزه کالاهای مصرفی شهروندان بوده و در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، سوخت‌ها، روغن‌ها و حامل‌های انرژی، کاغذ یا مقوا و انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی و مصرفی بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح‌های نظارتی بازرسی و کشف کالای قاچاق در راستای دفاع و حفظ حقوق شهروندان، کنترل ورود کالاهای قاچاق و کمک شایان به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در راستای منویات رهبری است.

کد خبر 5562114

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رستمی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قاچاق کالا تخلفات صنفی بانک مرکزی نهضت ملی مسکن سازمان امور مالیاتی مصرف برق رمز ارز بورس رستم قاسمی وزارت نیرو وزارت صنعت معدن و تجارت پروازهای اربعین مالیات بر ارزش افزوده اربعین 1401 سازمان بنادر و دریانوردی صرفه جویی در مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق چوب در بندر پارسیان

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان از کشف ۱۵ تن چوب قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان سرهنگ محمد رستمی امروز ۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو های عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط و در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد