Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، جلال آفاقی اظهار کرد: در دیدار جداگانه با روسا و اعضای هیات مدیره اتحادیه‌های مشاوران املاک و خودرو اردبیل، اقدامات کارشناسی قبلی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل بررسی شد و گشت‌های تلفیقی در این خصوص راه‌اندازی خواهد شد که پلمب اماکن فاقد پروانه از جمله ماموریت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرونده‌های قابل توجهی درخصوص معاملات خودرو و ملک در دادگاه‌های اردبیل وجود دارد که نحوه عملکرد مشاوران و اتحادیه‌ها می‌تواند در پیشگیری از تشکیل پرونده‌ها و حل و فصل اختلافات مردم موثر باشد.

معاون دادگستری کل استان اردبیل تصریح کرد: موضوع پیش فروش ساختمان نیز از جمله معضلاتی است که حجم قابل توجهی از دعاوی را به خود اختصاص داده است.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در استان در جهت اجرای قانون پیش فروش ساختمان و یادآوری جرم تلقی شدن عدم ثبت قرارداد در دفاتر اسناد رسمی، از برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی دراین خصوص خبر داد و تصریح کرد: در بحث پیش فروش املاک برابر قانون، مشاوران املاک در حد صدور معرفی نامه به دفاتر اسناد رسمی صلاحیت دارند و تنظیم هرگونه قرارداد در بنگاه‌ها و خارج از دفاتر رسمی غیرقانونی بوده مجازات سنگینی در پی دارد.

آفاقی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم در این زمینه تاکید کرد: شهروندان در مراجعه به مشاورین املاک، صلاحیت آنها و داشتن شناسه و کد و پروانه فعالیت‌شان را مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: مقرر شده از سوی اتحادیه مشاوران املاک برچسبی حاوی مشخصات مشاوران صلاحیت‌دار در محل فعالیت آن‌ها الصاق شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل از تهیه فرم‌های متحدالشکل معرفی نامه در موضوع پیش فروش ساختمان خبر داد و افزود: در بنگاه‌های املاک از فرم‌های متحدالشکل مصوب استفاده خواهد شد و در صورت عدم مراجعه فروشنده و خریدار به دفاتر اسناد رسمی، این معرفی نامه‌ها باطل خواهند شد.

گفتنی است؛ در گشت‌های تلفیقی، نماینده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستانی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های خودرو واملاک، پلیس راهور و پلیس اماکن عمومی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاملات خودرو پیش فروش ساختمان پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا

مشاور معاونت مسکن و ساختمان گفت: از ۲۵ اردیبهشت امسال صرفا مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی ساسانی اظهار کرد: با هدف ساماندهی مشاوران املاک و اجرا قانون از 25 اردیبهشت امسال فقط مشاوران املاک دارای شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها امکان ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را خواهند داشت.

وی افزود: سامانه خودنویس به‌صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی می‌شود. بر این اساس فقط مشاوران املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از خردادماه خرید و فروش واحدهای مسکونی نیز در سامانه خودنویس امکان ثبت خواهند یافت.

به گزارش تسنیم، در حالی وزارت راه و شهرسازی از عدم امکان استفاده مشاوران املاک بدون مجوز از سامانه خودنویس خبر داده که فعالان این بخش مدعی هستند به‌دلیل مشکلات فنی، سامانه مذکور اکثرا برای ثبت قراردادهای اجاره در دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند