Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@07:47:19 GMT

انواع ورق شیروانی رنگی و نحوه نصب آن

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۲۵۳۸

انواع ورق شیروانی رنگی و نحوه نصب آن

 

شاید در ابتدا و برای آشنایی با انواع ورق شیروانی رنگی و نحوه نصب آن، این سوال مطرح شود که این ورق‌ها از چه جنسی هستند و چه کاربردی دارند. در پاسخ به این سوال باید گفت که ورق شیروانی رنگی از فلزی به نام گالوانیزه تهیه می‌شود و به همین سبب به آن‌ها ورق‌های گالوانیزه رنگی نیز گفته می‌شود. کاربرد این ورق‌های رنگی در زمینه کاور کردن سطوح خارجی سقف‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 انواع ورق‌ شیروانی رنگی

ورق‌های شیروانی رنگی معمولا به دو دسته ورق‌های شادولاین و ورق‌های طرح سفال تقسیم می‌شوند. دسته ورق‌های سفالی به فراخور نام‌شان شبیه سفال هستند، اما محدودیت‌های سفال مانند وزن زیاد را ندارند. ورق‌های جنوا، پالرمو و ورق‌های پرچین در شمار ورق‌های رنگی قرار می‌گیرند که در ادامه به تفصیل به شرح آنان می‌پردازیم:

ورق طرح سفال پالرمو

ورق پالرمو یکی از فرمینگ‌های طرح سفال است که با ظرافت بالایی ساخته می‌شود و می‌تواند زیبایی و جذابیت خانه یا ویلای شما را افزایش دهد‌. وزن زیاد و شکنندگی از محدودیت‌های سفال است که برای ورق‌های طرح سفال چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد؛ درنتیجه می‌تواند جایگزین مناسبی برای سفال باشد. اگر به نام ورق طرح سفال سوئدی یا ژاپنی برخورد کردید، باید بدانید که منظور همین ورق‌ طرح سفال پالرمو است. درباره مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری ورق پالرمو باید گفت که این ورق قبل از عملیات فرمینگ، عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی‌متری داشته و طول آن نیز به تناسب نیاز مشتری تعیین خواهد شد. مزایای استفاده از این ورق طرح سفال در موارد زیر خلاصه می‌شود:

ضد زلزله کردن ساختار سقف قیمت نهایی مناسب سرعت و راحتی در نصب وزن کم عدم تغییر شکل و خرابی در برابر بارش برف و باران و رویش گیاهان هرز

برای ساخت کانکس‌ها، غرفه‌های سقف‌دار، سقف خانه‌های ویلایی و ساخت آلاچیق‌ها از ورق طرح سفال پالرمو استفاده می‌کنند.

ورق طرح سفال پرچین

چنانچه به دنبال کیفیت و قیمت بهینه هستید، برای ساخت سقف خانه یا ویلای خود از ورق‌های طرح سفال پرچین استفاده نمایید. نصب این ورق بسیار کارآمد بوده و هزینه کمتری را به شما تحمیل می‌کند. برای نصب ورق‌های پرچین نیازی به زیرسازی زیاد نیست و همین مسئله سبب می‌شود که هزینه‌های شما کاهش پیدا کند. درباره مشخصات فیزیکی ورق طرح سفال پرچین می‌توان گفت که طول آن بسته به درخواست مشتری متغیر است، اما عرض آن را صد سانتی‌متری ساخته و ضخامت این ورق از ۲۵ تا ۴۰ میلی‌متر، متغیر خواهد بود‌‌. ورق پرچین به لحاظ مکانیکی در برابر گردوغبار و طوفان مقاومت بالایی دارد و نصب آن بسیار آسان است. هم‌پوشانی ورق پرچین با سطح سقف در وضعیت بهینه‌ای بوده و مانع از ورود هوا به لایه‌های زیرین خواهد شد. لازم است بدانید که با استفاده از ورق‌های پرچین، می‌توانید زوایای مختلف سقف را کاور کرده تا آسیبی به سطوح خارجی یا لایه‌های زیرین وارد نشود. از جمله کاربردهای این ورق طرح سفالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.                 عایق‌کاری سقف

2.                 ساخت سقف ویلا

3.                 استفاده در سردر خانه

4.                 پوشش سطح شیب‌دار سقف

5.                 استفاده در نمای ساختمان

ورق طرح سفال جنوا

نام ورق جنوا از شهرهای کشور ایتالیا گرفته شده و مانند ورق پالرمو، یکی از ورق‌های طرح سفال به شمار می‌رود. رنگ‌بندی و میزان مقاومت ورق‌های جنوا و پالرمو با هم تفاوت دارند؛ اما ویژگی‌های دیگر در این دو ورق، مشترک هستند. طول ورق جنوا به درخواست مشتری تعیین می‌شود، اما عرض آن را ۱۰۰ یا ۱۲۵ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند تا برای کاور سقف مناسب باشد. میانگین ضخامت‌های این ورق طرح سفال به ۰.۵ میلی‌متر می‌رسد.

