Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است. در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

اجرای طرح ضربتی مبارزه با جانوران مضر شهری در منطقه ۱۰

رضا شرفی از اجرای طرح ضربتی مبارزه و کنترل جانوران مضر شهری در سطح محلات این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به حضور در فصل گرما و همچنین انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی و حیوانات مضر شهری و همچنین ضرورت پاکسازی منطقه از وجود این جانوران، طرح مبارزه با جانوران موذی به صورت ویژه در منطقه ۱۰ از مدتی پیش اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه در این طرح به جای استفاده از روش‌های مضر شیمیایی در مبارزه با جانوران موذی از روش‌های مکانیکی استفاده شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، حدود ۵۰۰ مورد در منافذ مختلف در سطح نواحی سه گانه طعمه‌گذاری شده است. همچنین در ۱۱۲ نقطه نیز لانه کوبی انجام شده و ۷۸ نقطه شناسایی شده هم انسداد سازی به شکل مقاوم انجام شده است.

وی ادامه داد: طی بازدید و سرکشی‌های انجام شده از این نقاط، ۵۴ مورد سر لاشه به شکل بهداشتی نیز جمع‌آوری شده است.

شرفی، حفظ بهداشت محیط و پرهیز از ریختن ضایعات و پسماندها در معابر و انهار را مهمترین راه مبارزه با حیوانات مضر شهری و جوندگان موذی دانست و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده این جانوران موذی یا نقاطی که احتمال تجمع آنها وجود دارد با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند کما آنکه در این مدت، ۱۷ پیام از سوی شهروندان به این سامانه واصل شده است.

جان بخشی به دیواره شهری با نقشینه‌های رنگ و نگار

عبدالرضا نجاریان از اجرای طرح نقاشی دیواری به متراژ ۵۰۰ متر مربع در خیابان آزادی خبر داد و گفت: به‌منظور ایجاد آرامش بصری و چشم‌انداز مناسب شهری طرح بهسازی چداره های بد منظر شهری با بهره گیری از طرح‌های هنری در معابر سطح منطقه اجرا شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ با اشاره به اجرای نقاشی دیواری در خیابان آزادی افزود: این طرح نقوش با استفاده از رنگ‌های شاد و ملایم و تکنیک اکرولیک اجراشده است.

نجاریان افزود: در این طرح تلاش شده است با بهره گیری از هنرهای خلاقانه مناظر شهری تغییر چهره به خود بگیرند.

وی ساماندهی و یکسان سازی تابلوهای اصناف را از دیگر اقدامات اجرایی در بهسازی سیمای بصری برشمرد و افزود: با توجه به اینکه ایجاد وحدت بصری در تابلوها نقش بسزایی در هماهنگی نما و زیبایی شهری دارد، اداره زیباسازی اجرای طرح ساماندهی تابلوهای اصناف را در دستور کار خود قرار داده است.

افتتاح نخستین مدرسه اوتیسم در منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ از افتتاح نخستین مدرسه آموزشی اوتیسم با حضور مدیرکل و معاون وزیر آموزش و پرورش شهرت هران، معاون، مدیر سازمان دانش آموزان استثنایی کشور، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ و جمعی از خیرین مدرسه ساز در دارالمومنین تهران خبر داد.

مدرسه اوتیسم راد، با هدف ایجاد فضای تخصصی برای آموزش و توانبخشی کودکان اوتیسم به همت نیکوکاران مهربان و خیرین مدرسه ساز در خیابان عزیزی ناحیه ۱ منطقه ۱۴ افتتاح شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه بهره برداری از مراکز آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای آموزش و پرورش استثنایی کشور است، گفت: این مهم با همت خیرین در بسیاری از نقاط از جمله منطقه ۱۴ محقق شد.

وی با بیان اینکه خیران بیشترین خدمت را به آموزش و پرورش داشته‌اند و برای نیازمندان و مکان‌هایی که جامعه هدف آن‌هاست با اشتیاق ورود پیدا می‌کنند، افزود: ساخت و راه اندازی مدرسه ویژه طیف اوتیسم یکی از نمونه‌های کوچک این قدم‌های خیر است.

مدیر کل سازمان دانش آموزان استثنایی کشور نیز ضمن خرسندی از افتتاح مدرسه ویژه افراد اوتیسم در منطقه ۱۴، اظهار داشت: دانش آموزان این طیف نیازمندی‌های ویژه و خاصی از نظر آموزشی دارند و استعدادهای شأن در قالب ایجاد چنین مدارسی رشد کرده و شکوفا می‌شود.

محمد امین سالاری پور در حاشیه این مراسم با بیان اینکه راه اندازی مدرسه خاص طیف اوتیسم برای گسترش کیفیت آموزش به دانش آموزان این طیف یک ضرورت است، گفت: بدون تردید کودکان و نوجوانان دارای استعدادهایی قابل توجه هستند که می‌توانند با عشق، علاقه، مهربانی و حمایت والدین و مسئولین به موفقیت‌های چشمگیری در آینده دست یابند.

