Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@02:20:40 GMT

چین و تایلند رزمایش مشترک برگزار می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۱۷۲۸

چین و تایلند رزمایش مشترک برگزار می کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، وزارت دفاع چین از ارسال جنگنده و بمب افکن‌های این کشور به تایلند به منظور شرکت در رزمایش مشترک خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع چین اعلام کرد که جنگنده و بمب افکن‌های خود را به منظور شرکت در رزمایش روز یکشنبه به تایلند ارسال کرده است.

وزارت دفاع چین افزود که قرار است در این رزمایش بمباران اهداف زمینی و استقرار نیروها در دامنه کوچک و بزرگ مورد تمرین قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آمریکا با مشارکت اندونزی، استرالیا، ژاپن و سنگاپور در حال برگزاری رزمایش نظامی مشترک در اندونزی است.

لازم به ذکر است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً به‌رغم هشدارهای پکن، وارد تایوان شد و چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا، رزمایش نظامی گسترده‌ای را در اطراف جزیره تایوان آغاز کرد.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» می‌داند. این در حالی است که آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود همچنان به حمایت و فروش اسلحه به تایوان ادامه داده است.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین روز جمعه در واکنش به اقدامات تنش آفرین و بی ثبات کننده آمریکا در شرق آسیا، اعلام کرد که چین هوشیار است زیرا ایالات متحده احتمال دارد از بی ثباتی در پیرامون منطقه تایوان بهره گیرد و بحران را در این منطقه تشدید کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی آیات شیطانی چین تایلند رزمایش مشترک تایوان محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی آیات شیطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رزمایش دریایی شناور‌ها در ساحل مرجان از ویزه برنامه‌های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در کیش بود.

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند