Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح دارویاری گفت: در راستای اجرای این طرح، هیچگونه افزایشی در قیمت دارو برای بیمه شدگان صورت نگرفته و افزایش قیمت متوجه ایشان نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، فریده جعفری در حاشیه هفتمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: همزمان با ابلاغ تغییر سیاست‌های ارزی دارو و ملزومات پزشکی در ۲۳ تیر ماه سالجاری، بیمه سلامت نیز در کنار دانشگاه علوم پزشکی به وظیفه قانونی خود اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: در راستای تغییر سیاست‌های ارزی دارو و ملزومات پزشکی، جابجایی اصولی از ابتدای زنجیره تولید دارو به انتهای زنجیره یعنی سازمان‌های بیمه‌گر انجام شده و با اجرای طرح دارویاری، بیمه‌شدگان با هیچگونه افزایش قیمت دارو نباید مواجه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: از ۲۳ تیرماه بیمه سلامت بازدید‌های میدانی خود را از تمام داروخانه‌های طرف قرارداد سطح استان بصورت تشدید یافته انجام داده و این نظارت‌ها متمرکز بر آموزش، اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی به داروخانه‌ها بود و نیز بیمه‌شدگان که هیچگونه افزایش قیمت را نداشته باشند.

او می گوید: تغییر سیاست‌های ارزی دارو در راستای این بوده که بیمه‌شدگان بایستی قبل از تهیه دارو نسبت به تهیه نسخه الکترونیکی و در صورت قطع سامانه نسخه کاغذی پزشک بایستی اقدام کنند.

دکتر جعفری گفت: در همین راستا سیاست بیمه سلامت، تعمیم پوشش همگانی به کلیه آحاد جامعه فاقد بیمه است بطوریکه از شش میلیون نفر بیمه شده کشور که جز سه دهک پایین جامعه بوده و بصورت رایگان بیمه شدند ۲۰۰ هزار نفر مربوط به استان آذربایجان‌غربی است و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نفر (بیمه شده و تبعی) در این استان از بیمه سلامت همگانی رایگان استفاده می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، اعتمادسازی و اطلاع‌رسانی داروخانه‌ها بود بطوریکه تمام هزینه‌های افزایش دارو از طریق سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها پرداخت خواهد شد و این اعتماد سازی تضمینی برای اجرای بهتر طرح دارویاری است.

دکتر محمد دلیرراد گفت: مردم استان هرگونه انتقاد، شکایات، اعلام کمبود‌های دارویی و همچنین اطلاعات مورد نیاز را می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ (سامانه دارو و سموم) دریافت کنند که این سامانه قبلا از هشت صبح تا هشت شب آماده پاسخگویی به مردم بوده و با اخذ تدابیر ویژه به زودی به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم خواهد بود.

او ضمن تاکید به هدف اجرای طرح دارویاری ابراز امیدواری کرد: امید است با همکاری و مشارکت سازمان‌های ذیربط، سازمان‌های بیمه‌گر و داروخانه‌ها طرح دارویاری بطور کامل در کشور و بویژه در استان آذربایجان‌غربی اجرا شود و مردم از مزایای طرح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه سلامت افزایش قیمت دارو بیمه سلامت آذربایجان غربی طرح دارویار طرح دارویاری اجرای طرح دارویاری آذربایجان غربی داروخانه ها افزایش قیمت بیمه سلامت بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان