Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزیابی هر یک از معلمان نباید بیشتر از یک ماه و نیم به طول بیانجامد همچنین بیش از ۸۰۰ هزار نفر مشمول قانون رتبه‌بندی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه جهان آرا با اشاره به هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر هر دو معلم بودند؛ یاد و خاطره همه معلمان شهید را باید گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری در پاسخ به این سوال که چه اقدام در وزارت آموزش و پرورش در دوران تصدی شما روی داده است گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال ۹۰ تصویب شده بود اما در این دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اولین اقدام تحولی خود را اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گذاشته سند تحول مرکز ثقل آموزش و پرورش راهی برای تربیت معلم است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در ابتدای دولت نیاز به ترمیم داشت گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در ابتدای دولت یک به صد بود درحالی که باید به نسبت ۱ به ۲۰ برسیم یعنی به ازای هر ۲۰ دانشجو، یک استاد حضور داشته باشد؛ این نسبت در حال ترمیم است و مشغول جذب هزار دکتر معلم هستیم و ۳۰۰ نفر هم از نخبگان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هر دانشجو معلم پس از فارغ التحصیلی برای اینکه مجوز صلاحیت مربیگری را داشته باشد باید در آزمون جامع شرکت کند تا گواهینامه صلاحیت معلمی را دریافت کند. معلمی که آزمون جامع را با موفقیت نگذراند از مزایای قانون رتبه بندی بی بهره خواهد بود.

نوری با بیان اینکه آئین نامه اشکالات زیادی در دولت گذشته داشت که نیازهای معلمان را به صورت کامل در نظر نمی‌گرفت؛ گفت: آئین نامه پانزدهم دی ماه به تصویب نهایی رسید و بیست و ششم همین ماه سامانه برای بارگذاری مدارک معلمان راه اندازی خواهد شد.

نوری با بیان اینکه رتبه بندی امری زبان بر است گفت: از اینکه رتبه بندی معلمان با تأخیر مراحل اجرای خود را سپری می‌کند عذرخواهی می‌کنیم. تا امروز بیش از ۸۰۰ هزار نفر مشمول این رتبه‌بندی خواهند شد و ما تلاش می‌کنیم مراحل اجرایی را به سرعت انجام دهیم با این حال بخشی از اقدامات ما در خصوص رتبه بندی امری زمان‌بر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ارزیابی معلمان نباید بیشتر از یک ماه و نیم به طول بیانجامد؛ به همه استان‌ها ابلاغ شده است که حداقل یک ماه و حداکثر یک ماه و نیم زمان مجاز برای ارزیابی هر یک از فرهنگیان است.

نوری با بیان اینکه آموزش و پرورش به دلیل دیر بازده بودن، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ گفت: خیرین سال گذشته سال گذشته سه هزار میلیارد تومان کمک کردند اما امسال این مبلغ به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معلمان رتبه بندی وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

رضا مراد صحرایی با حضور در مرکز سامد و پاسخگویی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در مرکز سامد فاصله را با مردم کم می‌کند گفت: برای ما افتخاریست ارتباط با مردم بی‌واسطه باشد تا به عنوان خدمتمگذار در خدمت آنها باشیم و به لحاظ توانایی و شرایطی که در اختیارمان است بتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید احترام معلم را نگه داریم افزود: گوهر ملت در دست معلم امانت است.

صحرایی گفت: سیمای آینده کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، کانون خلق آینده هر کشور در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به دانشجومعلمی که درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان سوال کرد، گفت: رای دیوان شیوه گرفتن را ابطال کرده است؛ مصوبه مربوط به سال ۹۱ است که براساس قانون متعهدین خدمت گفته است ۴۵ درصد برای ارائه خدمات رفاهی کسر شود و همین موضوع باعث شده به دانشگاه فرهنگیان به اندازه سایر دانشگاه‌ها بودجه ندهند.

وی با بیان اینکه وقتی رای به ما ابلاغ شد از استان‌ها خواستم تا این شیوه کسورات را نگه دارند افزود: باید هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصمیم بگیرد. همچنین به دانشگاه گفتیم به ما جدول ارائه داده و وضعیت کسر از حقوق دانشجو معلمان به ازای وضعیت هر دانشجو متفاوت است.

صحرایی با بیان اینکه پیوستی که در کنار نامه بنده در فضای مجازی منتشر شده است، از جانب بنده نبوده و مورد تایید نیست ادامه داد: به پلیس فتا گفته‌ایم این موضوع را پیگیری کند. هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید رای دیوان عدالت اداری را اجرا کند و هرفردی به میزانی که از خدمات دانشگاه بهره مند می‌شود از حقوق او کسر شود.

به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به معلمی که در مدارس روستایی تدریس و نسبت به حقوق پایین نومعلمان گلایه داشت گفت: امسال ۸ نفر از معلمان نمونه کشوری از میان معلمان روستایی بودند که این نشان دهنده توجه به آنهاست.

وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند، اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیرو‌های مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به حوصله نیاز است تا فوق العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم ادامه داد: البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰۰ درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند؛ البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.

واریز هدیه روز معلم به حساب معلمان؛ امشب

وی افزود: بعد از اجرای رتبه بندی معلمان میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند. تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم.

دانشجومعلم دیگری نیز در خصوص رفاهیات معلمان، واریز حق التدریسی‌ها و فوق‌العاده ویژه معلمان پرسید که وزیر آموزش و پرورش در جواب گفت: رفاهیات فرهنگیان در سال گذشته هم نداشتیم، اما امسال پاداشی به عنوان روز معلم برای فرهنگیان امشب واریز می‌شود.

وی گفت ساماندهی حق‌التدریسی‌ها امسال بهتر از سال‌های قبل بوده که سه ماه آن واریز شده و طی ۲ هفته دیگه ۳ ماه دیگر هم واریز می‌شود و تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید هم کلا از این بابت تسویه می‌کنیم. فوق العاده ویژه را هم همه دریافت می‌کنند، اما فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی به همه تعلق نمی‌گیرد بلکه به معلم چند پایه، روستایی و شبانه روزی تعلق می‌گیرد.

پاداش بازنشستگان هر ساله در نیمه دوم سال بعد واریز می‌شود

معلم بازنشسته دیگری از تاخیر در پرداخت پاداش و سنوات بازنشستگان گفت و از وزیر خواستار پرداخت به موقع شد تا گوشه‌ای از مشکلات زندگی را بگیرد که صحرایی در جواب گفت: سال گذشته ۲۲.۷ همت پاداش بازنشستگان ۱۴۰۱ قبل از عید پرداخت شد، هرسال پاداش بازنشستگان نیمه دوم سال بعد واریز می‌شود و امیدواریم پاداش بازنشستگان سال ۱۴۰۲ زودتر پرداخت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • رقم هدیه روز معلم مشخص شد
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • زنگ سپاس معلم در چهارمحال و بختیاری نواخته شد
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد