Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:29:35 GMT

درآمد معادن گچ شهرستان سرخه سالانه یک میلیون دلار است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۴۱۴۰

درآمد معادن گچ شهرستان سرخه سالانه یک میلیون دلار است

حجت‌الله کرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۵۷ معدن گچ در شهرستان سرخه وجود دارد که ۵۱ عدد از آن فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیون تن ذخیره قطعی این معادن است افزود: روزانه ۶/۷ تن گچ از این معادن استخراج و در ۳۸ واحد صنعتی فرآوری می‌شود.

فرماندار سرخه گفت: حداقل ۲ یا سه واحد فرآوری سلستین تا پایان سال ۱۴۰۱ در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانی بیان کرد: از نظر فرآوری گچ مشکلی وجود ندارد اما سایر مواد معدنی مانند زئولیت، مس و سلستین به دلیل نبود دانش فنی و سرمایه‌گذاری، به میزانی که باید فرآوری نمی‌شود.

وی افزود: امید است با استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به فرآوری این مواد معدنی نیز دست یابیم.

۹۷ درصد صنایع شهرستان سرخه صنایع کوچک است

فرماندار سرخه گفت: ۱۱۴ واحد صنعتی در شهرستان سرخه فعال است که سه واحد صنایع بزرگ و ۱۱۱ واحد، معادل ۹۷ درصد از آن، صنایع کوچک هستند.

کرمانی بیان کرد: در این واحدها ۸۶۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و سه هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال دارند.

وی افزود: ۱۲ جلسه برای بررسی مشکلات و موانع تولید این شهرستان در سال جاری برگزار و به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان منتقل شد.

فرماندار سرخه ابراز داشت: نرخ بیکاری شهرستان سرخه ۶/۱ درصد و میزان اشتغال همه بخش‌ها، شامل دولتی، صنعتی و کارگران، پنج هزار و ۷۰۳ نفر است.

برچسب‌ها سرخه بیکاری سمنان خام فروشی اشتغال زایی مواد معدنی سرمایه گذاری صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرخه بیکاری سمنان سرخه بیکاری سمنان خام فروشی اشتغال زایی مواد معدنی سرمایه گذاری صادرات غیر نفتی شهرستان سرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر