Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتظار طولانی برای تاکسی و اتوبوس، شلوغی غیرقابل تحمل خطوط مترو و سرگردانی عابرهای پیاده، دست آخر اکثر آنها را مجاب می‌کند که ماشینی برای خودشان دست‌وپا کنند تا خودشان را از چنین بحران‌هایی نجات دهند.این یعنی، هر قدر که جمعیت بیشتر شود، تقاضا برای خرید ماشین هم بالا می‌رود و این اصل ساده اقتصادی، مولد بحران‌هایی است که اکثر ما در دو سال اخیر آن را تجربه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دسته دوم، نگرانی بابت حفظ این سرمایه‌ی متحرک، به یکی دیگر از نگرانی‌های زندگی تبدیل شد که باید آن را نیز مدیریت می‌کردند. اما هر مشکلی راه‌حلی دارد و راه برون‌رفت از این نگرانی هم تهیه پوشش نوسانات قیمت بازار از زیر مجموعه‌ پوشش‌های بیمه بدنه خودرو است.وقتی با خودرویی تصادف می‌کنید، مسئله مشخص است؛ اگر شما مقصر هستید که با استفاده از بیمه شخص ثالث باید خسارت را بپردازید. اگر هم زیان دیده هستید که می‌توانید خسارت را از طرف مقابل دریافت کنید. حال اگر با شی‌ء ثابت تصادف کنید، در آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ باید چه کار کرد؟ اگر این مسئله برای شما هم سؤال است یا به تازگی برایتان اتفاق افتاده باشد، حتماً ادامه این مطلب را نوشته‌ایم. اینکه به چه صورت خسارات وارد شده به بدنه خودرو را با بیمه بدنه ماشین  در تصادف با اجسام ثابت پوشش دهید.

شی‌ء ثابت چیست؟

اول از همه باید بدانیم که شی‌ء ثابت چیست؟ در حقیقت ما به چه اجسامی شی‌ء ثابت می گوییم؟

اجسام متحرک مانند خودرو، اجسام بزرگی هستند که توسط شخصی هدایت و کنترل می‌شوند. حالا این هدایت می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم باشد. حال اشیا ثابت شامل اشیایی است که در جای خود ثابت هستند و به هیچ وجه و در هیچ ساعت و روزی جابه‌جا نمی‌شوند. گاردریل وسط اتوبان‌ها، تابلوها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و درختان به عنوان اشیا ثابت به حساب می‌آیند.

اشیا ثابت در جای خود هستند و ارگان یا شخصی مالک آن ها است

 در صورتی که در جاده‌ای رانندگی می‌کنید و سنگ ریزه‌ای روی خودروی شما بیفتد، در اینجا شما متضرر هستید و می‌توانید از اداره مربوطه و بعد از طرح دعوا، خسارت خود را دریافت کنید. البته می‌توانید از بیمه بدنه هم استفاده کنید؛ اما در مورد قبل شما مقصر هستید و جبران صدمات وارد شده بر عهده شما است. در این حالت می‌توانید از پوشش بیمه شخص ثالث خودرواستفاده کنید.

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه؛ کدام یک استفاده می‌شود؟

بر اساس اینکه مقصر و زیان دیده چه کسانی هستند، مقصر و زیان دیده تعیین می‌شود. در ادامه به بررسی این دو مورد می‌پردازیم.

در تصادفات با اشیای ثابت مانند گاردریل، درختان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و چراغ‌ها در صورت برخورد با آن‌ها، راننده خودرو مقصر است. قرار دادن تمامی این‌ها بر اساس اصول قرار گرفته است و به صورتی هستند که به صورت عادی کسی با آن‌ها برخورد نمی‌کند. اصولاً زمانی که سرعت خودروها بالا باشد یا راننده حالت تعادل نداشته باشد، با چنین اجسامی ثابت برخورد می‌کند. در این حالت راننده مقصر است و باید خسارت را بپردازد. در این حالت با استفاده از بیمه شخص ثالث می‌تواند مبلغ آسیب‌هارا بپردازد؛ اما آسیب‌هایی که به خودروهای خودش وارد می‌شود، چگونه جبران می‌شود؟ استفاده از بیمه بدنه.

پوشش جبران خسارات مالی وارد شده به اموال اشخاص ثالث با استفاده از بیمه شخص ثالث قابل جبران است. البته شخص ثالث صرفاً فرد نیست؛ بلکه اداره‌ای را هم شامل می‌شود. اشیای ثابت هم اموال فرد غیره به حساب می‌آید که می‌توان با استفاده از بیمه ثالث جبران کرد.

در چنین تصادفاتی به دلیل سنگین بودن شدت آن، بهتر است از بیمه بدنه برای جبران خسارات وارد شده استفاده کرد. بیمه بدنه آنلاین خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه ، خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

پوشش‌های بیمه بدنه فقط تصادفات نیست؛ بلکه سرقت خودرو را هم شامل می‌شود. به هر حال در چنین موقعیتی اگر راننده بیمه بدنه داشته باشد، می‌تواند حداقل بخش زیادی از خسارات خود را جبران کند. پوشش‌های بیمه بدنه به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می‌شود. پوشش‌های اضافی شامل مواردی هستند که بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر، آن‌ها را به بیمه‌نامه خود اضافه می‌شود. با توجه به افزایش قیمت خودرو اضافه کردن بعضی از آن‌ها توصیه می‌شود