آب‌بندی راحت، مقاومت فیزیکی بالاتر نسبت به ورق‌های پالرمو، دوام و ماندگاری بیشتر با توجه ‌به استفاده از رنگ‌های کوره‌ای و قیمت نهایی بسیار مناسب از جمله مزایای ورق‌های جنوا هستند. اغلب برای ساخت و کاور کردن سطوح خارجی سقف سوله، خانه، ویلا و… از این ورق طرح سفال استفاده می‌کنند

نحوه نصب ورق شیروانی رنگی

بعد از معرفی انواع ورق‌های رنگی و مشخصات فنی آن‌ها، لازم است چند نکته کلیدی پیرامون نحوه نصب این ورق‌ها ذکر گردد. کسانی که تجربه کافی کار با ورق شیروانی را ندارند، ممکن است فرایند نصب ورق‌ها را به‌گونه‌ای انجام دهند که سقف شیب‌دار، آب‌بندی نگردد. همین امر سبب می‌شود تا همان ابتدای کار یا بعد از گذشت دو سال، سقف‌ها چکه کرده و آب باران و برف به داخل ساختمان نفوذ کند. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ واضح است؛ عدم هم‌پوشانی مناسب و کاور نکردن زوایای سقف باعث رخداد چنین مشکلی شده است. علاوه‌برآن نصب ورق شیروانی در جای اشتباه نیز می‌تواند آب‌بندی سقف را با مشکل مواجه سازد.

اولین نکته درباره نصب ورق شیروانی این است که بایستی استاندارد فرم ظاهری آن رعایت گردد. مثلا اگر از ورق‌های ذوزنقه‌ای استفاده می‌کنید باید حداقل بیست درصد شیب استاندارد سقف را به موج هم‌پوشانی ورق اختصاص دهید. چنانچه بخواهید ورق کرکره یا سینوسی استفاده کنید با رعایت همین شرایط برای ساخت خرپا، سقف ویلا یا سوله، به حدود ۱.۵ موج هم‌پوشانی نیاز خواهید داشت؛ پس لازم است برای نصب صحیح ورق و آب‌بندی آن، استاندارد هم‌پوشانی یا اورلب ورق‌ها را رعایت نمایید.

نکته‌ای کوچک؛ اما مهم!

البته بایستی دقت نمود که یک نکته ظریف دیگر هم درباره پیچ‌های ورق شیروانی وجود دارد که باید آن هم رعایت شود؛ عدم رعایت این نکته کوچک بیشترین خسارت را به سقف تحمیل خواهد کرد و این خسارت‌ها برای ورق‌های رنگی طرح سفال که جهت و رنگ نصب ثابت دارند، قابل جبران نبوده و باید نسبت به تعویض ورق‌ها اقدام‌ نمود‌. این نکته این است که اگر به سطوح ورق شیروانی توجه کرده باشید، مسیرهای حرکت جریان آب را می‌بینید. برای هدایت جریان آب در دو سمت ورق، بلندی یا قله‌ای در نظر می‌گیرند که به آن مسیر آب دره گفته می‌شود. زمانی که پیچ‌های نصب ورق‌ها را می‌بندید، باید توجه کنید که در مسیر جریان آب نباشند.

 

ورق رنگی شیروانی را از کجا بخریم؟!

ورق‌های رنگی همان ورق‌های گالوانیزه هستند که انواع مختلفی دارند و برای کاور کردن سطح خارجی سقف خانه‌ها، ویلا و سوله‌ها به کار برده می‌شوند. ورق‌های رنگی به سه دسته جنوا، پالرمو و پرچین تقسیم می‌شوند که هریک ویژگی جداگانه‌ای داشته و برای حفاظت از سقف به کار می‌روند.

پیشنهاد ما برای تامین ورق‌های شیروانی این است که مستقیما به سراغ خرید آن نروید و ابتدا درباره آن تحقیقاتی داشته باشید. کارشناسان ما در واحد فروش مجموعه https://pivan.co/ ، بر اساس پارامتر‌های اصولی و مهم به شما کمک می‌کنند تا به محصولی متناسب با نیاز و کاربری‌تان (در مناسب‌ترین قیمت و با کیفیتی حداکثری) دست یابید.

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم) طرز تهیه نان روی ساج و پخت کوکوی سنتی (فیلم) نحوه پخت نان محلی با 500 گرم آرد توسط آشپز آلمانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • وحید شمسایی: هواداران ورزشگاه را پر می کنند و نباید فرصت قهرمانی را از دست بدهیم!
  • وحید شمسایی: جایی برای اشتباه وجود ندارد/ با تمام وجود می‌جنگیم
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند