Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:35:19 GMT

استان خراسان رضوی نیازمند احداث ۲۵۰۰ کلاس درس است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۵۱۵

استان خراسان رضوی نیازمند احداث ۲۵۰۰ کلاس درس است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۵۰۰ کلاس در استان باید احداث شود اما این امر در مهرماه سال جاری میسر نیست لذا برای فضای آموزشی مشکل داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امیر شوشتری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان خراسان رضوی 48 منطقه و اداره آموزشی وجود دارد که پس از استان تهران بالاترین جمعیت دانش‌آموزی با یک میلیون و 313 دانش‌آموز را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از فعالیت بیش از 10 هزار مدرسه در استان  خراسان رضوی خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار مدرسه در استان خراسان رضوی  داریم که 90 هزار معلم در این مدارس به آموزش و تدریس مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به بازگشایی مدارس در مهرماه سال جاری بیان کرد: پس از دوسال کلاس‌های درس در سال جاری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی از زیرساخت‌های ویژه‌ای برای برگزاری همایش‌ها و مسابقات کشوری  برخوردار است که در کشور از این لحاظ نمونه است. 

وزیر آموزش و پرورش: 806 هزار فرهنگی مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان می‌شوندوزیر آموزش و پرورش: ‌اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان شروع شد/ مدارس حضوری خواهند بودبازدید وزیر آموزش و پرورش از 2 مدرسه تمام کانکسی بم/ دستور وزیر برای ساخت سریع این دو مدرسه + تصاویر

شوشتری گفت: استان خراسان رضوی پس از  تهران دومین رتبه علمی کشور را دارد که در المپیاد جهانی سه شرکت کننده از خراسان رضوی رتبه آوردند و همچنین امسال 7 رتبه تک رقمی زیر 10 داشته‌ایم که 20 تا 25 درصد رتبه های کشوری را دارا هستیم.

وی به اثر مهم آموزش و پرورش در همایش سلام فرمانده اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در این امر حضور پررنگی داشته و با 25 هزار دانش‌آموز در کشور رکورد زد و همچنین در دهه محرم هیئت‌های مذهبی در سطح معاونان مدارس فعال بودند و برنامه‌های خوبی ارائه دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز باید 8.3 متر مربع باشد که در استان چهار است و از این لحاظ خیلی کمبود داریم که بیش از 2500 کلاس در استان باید احداث شود اما این امر در مهرماه سال جاری میسر نیست لذا برای فضای آموزشی مشکل داریم.

وی همچنین اعتبارات نوسازی مدارس را معضلی دانست که به دلیل نبود اعتبارات معطل است و بسیاری از پروژه‌ها ممکن است اول مهر تحویل داده نشود.

شوشتری تصریح کرد:امید است برای نوسازی از طرف مجلس اعتبار امانی و تنخواه موقت برای این یک ماه در نظر گرفته شود تا برای مهرماه پروژه‌های بی‌نتیجه به سرانجام برسند.

وی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: 120 هزار دانش‌آموز از تحصیل بازماندند که فقط 10 درصد را توانستیم جذب کنیم.

انتهای پیام/282/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان رضوی آموزش و پرورش دانش آموز سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر