Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@08:19:38 GMT

نقش موثر خبرگزاری ایمنا در انعکاس مسائل شهری سمنان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۳۹۸۱

نقش موثر خبرگزاری ایمنا در انعکاس مسائل شهری سمنان

شهردار سمنان گفت: خبرگزاری ایمنا توانسته مشکلات و معضلات شهر و شهروندان را شناسایی کند و راهکارهای مناسبی به مدیران شهری ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مرتضی‌نژاد در نشست صمیمی با خبرنگاران خبرگزاری ایمنا دفتر استان سمنان، اظهار کرد: امروزه نقش رسانه در مدیریت شهری به عنوان منابع مطمئن آگاهی‌دهنده بسیار پررنگ است و در تنویر افکار عمومی، آگاهی‌بخشی و رفع مشکلات و معضلات جامعه و شهروندان نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند زمینه‌سازی مناسب برای افزایش ظرفیت مشارکت شهروندان برای تحقق اهداف مدیریت شهری را داشته باشند، عملکرد خبرگزاری ایمنا دفتر استان سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این خبرگزاری توانسته ضمن انعکاس عملکرد و فعالیت‌های مدیریت شهری، مشکلات و معضلات شهر و شهروندان را شناسایی کند و راهکارهای مناسبی به مدیران شهری ارائه دهد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: افزایش اطمینان و اعتماد شهروندان به مدیریت شهری حاصل اطلاع‌رسانی درست و بهنگام و عاملی جهت توسعه هرچه بهتر مدیریت شهری است. از خبرگزاری ایمنا درخواست می‌شود برای حرکت شهر سمنان به سمت شهر هوشمند، خلاق، نوآور و شهر گردشگری، بازوی قدرتمندی برای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 596223

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان شورای شهر سمنان شهر سمنان مدیریت شهری اطلاع رسانی آگاهی بخشی مشکلات شهروندان شهرهاي ايران شهر شهرداری شهرداری ها پروژه های شهری پروژه هاي عمراني افتتاح پروژه های عمرانی برنامه ریزی شهری خبرگزاری ایمنا شهردار سمنان مرتضي نژاد معضلات شهري برنامه هاي شهرداري برنامه هاي شهري مدیران شهری مشارکت شهروندان مشارکت شهروندان در امور شهری مسائل شهري مشکلات شهري توسعه شهری توسعه شهر هوشمندسازي هوشمند سازي شهرها شهر خلاق شهر نوآور شهر گردشگری گردشگر پذیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خبرگزاری ایمنا مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است و قطعا تمام اکوسیستم‌ ها در حوزه محیط زیست مدیون داشتن زمینی پاک و خاکی پویا و حاصلخیز است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حلیا سادات حسینی در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت  و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسلهای آینده اشاره کرد.

حسینی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی مانند توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن وعدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

وی در ادامه گفت: آمارها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک را داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم. لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آبهای زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه صحبتهای خود به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کارهای نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم  و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان صحبتهایش به موضوع فرهنگ سازی و توانمندسازی شهروندان اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که شش درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد، نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است