Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا علی‌بیگی گفت: ۳۱۰ خانوار در "بارده" وجود دارند که به‌طور کلی لوازم زندگی‌شان از بین رفته است و باید تامین شود، تلاش ما بر این است که مباحث مربوط به ساخت و سازها در اسرع وقت صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا علی‌بیگی فرماندار شهرستان بن در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متاسفانه در اثر بارندگی‌هایی که پنجم، ششم و هفتم مردادماه به‌صورت پیاپی در شهرستان بن با محوریت روستای بارده رخ داد، شاهد وقوع سیل در این روستا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه سیل اخیر در اراضی کشاورزی شهرستان بن خسارات بسیاری به بار آورد، در روستای بارده سیل وارد روستا شده و تعداد زیادی از منازل مسکونی و مردم را در خطر انداخت، تعداد زیادی دام به خطر افتاد و خسارات بسیاری به بار آورده شد.
 
علی‌بیگی بیان داشت: طی دو هفته گذشته با تشکیل ستاد مدیریت بحران در محل روستا و حضور در محل، اقدامات اولیه در راستای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان انجام شد.
 
فرماندار شهرستان بن یادآور شد: پروژه‌ای در خصوص جوی و جداول کشاورزی اهالی روستا درحال انجام است و ارزیابی‌ها در کنار این اقدامات توسط بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی درحال انجام است و این ارزیابی‌ها تا حدودی به پایان رسیده است.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر 11 دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر و هشت دستگاه کامیون در کل شهرستان فعال هستند و درحال آواربرداری در بارده هستند، که تاکنون هشت ساختمان آواربرداری شده و 30 واحد باید آواربرداری شود.
 
علی‌بیگی بیان داشت: تلاش می‌کنیم بنیاد مسکن را در روستای بارده مستقر کنیم برای اینکه مدارک مربوط به مجوزات ساخت و ساز‌های جدید در دسترس مردم قرار گیرد.
 
فرماندار شهرستان بن ادامه داد: ساختمان دهیاری روستای بارده به‌طور کلی در سیل از بین رفت و تمامی اسناد و مدارک و امکانات آن نابود شد، به همین دلیل به دنبال آنیم در اسرع وقت مجوزات لازم برای بازسازی آن را دریافت کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که زندگی مردم به روال عادی باز گردد، افزود: کمک‌های امدادی به‌صورت مستمر از طریق مراکز هلال احمر و مراکز خیری درحال انجام است.
 
علی‌بیگی ادامه داد: 310 خانوار در بارده وجود دارند که به‌طور کلی لوازم زندگی‌شان از بین رفته است و باید تامین شود، تلاش ما بر این است که مباحث مربوط به ساخت و سازها در اسرع وقت صورت گیرد، در این زمینه 220 واحد در سطح کل شهرستان غیرقابل سکونت در اثر سیل است.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روستای بارده شهرستان بن علی بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند