Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید عزت‌الله ضرغامی با حضور در شهرستان خلخال و بازدید از چندین پروژه، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان خلخال در حوزه گردشگری این شهرستان به‌عنوان قطب گردشگری کشور معرفی می‌شود.

وی، آب و هوا و طبیعت بکر منطقه خلخال را فرصتی برای جذب گردشگران دانست و تصریح کرد: ترافیک و تراکم شلوغ جاده‌های مرکز کشور و استان‌های شمالی با تردد مسافران در جاده خلخال به اسالم رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اصلی‌ترین عامل حضور گردشگران در این منطقه، مشکلات و شلوغی موجود در سایر جاده‌های شمالی کشور است که این منطقه به لحاظ دسترسی به بیش از چند استان می‌تواند به عنوان یک جاذبه خوب کشور در اختیار مسافران قرار گیرد.  

ضرغامی هدف از سفر خود به شهرستان خلخال و کوثر را بازدید از مناطق گردشگری ازناو، اندبیل و چندین مجموعه دیگر عنوان کرد و اذعان داشت: هدف اصلی ما آشنایی با سرمایه‌گذاران و مشکلات آنان در جهت تسریع در رفع مشکلات برای توسعه گردشگری منطقه است؛ همچنین پیگیر توسعه مناطق گردشگری ازناو و اندبیل در خلخال هستیم. 

وی به امامزاده سیددانیال خلخال نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های خوب گردشگری مذهبی و زیارتی باید در منطقه معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی نیز گفت: برخی از مشکلات واحدهای سرمایه‌گذاری به دولت و موانع ارتباط دارد که سعی می‌کنیم مشکلات را از طریق اعطای تسهیلات از محل تبصره ماده ۱۸ رفع کنیم.

ضرغامی افزود: جزو اولین وزارت خانه هستیم که از تسهیلات تبصره ۱۸ بیشترین استفاده را کرده و با شناسایی دقیق بسترهای سرمایه‌گذاری و معرفی طرح‌های استانی از سوی ادارات کل؛ هدف‌های گردشگری را حمایت می‌کنیم.

وی در بازدید از جاده خلخال به اسالم، گفت: جاده خلخال به اسالم یک منطقه فوق‌العاده برای استقرار گروه‌های گردشگری و کاروان‌های مسافرتی است. 

پل معلق خلخال با قول وزیر میراث فرهنگی جان می‌گیرد 

سیدغنی نظری نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر، تصریح کرد: پل معلق خلخال با قول وزیر میراث فرهنگی جان می‌گیرد.

وی افزود: امروز از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خلخال، منطقه داش‌حامامی، منطقه گردشگری ازناو و اندبیل در خلخال و مجره بازدید و ظرفیت‌های شهرستان از نزدیک به مسوولان کشوری معرفی شد. 

نظری بیان کرد: در منطقه گردشگری ازناو از چهار گوشه ایران گردشگران حضور دارند و این نشان از کشش و جذابیت خاص طبیعی و خدادادی منطقه خلخال برای حضور گردشگران است.

 وی یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان خلخال را تونل خلخال به اسالم عنوان کرد و گفت: با احداث این تونل ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خلخال جایگاه کشوری خود را پیدا خواهد کرد.

 انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: خلخال اسالم خلخال وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی خلخال به اسالم گردشگری ازناو شهرستان خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید در فرآیند مهاجرت مردم به روستا خلل وارد کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری بخش الموت شرقی اظهار کرد: برخی ظرفیت‌ها نه استانی، بلکه کشوری و جهانی است که الموت و ظرفیت‌های آن نیز جزو همین ظرفیت‌های مهم است اما متأسفانه بسیاری از این پتانسیل‌ها مغفول مانده است.

وی ضمن اشاره به دلایل سد شدن مشکلات پیش پای پیشرفت پروژه‌ها تصریح کرد: ریشه حل بسیاری از مشکلات در حوزه پروژه‌های منطقه‌ای، انسجام و وحدت مسئولان برای رضایت مردم است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک ضمن اشاره مجدد به اهمیت خدمت رسانی به مردم یادآور شد: نوکری برای مردم بالاترین عبادات، جایگاه و مقام است و این مقام برای یک مسئول ماندنی است چراکه آنچه را مردم بپسندند و از آن رضایت داشته باشند، برای مسئولان عزت آفرین است.

آبنوش کشاورزی و باغداری الموت را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید هدف همه فعالیت و کارها، مردم باشد و حالا که شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها هستیم، نباید در این فرآیند مانع ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچه الموت رونق پیدا کند، به نفع همه ایران است و در بیان جایگاه الموت همین بس که الموت جزو مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهانی است و یکی از پیام‌های رونق یافتن گردشگری، ثبات، امنیت و آرامش در کشور است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک خواستار بهره مندی از این ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری در الموت با هدف خدمت‌رسانی به مردم منطقه شد و این جلسه شورای اداری را مقدمه آغاز فعالیت‌های بزرگ برای الموت دانست.

رسیدگی به قلعه شمس کلایه، رونق پروژه‌های گردشگری، جلوگیری از دستبرد میراث گرانبهای فرهنگی کشور، احداث موزه گازرخان، ثبت جهانی الموت، ارائه چهره واقعی از قلعه الموت و تاریخ منطقه و نقش آن در جهان اسلام و فرهنگ مقاومت، موضوعات مرتبط با حوزه قضائی و نیازهای بخش، رسیدگی به راه‌های روستایی و بخصوص محورهای خاکی ازجمله موارد مطرح شده در این شورا بود.

کد خبر 6100409

دیگر خبرها

  • شمیرانات در هفته فرهنگی میزبان گردشگری مقاومت می شود
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • نباید در فرآیند مهاجرت مردم به روستا خلل وارد کنیم
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی