Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:31:43 GMT

مهارآب های سطحی برنامه محوری شهرداری محمد شهر کرج

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۸۸۹۹

مهارآب های سطحی برنامه محوری شهرداری محمد شهر کرج

به گزارش ایرنا، مهرداد  حسن زاده روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: پنج میلیارد تومان اعتبار بر اساس اسناد و مطالعات بالادستی به این برنامه اختصاص داده ایم تا بتوان ضمن تقویت سفره های زیر زمینی از آسیب های اجتماعی سیلاب در محمد شهر پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: برای تحقق این برنامه مشاور پیش بینی شده ضمن آنکه ۶ کیلومتراز کانال آب سیاه جوی در محمد شهر به صورت مستمر لایروبی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار محمد شهر با بیان اینکه طرح تفضیلی این شهر منسوخ وتاریخ گذشته است، گفت: یکی از علل ناکارآمدی این طرح ساخت های بی رویه و ناکارآمد است که در گذشته انجام شده است.

وی تاکید کرد: امروز این شهر نیازمند تصویب طرح جامع با افق ۱۰ ساله است که دراین زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت :  رویکرد ما ایجاد و احداث منابع درآمدی پایدار است و باید به سمتی برویم که  از ساخت و سازهای بی رویه جلوگیری شود .

وی افزود:  امروز اقتصاد شهری محمد شهر خدماتی و با محوریت ساخت و ساز است و  درآمدها  بر روی ساخت و ساز مجاز و یا غیر مجاز سوار شده است  که باید تغییر کند.

شهردار محمدشهر بیان داشت : در طرح بازنگری تفضیلی و جامع  محمد شهر تلاش می شود که تا جمعیت پذیری منطقه  در نظر گرفته شود.

وی تنیدگی همجواری با شهرهای مشکین دشت فردیس ، ماهدشت و کرج را از مهمترین مشکلات محمد شهر دانست .

وی دربخش دیگری از سخنانش به وضعیت فضای سبز محمدشهر اشاره کرد و گفت: اکنون سرانه فضای سبز محمد شهر ۱۳ مترمربع  است  که با احتساب باغات به بالای ۳۰ متر مربع می رسد.

شهردار محمد شهر به وضعیت بودجه این شهر پرداخت و بیان داشت : امسال ۳۶۶ میلیارد تومان بودجه برای این شهر  مصوب شده که  ۵۸ درصد آن  برای پروژه های  عمرانی و مابقی جاری است .

وی ادامه  گفت: در بودجه امسال محمد شهر اجرای برنامه توسعه پنج ساله  شهر را پیش بینی کرده ایم  که بهسازی ایستگاه های اتوبوس، زیباسازی شهر، فرهنگی،  نورپردازی، دیوارنگاره و احداث پارک ، خرید سطل های زباله، تملک اراضی ، آسفالت و جدولگذاری معابر، کمک به ساخت مدارس از مهمترین برنامه ها است.

شهردار محمد شهر اظهار داشت : ایجاد بازارچه عرضه مستقیم مایحتاج عمومی در ۱۱ هزار متر مربع ، احداث پارک ۷۰ هکتاری بالادست جعفر آباد محمدشهر و ایجاد تفرجگاه های محلی از برنامه های محوری است .

پایداری درآمد اولویت مدیریت شهری محمد شهر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی محمدشهر در این نشست گفت : ایجاد درآمد پایدار با تغییر هزینه ها در اولویت برنامه کاری این شورا قرار گرفته است.

 احمد اکبری افزود: شورای ششم محمد شهر تاکنون ۱۸۰ مصوبه داشته که محور اصلی این مصوبه ها ساماندهی وضعیت درآمد و هزینه ها می باشد.

وی تاکید کرد: تلاش ها براین است تا میزان عوارض دریافتی از شهروندان محمدشهری کاهش یابد.

اجرای هر سه روز یک برنامه فرهنگی در محمد شهر

 رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر محمد شهردر این آیین گفت:  مدیریت شهری محمد شهر طی یک سال گذشته تاکنون هر سه روز یک برنامه فرهنگی در این شهر اجرا کرده که در مجموع تاکنون ۱۰۲ برنامه فرهنگی اجرا کرده ایم .

 محمد اسکندری  بیان داشت : اکنون محمد شهر فاقد ادارات فرهنگی مانند ارشاد و تبلیغات اسلامی است که بارفرهنگی به همراه سپاه و دفتر امام جمعه بر دوش مدیریت شهری است.

اسکندری گفت : در شورای ششم میزان بودجه فرهنگی محمد شهر از یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 وی تاکید کرد: برنامه هر محله یک فرهنگسرا نیز در دستور کارمدیریت شهری محمد شهر قرار دارد.

وی  افزود: تمام پروژه های محمد شهر  با نظر شورای شهر قرار شده پیوست فرهنگی داشته باشد و پروژه های درآمد زا مانند بازارچه های محلی و حتی پارکینگ های طبقاتی قرار است نمادی از معماری ایرانی و اسلامی باشد و پیوست فرهنگی حتی در پارکینگ های طبقاتی خواهیم داشت.

محمد شهر با جمعیتی حدود ۱۷۰ هزار نفر در جنوب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

برچسب‌ها کرج گزارش ملی سیلاب ها محمدشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرج گزارش ملی سیلاب ها محمدشهر کرج گزارش ملی سیلاب ها محمدشهر شهری محمد شهر شهردار محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، سید علیرضا رسولی گفت: در ادامه هدایت آب‌های سطحی محله امامشهر و نهایتاً خیابان شهید شریف، موضوع هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد تا بعد از سه راهی استقلال در بلوار جمهوری آغاز شد.

وی ضمن تأکید بر حساسیت این فاز از طرح، گفت: به دلیل وجود تأسیسات متعدد زیربنایی در این محور، همچنین ترافیک این چهارراه، این پروژه با دقت بیشتر انجام خواهد شد و با حوصله و همراهی همشهریان این مهم طی ۲۰ روز آینده نهایی خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد افزود: طول اجرای لوله گذاری در این مرحله ۳۵۰ متر و با دو خط لوله ۶۰۰ کاروگیت، پس از حفاری و تثبیت بستر و بتن ریزی انجام می‌شود.

رسولی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح، ادامه داد: بر اساس شیب طبیعی زمین، بخشی از روان آب‌های بالادست از منطقه چهار شهرداری وارد این منطقه می‌شود که باید با کنترل مسیر حرکت آن، مشکلات حاصل از این مساله را کاست.‌

کد خبر 6090012

دیگر خبرها

  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز