Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@02:34:42 GMT

تعیین‌تکلیف بیمه فعالان صنایع‌دستی تا دو هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۵۶۷۹

تعیین‌تکلیف بیمه فعالان صنایع‌دستی تا دو هفته آینده

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد که تا دو هفته آینده بیمه فعالان صنایع‌دستی و همچنین تورگردانان تعیین‌تکلیف خواهد شد.

به گزارش مشرق، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز، عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی برای پاسخ به 20 فقره سؤال نمایندگان در کمیسیون حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سؤالات مطرح شده عمدتاً در مورد مسائل منطقه‌ای بود و مواردی هم که جنبه ملی داشت محور اصلی سؤالات مطرح شده درباره بافت‌های تاریخی بود که این موضوع، مردم این مناطق را برای بازسازی مناطق مسکونی‌شان با مشکلات مواجه کرده بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: به دلیل قرارگرفتن بخشی از بافت‌های شهری در محدوده بافت‌های تاریخی، مردم این مناطق با محدودیت‌هایی در بازسازی واحدهای مسکونی خود مواجه هستند که در این جلسه بنا شد کارگروهی از مجلس و دولت این مشکل را مورد رسیدگی قرار داده و راهکارهای خود را ظرف دو ماه آینده برای رفع این مشکل ارائه دهد. پس از ارائه گزارش کارگروه مشترک مجلس و دولت، به صحن کمیسیون تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف و نحوه رسیدگی به سؤالات مطرح شده انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه سؤالاتی درباره موزه‌ها و امکان برای بازدید بیشتر عموم از موزه‌ها مطرح شد که وزیر در پاسخ گفت بنای ما این است که موزه‌ها را از حالت استاتیک به حالت دینامیک درآوریم تا امکان بازدید عموم از همه موزه‌ها فراهم باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: وزیر گردشگری همچنین عنوان کرد که برنامه ما بر این است تا آثار تاریخی منقول را در موزه‌های مختلف در سراسر کشور منتقل کنیم تا امکان بازدید از این آثار تاریخی برای تمام موزه‌ها برای مردم فراهم شود.

راستینه خاطرنشان کرد: ضرغامی در این جلسه درباره بیمه فعالان صنایع دستی و تورگردانان نیز گفت که این مسئله به دلیل مشکلات در حوزه تأمین اعتبارات متوقف مانده بود که تا دو هفته آینده بیمه فعالان صنایع دستی و تورگردانان تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: در جلسه امروز بنا شد تا دو هفته آینده گزارشی از اقدامات انجام شده برای بیمه فعالان صنایع دستی و تورگردانان به کمیسیون ارائه شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت عزت الله ضرغامی صنایع دستی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میراث فرهنگی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بیمه فعالان صنایع دستی کمیسیون فرهنگی مجلس تا دو هفته آینده تعیین تکلیف مطرح شد موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید.   وی افزود: انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد؛ همچنین انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد. در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.   وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به مبلغ ۳ میلیارد دلار به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند، البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح است.   وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است. این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.   وحیدی هم در پاسخ به سوال که تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات با تصویب لایحه دولت برای تشکیل استان تهران شرقی و غربی چه می‌شود، گفت: بحث طرح استان تهران شرقی و تهران غربی مورد بررسی است، هرچند باید مراحل بررسی و قانونی شدن این لایحه انجام شود، در صورت به نتیجه رسیدن هم ری و شمیرانات همچنان در حوزه تهران باقی خواهند ماند.     باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