شهردار منطقه ۱۴ با تأکید بر اینکه پیشرفت و توسعه هر کشوری مستلزم داشتن دانش آموزانی با استعداد و ارائه صحیح و با کیفیت خدمات آموزش و پرورش در آن کشور است، از تمام مسئولان، خیرین و مربیان و معلمانی که در سراسر کشور برای دانش آموزان طیف اوتیسم به هر شکلی زحمت می‌کشند، قدردانی کرد.

شناسایی و صدور اخطاریه برای ۸ ساختمان پرخطر در منطقه ۱۵

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۵ گفت: ۸ ساختمان نا ایمن و خطر ساز جنوب شرق تهران در ۴ ماه نخست سال شناسایی و به مالکان آنها اخطاریه‌های لازم داده شد.

علی یزدانی مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه با تاکید بر ضرورت شناسایی ساختمان‌های ناایمن گفت: از ابتدای سال جاری ۸ ساختمان ناایمن اولویت اول در منطقه شناسایی شده‌اند که ضمن صدور اخطار به مالکان و ذی نفعان ساختمان‌های خطر ساز و فاقد ایمنی، تدابیر لازم از طریق نواحی، معاونت شهرسازی، معماری و اداره حقوقی برای آنها اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه بمنظور رفع خطر ۳ مرحله اخطار به مالکان داده می‌شود، افزود: مالکان و ذی نفعان املاک ناایمن ظرف مدت تعیین شده بین یک تا چهار ماه فرصت دارند نسبت به ایمن سازی و رفع خطر اقدام کنند.

مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه گفت: بازدید میدانی مستمر از محله‌ها، دعوت از مالکین ساختمان‌های پرخطر در کمیته‌های ایمنی و الزام آنها بر رفع موارد ناایمنی از جمله اقدامات انجام شده این کمیته برای افزایش ایمنی است.

ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۵ با همکاری آتش نشانی ۸ ساختمان ناایمن و پرخطر اولویت اول منطقه را شناسایی و پایش کرد.

طراحی و احداث تصفیه خانه آب هزار متر مکعبی برای آبیاری فضای سبز در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از طراحی و احداث تصفیه خانه آب کانال منوچهری برای آبیاری فضای سبز با ظرفیت هزار متر مکعب توسط اداره محیط زیست منطقه خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در مرحله مطالعات و جانمایی است.

محمد هادی علی احمدی در خصوص اهمیت طراحی تصفیه خانه آب در منطقه گفت: با توجه به مقدار بارش نزولات جوی در شهر تهران و برنامه‌های مختلف سازمان‌های متولی آب برای مدیریت جامع آب و محدودیت اختصاص آب با کیفیت برای فضای سبز، بازیابی آب با کیفیت نامناسب جهت تصفیه و استفاده مجدد برای کاربردهای مختلف به عنوان یک گزینه مهم مطرح شده است.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به تصفیه و استفاده از آب نهر مسیل های منوچهری و جاجرود ناحیه سه در این طرح افزود: این تصفیه خانه، با ظرفیت هزار متر مکعب در روز برای تأمین و جبران کمبود آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز منطقه تحت پوشش طراحی می‌شود.

وی با بیان اینکه، محل مورد نظر برای برداشت آب و استقرار تصفیه خانه محل تقاطع دو کانال جاجرود و منوچهری است که پس از بررسی‌های مختلف و وجود فضای لازم برای احداث تصفیه خانه، انتخاب مناسبی می‌باشد، اظهار داشت: از نظر کیفی، ضمن نمونه برداری‌های متعدد از آب نهرهای منوچهری، سرخه حصار و جاجرود در زمان‌های مختلف، آزمایشات شیمیایی و بیولوژیکی ضروری در مقاطع زمانی صورت گرفته تا بر مبنای آزمایشات انجام گرفته، سیستم تصفیه آب طرح شده است.

علی احمدی، هدف از اجرای پروژه احداث تصفیه خانه با ظرفیت هزار متر مکعبی را آبیاری فضای سبز، درختکاری و استفاده در شستشوی اماکن عمومی و سایر استفاده‌های غیر شرب اعلام و خاطر نشان کرد: کیفیت آب تصفیه شده در حدی است که املاح مزاحم، فلزات سنگین و سایر آلاینده‌های آب و ترکیباتی که می‌تواند ایجاد محدودیت و یا مشکلات بهداشتی و زیست محیطی نماید، حذف و آب تصفیه شده امکان استفاده در آبیاری فضای سبز را دارد.

وی یادآور شد: این طرح هم اکنون در مرحله مطالعات و جانمایی قرار دارد و پس از کسب نظر فنی کمیسیون آب، شهریورماه مناقصه انجام خواهد شد.

کد خبر 5562719

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری منطقه 10 شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر آتش نشانی میراث فرهنگی شهر تهران سازمان محیط زیست آلودگی هوا اربعین حسینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی القاصی مهر مدیریت شهری ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه مبارزه با جانوران احداث تصفیه خانه آبیاری فضای سبز آموزش و پرورش شهردار منطقه دانش آموزان ۸ ساختمان انجام شده اجرای طرح هزار متر منطقه ۱۴ مضر شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

 مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده استگفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطرتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است