Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روز پایانی مسابقات جام کنفدراسیون مردان آسیا امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) با چهار دیدار پیگیری می‌شود و تیم‌ والیبال جوانان ایران با شکست پاکستان و کسب رتبه پنجمی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

تیم ملی بزرگسالان پاکستان که در دور مقدماتی نیز با نتیجه سه بر یک مقابل جوانان ایران شکست خورده بود در این بازی، با نتیجه سه بر صفر و امتیازهای (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۶ بر ۲۴) مغلوب شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملی‌پوشان ایران، این مسابقه را با ترکیب عرشیا بهنژاد، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین پور ،پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کردند.

در ست اول، دو تیم پایاپای و با امتیازات برابر پیش رفتند و در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران در زدن سرویس باعث شد پاکستانی‌ها با تسلط بیشتری به بازی ادامه دهند ولی در ادامه هماهنگی پاسور و بازیکنان مهاجم ایران و تقسیم پاس عالی عرشیا بهنژاد در طول تور، ابتکار عمل را از تیم پاکستان گرفت. ادامه روند خوب بازی در سرویس و دفاع، منجر به برتری جوانان با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ در این ست شد.

در ست دوم هم عملکرد فنی خوب جوانان ایران خصوصا در سرویس‌های پرشی پرقدرت خانزاده و گلزاده باعث شد بازیکنان قدرتی پاکستان نتوانند دریافت‌های خوبی داشته باشند و روند بازی به سود ایران ادامه یافت. این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع جوانان ایران به پایان رسید.

در ست سوم تیم پاکستان بازی را بهتر آغاز کرد و خطاهای فردی جوانان، باعث شد تا در وقت استراحت اول برای اولین بار در این مسابقه از ایران جلو بیفتند اما در ادامه بازی پایاپای ادامه یافت و تجربه پاکستانی‌ها و سرویس‌های فهد یار شماره ۱۰ پاکستان، دریافت در تیم جوانان ایران را دچار مشکل کرد. در حالی که در امتیاز ۲۰ ایران دو امتیاز از حریف کمتر داشت اما با حملات سرعتی امتیازات عقب افتاده را جبران کرد و ضمن ارائه یک بازی زیبا با توپ‌گیری عالی داخل زمین و دفاع روی تور یوسف کاظمی این ست را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ پیروز شد تا در مجموع سه بر یک برنده این مسابقه باشد.

قضاوت این دیدار را احمد الیوسف از بحرین به عنوان داور اول و هونگ چی یونگ از هنگ کنگ به عنوان داور دوم به عهده داشتند.

به این ترتیب، تیم ملی جوانان ایران که برای آمادگی بیشتر جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در این مسابقات حاضر شده بود، با این پیروزی در رده پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت و پاکستان ششم شد.

والیبال ایران با سه قهرمانی (۲۰۰۸ ،۲۰۱۰ و ۲۰۱۶) و دو نایب قهرمانی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۸) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ب ایران در سال ۲۰۱۴ در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ نیز به دلیل شیوع کرونا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار نشد.

برچسب‌ها فدراسیون والیبال والیبال تیم ملی والیبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون والیبال والیبال تیم ملی والیبال فدراسیون والیبال والیبال تیم ملی والیبال جوانان ایران رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این به عنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام به عنوان نماینده هیئت رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • جام ملت های فوتسال آسیا| صعود سخت ایران به فینال با ضربات پنالتی
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان