Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:10:18 GMT

داروی جدید موثر در مقابله با مقاومت باکتریایی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۱۳۶۰

داروی جدید موثر در مقابله با مقاومت باکتریایی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، محققان می‌گویند ترکیب اصلاح شده‌ای به نام فابیمایسین در برابر ۳۰۰ باکتری مقاوم به دارو مؤثر است.

به گفته محققان، این یافته‌ها به طور بالقوه مهم هستند زیرا استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد باکتری‌هایی شده است که در برابر بسیاری از داروها مقاوم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان به سرپرستی محققان دانشگاه ایلینوی از آنتی بیوتیک‌هایی استفاده کردند که در برابر باکتری‌های غیرمقاوم مؤثر بودند.

به نظر می‌رسد فابیمایسین، باکتری‌های مقاوم به دارو را در موش‌ها به سطح قبل از عفونت کاهش می‌دهد و از آنتی بیوتیک های سنتی بهتر عمل می‌کند.

آزمایشات بیشتر نشان داد که این ترکیب در یک محیط آزمایشگاهی علیه ۳۰۰ باکتری دیگر مقاوم به دارو نیز مؤثر است.

در حالی که تحقیقات و توسعه بیشتری مورد نیاز است، نتایج اولیه امیدوارکننده است.

دکتر «دیوید گرینبرگ»، متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: «اگرچه راه طولانی در پیش است، اما این مطالعه به طرز چشمگیری پتانسیل یافتن کلاس‌های جدید آنتی بیوتیک ها علیه این پاتوژن های بسیار مهم انسانی را نشان می‌دهد.»

باکتری‌های مقاوم به دارو در بیش از ۲.۸ میلیون عفونت در سال رخ می‌دهند و مسئول ۳۵ هزار مرگ در سال هستند.

«ابر میکروب‌های» رایج مقاوم به آنتی‌بیوتیک باعث بیماری‌هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA)، عفونت‌های دستگاه ادراری، ذات‌الریه و سوزاک می‌شوند.

کد خبر 5563218

منبع: مهر

کلیدواژه: باکتری دارو آنتی بیوتیک ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا آمار کرونا دیابت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرطان کودکان سازمان بیمه سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا بارداری زنان درمان ناباروری پروتکل های بهداشتی آنتی بیوتیک ها مقاوم به دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است