Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:36:07 GMT

آشنایی با وکیل خلع ید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۶۳۶۲

آشنایی با وکیل خلع ید

خلع ید قانونی است که سعی می‌کند از مالک در برابر تصرف غیرقانونی دیگران دفاع کند. اگر فردی بدون اجازه مالک، مال غیرمنقول او مانند خانه یا زمین را تصرف کرده باشد یا از آن بهره ببرد، مالک می‌تواند بر اساس قانون خلع ید دادخواست خود را به دادگاه ارائه دهد. اما در این مسیر همه چیز ساده و راحت نیست. گاهی سختی‌ها و مشکلات خاصی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از لایحه، وکیل خلع ید یکی از وکلای با تجربه‌ای است که در سال‌های اخیر در جریان پرونده‌های مربوط به تصرف عدوانی و مسائل مربوط به تخلیه ید و خلع ید حضور نسبتا فعال و گسترده‌ای داشته است. امروزه بسیاری از افرادی که به دنبال وکیل خلع ید می‌گردند دقیقا نمی‌دانند که این وکیل حرفه‌ای و متخصص چگونه می‌تواند در جریان پرونده‌های مختلف با عملکرد خود از موکل خود دفاع کند.

وکیل خلع ید می‌تواند کارایی خوبی از خود نشان دهد. اما بگذارید کمی دقیق‌تر درباره این قانون صحبت کنیم.  وکیل متخصص خلع ید از جمله وکلایی محسوب می‌شود که در حوزه اموال غیرمنقول مانند خانه، زمین یا باغ فعالیت می‌کنند. وظیفه این دسته از وکلا این است که بر اساس شواهد و مدارک موجود ثابت کنند که آیا تصرف غیرقانونی بر این اموال صورت گرفته است یا خیر.

وکیل خلع ید در حوزه قوانین حقوقی فعالیت می‌کند

یکی از مهمترین نکاتی که باید بدانید این است که وکیل خلع ید و به طور کلی قانون خلع ید در حوزه قوانین حقوقی است و شکایت کیفری برای آن وجود ندارد.

یعنی شما به عنوان مالک نمی‌توانید از وکیل خلع ید خود بخواهید که از فردی که به مال شما تجاوز کرده و آن را تصرف نموده است شکایت کنید. بنابراین توجه داشته باشید که امکان شکایت کیفری در دعوی خلع ید وجود ندارد. بنابراین این که وکیل خلع ید شما این کار را انجام نمی‌دهد بدین معنی است که اساسا امکان این کار از نظر قانونی وجود ندارد.

اما به جز این باید بدانید که خلع ید قانونی است که از سه شرط اساسی پیروی می‌کند. به بیان ساده‌تر زمانی شما می‌توانید از وکیل خلع ید خود بخواهید که دادخواست خود را به دادگاه ارائه کند که سه شرط زیر وجود داشته باشد:

   مالک بودن خواهان    تصرف خوانده    غیر قانونی بودن این تصرف

این سه شرط در واقع یکی از ابزارهای وکیل خلع ید در این دعوی‌ها محسوب می‌شود. در واقع وقتی بیان می‌شود که مالک بودن خواهان از شروط اصلی این دعوی است بدین معنی است که مالک باید نسبت به ارائه سند رسمی و قابل قبول به دادگاه مبنی بر مالکیت ملک اقدام کند. همچنین در زمان ارائه دادخواست باید خوانده به تصرف خود ادامه داده باشد و نکته مهم پایانی این است که این تصرف باید به صورت غیرقانونی باشد. یعنی هیچ قرارداد یا مدرکی نباید بین طرفین مبنی بر تصرف ملک وجود داشته باشد. هر نوع مدرک یا قرارداد فی‌مابین باعث می‌شود که عملا دعوی از حوزه قانون خلع ید خارج شود. این نکته بسیار مهمی است که مسلما یک وکیل خلع ید آن را بیشتر برای شما توضیح می‌دهد.

بهترین وکیل خلع ید ایران را می‌شناسید؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که شما باید بدانید که دقیقا در چه حوزه‌ای می‌خواهید از وکیل خلع ید استفاده کنید. یادتان باشد که در هر پرونده‌ای ممکن است یک وکیل برای شما بهترین کارکرد را داشته باشد. بنابراین ابتدا شما باید نیاز حقوقی و قانونی خودتان را بشناسید. در این مسیر گروه عدالت نویسان با در اختیار داشتن مشاوره‌های حقوقی و قانونی معتبر می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

اما این تمام مسیر نیست. شما باید به دنبال وکیل خلع یدی باشید که در حوزه قانونی خود تخصص و تجربه بالایی داشته باشد. تخصص نشان می‌دهد که بهترین راه چیست  و تجربه می‌تواند مسیر رسیدن به هدف را هموارتر کند حال شما بگویید که چند وکیل خلع ید با این ویژگی‌ها سراغ دارید؟ گروه عدالت نویسان می‌تواند بهترین وکلا در این حوزه را در اختیار شما قرار دهد. باور کنید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل وکیل متخصص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.
 
روزنامه اعتماد با مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی گفتگو کرده است. 
 
بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.
 
* بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.
 
 * کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.
 
* این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.
 
* قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.
 
* در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

 

tags # توماج صالحی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • وکیل در آذربایجان شرقی