پوشش‌های اصلی شامل موارد زیر هستند:

سرقت کلی خودرو
خسارات ناشی از تصادف
شکست شیشه ناشی از تصادف
خسارات ناشی از انتقال خودرو به پارکینگ
خسارات ناشی از آتش سوزی، انفجار و صاعقه
خسارات وارد به لاستیک و باتری تا 50%

پوشش‌های اضافی شامل موارد زیر هستند:

سرقت درجا
نوسانات قیمت
هزینه ایاب و ذهاب
کشیدن شدن میخ روی بدنه
پوشش‌های مربوط به حذف استهلاک
پاشیده شدن اسید روی بدنه
خسارات ناشی از کاهش ارزش خودرو
حذف فرانشیز
ترانزیت

برخورد با اشیا ثابت از پوشش های اصلی است

البته بعضی خسارات تحت هیچ شرایطی در بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند.

خسارات ناشی از جنگ و شورش
خسارات ناشی از حمل بارغیرمجاز برای خودرو (البته اگر خودرو برای باربری تعریف شده باشد، این مسئله باید در بیمه‌نامه قید شود.)
خسارات ناشی از شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی
خسارات ناشی از انفجار هسته‌ای
خسارات وارد شده عمدی (دعواهایی که بین دو نفر روی می‌دهد و در نتیجه خسارت به بدنه وارد می‌شود، با این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار نمی‌گیرد.)
خسارات وارد شده در هنگام فرار از دست پلیس
خسارات ناشی از رانندگی در حالت مستی یا مصرف مواد مخدر
خسارات ناشی از بکسل کردن ماشین غیره
آسیب‌های ناشی از استفاده از وسایل الکترونیکی غیرمجاز

حال تکلیف پرداختی خسارت با اشیای ثابت چیست؟

پرداختی به مقصر بودن یا نبودن راننده مقصر است. در پرداخت اشیای ثابت با مالکیت ارگان‌های دولتی، در بیشتر مواقع، راننده مقصر است و باید خسارت از بیمه شخص ثالث خود بپردازد. سپس از طریق بیمه بدنه خسارت وارد شده به بدنه خودروی خود را جبران کند. در موارد دیگر نیاز است تا افسر بعد از تعیین کروکی، مقصر و زیان دیده را مشخص کند.

دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو درکمترین زمان ممکن

خسارت وارد به بدنه خودرو می‌تواند کلی یا جزئی باشد. اگر خودرو خسارت غیرقابل جبرانی را متحمل شود، مثلا خودرو دزدیده شده و تا ۶۰ روز پیدا نشود، ارزش بازیافت احتمالی و کسورات بیمه‌نامه کسر شده و هزینه متعارف نجات و حمل خودرو به آن اضافه می‌شود. البته به شرطی که از کل سرمایه بیمه شده بیشتر نباشد. بیمه‌گر ارزش بازیافتی خودرو را تعیین می‌کند. در صورت عدم پذیرش بیمه‌گذار، بیمه گر با کسر فرانشیز بیمه و سایر کسورات معین و افزودن هزینه‌های متعارف نجات و حمل خودرو ، مالک آن شناخته می‌شود. شرکت بیمه باقی مانده مبلغ را به بیمه‌گذار مسترد می‌نماید. قرارداد بیمه‌نامه بدنه ماشین  مربوطه ملغی اعلام خواهم شد. باقی حق بیمه باقی مانده تا سررسید به بیمه‌گذار پرداخت می شود.

خرید بیمه بدنه از بیمه دات کام

تصادف که خبر نمی‌کند. به هر حال هر کسی ممکن است تا با شی‌ء ثابتی تصادف کند. داشتن بیمه بدنه به رانندگان مقصر کمک می‌کند تا خسارات وارد شده را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. در چنین حالتی داشتن بیمه بدنه ضروری است. برای خرید سریع و راحت بیمه خودرو از طریق بیمه دات کام، سامانه خرید، استعلام، مقایسه و تمدید بیمه ، خسارات وارد به خود را جبران کنید. برای خرید فقط کافی است تا وارد صفحه شوید و از طریق صفحه استعلام، مقایسه و خرید بیمه بدنه، ارزان ترین بیمه بدنه خودروی مورد نظر خود را تهیه کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث بیمه بدنه خرید بیمه بیمه بیمه خودرو استفاده از بیمه بیمه شخص ثالث خسارات وارد شده خرید بیمه بدنه خسارات ناشی بدنه خودرو اشخاص ثالث زیان دیده بیمه نامه شی ء ثابت بدنه خود بیمه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است    به گزارش تسنیم؛ بر اساس ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، ممنوع است. برهمین اساس نیز تا کنون مقدمات حذف کارت سوخت تاکسی‌ها و خودروهای گازسوز انجام شده است.   طبق اظهارات جدید رئیس کل بیمه مرکزی، 23 هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شده است؛ او تأکید دارد که طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.   در تازه‌ترین اقدام، وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی نسبت به حذف سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص ثالث گام برداشته اند؛ برهمین اساس نیز وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.   خاندوزی در نامه به بذرپاش نوشته است:   ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده 48 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودروهای گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیونها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.   در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیمه‌نامه شخص ثالث ندارید، بخوانید نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث ۳۵.۵درصد اعلام شد جزئیات سهمیه‌بندی جدید بنزین مشخص شد

دیگر خبرها

  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود