Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@04:54:52 GMT

شهدا مصلحان جامعه به سمت صلاح و رستگاری هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۴۹۶۱

شهدا مصلحان جامعه به سمت صلاح و رستگاری هستند

نماینده قزوین در مجلس شورا ی اسلامی گفت: شهدامصلحانی هستند که جوامع را به سمت فلاح و رستگاری هدا یت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در هشتمین یادواره ۱۱ شهید روستای «وناش و بالا وناش» اظهار داشت: اینکه ما شهدا را فقط از زاویه جنگ و جبهه می شناسیم منطقی نیست زیرا شهدای ما مصلحان جامعه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قرائت وصیت نامه شهید وجیه الله نوروزی تصریح کرد: این شهید وصیت کرده بود در صورت شهادت پیکرش در زادگاهش دفن شود تا شاید به برکت خونش، روستای «وناش» از سختی و مشقت خارج شود که این نگاه ارزشمند ثابت می‌کند شهیدان مصلحان جامعه هستند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: شهدای ما فقط رزمنده نبودند بلکه تلاش می کردند جامعه به سمت صلاح و رستگاری پیش برود و کشور را بسازند هر چند عده ای مانع شدند و جنگ اتفاق افتاد و آنها مجبور به مبارزه شدند و شجاعانه ایستادگی و مقاومت کردند. 

وی ادامه داد: شهدای ما اهل جنگ نیستند، مگر امام حسین (ع) اهل جنگ بود تا شهیدان ما اینگونه باشند گاهی اوقات تفاسیر ما در این رابطه غلط است که باعث می شود ما از اهداف شهدا دور شویم.

سیاهکلی گفت: وقتی ما شهید را در ردیف رزمنده قرار می‌دهیم حتما از تفسیر آن دور شده ایم زیرا شهید مجبور به جنگ و مبارزه می شود در غیر این صورت اگر برای شهید اجباری نباشد حاضر به جنگ نیست چون او به دنبال نجات جان انسان هاست.

وی اضافه کرد: شهدای ما پیرو ائمه اطهار و الگویشان حضرت اباعبدالله است پس اگر ما فکر کنیم که ایشان اهل جنگ بودند حتما در اشتباهیم زیرا امام به دلیل اینکه در مکه خونی ریخته نشود و حرمت کعبه شکسته نشود از مکه خارج شد.

سیاهکلی تصریح کرد: اگر امام حسین0ع) اهل جنگ بود در زمانی که نزدیک به کوفه بودند با «سپاه حر» وارد جنگ می شدند زیرا در آن مقطع احتمال پیروزی با چند صد نفر بسیار بیشتر بود تا اینکه با سپاه چند ده هزار نفره یزید در کربلا وارد جنگ شوند و «حر» این موضوع را می دانست، اگر امام حسین(ع) به کوفه برسد شکست آنها قطعی است اما امام باز هم بهانه ای برای جنگیدن نداشت اما در نهایت سپاه یزید با بستن تمامی راه ها امام را مجبور به بیعت با خود می کند.

وی بیان کرد: زنده نگهداشتن یاد شده در همه حال رسالتی همگانی است و همه باید به آن عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی شهدای ما اهل جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت گفت:  تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است، شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی و شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.
سرگرد پاسدار عبدالوهاب عبدی پور از همه نهادها، ادارات، سازمانها، خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان، هنرمندان، اصحاب رسانه، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه کارگری وکشاورزان، فرهنگیان، اصناف وبازاریان ومردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرستان باشت دعوت کرد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، ساعت ۹ با حضور گسترده خود در مصلی امام خمینی (ره) شهرباشت ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام با آرمان‌های این عزیزان، امام شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید عهد و پیمان کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند