Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، اوایل مردادماه امسال، پیگیری‌ از گمرک ایران در رابطه با آخرین وضعیت ترخیص شیرخشک‌های رژیمی که از مدتی قبل با موانعی مواجه بود، با این اعلام همراه بود که با ورود محموله‌های جدید، بیش از یک میلیون شیرخشک رژیمی در گمرک دپو شده که دلیل آن مسائل ارزی است؛ با این توضیح که اگرچه صاحب کالای اساسی (شیرخشک) می‌تواند قبل از صدور کد رهگیری بانک نسبت به ترخیص ۹۰ درصد آن اقدام کند اما واردکنندگان شیرخشک‌ها از این نگران بودند که با توجه به تغییرات ارزی و حذف ارز ترجیحی از واردات کالای اساسی، ممکن است بعد از ترخیص درصدی، تامین ارز آنها طبق ثبت‌سفارش با ارز ترجیحی انجام نشده و مشمول ارز نیمایی شوند، از این رو خواستار تعیین تکلیف ارز  و ترخیص کامل کالا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تازه‌ترین اعلام لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا، از این حکایت دارد که بعد از طرح این موضوع، سازمان غذا و دارو از گمرک بازدید داشته و با همکاری که صورت گرفته مشکل ارزی ترخیص این اقلام حل و فصل شده است. بر این اساس، طی هماهنگی با بانک مرکزی، کد رهگیری  برای ترخیص کامل شیرخشک‌های رژیمی موجود بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی صادر شده است.

وی افزود: بیش از این، یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک موجود بود که ۲۰۰ هزار قوطی آن قبلا ترخیص شده و ۸۰۰ هزار قوطی دیگر آماده ترخیص است.

به گفته سخنگوی گمرک ایران، هر زمان که صاحب کالا برای خروج شیرخشک‌های رژیمی اقدام کند، گمرک کالا را ترخیص و تحویل خواهد داد تا بتوانند در بازار عرضه کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود

سیاوش سلیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن شیرخشک تولید می شود که با استمرار این روند پیش بینی می شود که تولید شیرخشک تا پایان سال به مرز ۳۰۰ هزارتن برسد.

او با بیان اینکه ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می شود، افزود: با احتساب تولید و مصرف، حداقل ۲۰۰ هزارتن شیرخشک باید به بازارهای هدف صادر شود.

سلیمی با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است، گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید، شیرخام بیشتری روانه کارخانجات شیرخشک می شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به قیمت جهانی و پایه صادراتی گمرک، خواستار تعدیل نرخ هستیم، اما متاسفانه تاکنون توجهی به این موضوع نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود