Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پاکستان و مالزی متعهد شده‌اند تا با همکاری هم به طور کامل از پتانسیل گسترده صادرات غذای حلال در بازارهای جهانی استفاده کنند.
 
انتظار می‌رود میزان سرمایه گذاری در بخش غذاهای حلال در بازار جهانی تا پنج سال آینده به 3 تریلیون دلار برسد.
 
«مهر کاشف یونس» از پاکستان روز یکشنبه در گفتگو با هیئتی از صادرکنندگان غذای حلال به سرپرستی «شبیر احمد» گفت: «فرصت‌های زیادی برای همکاری در بازار غذای حلال بین پاکستان و مالزی وجود دارد و این بخش در مالزی دارای شبکه گسترده‌ای از صنعت ارزش افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 
وی افزود: «شرکت‌های چندملیتی می‌توانند به پاکستان برای ارتباط با زنجیره تامین جهانی غذای حلال کمک کنند.»
 
یونس گفت: «غذای حلال به طور سنتی شامل گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، میوه و سبزیجات، لبنیات، غلات، روغن، چربی، موم و شیرینی است که با ارزش افزوده محصولات با قیمت رقابتی در بازارهای نوظهور جهانی قابل صادرات است.»
 
وی ادامه داد که یک قرارداد آزاد تجاری بین پاکستان و مالزی وجود دارد تا جوامع تجاری هر دو کشور را به منظور موثرتر کردن آن به هم نزدیکتر کند.
 
یونس همچنین تصریح کرد که مالزی می‌تواند نقش مهمی در ارائه فرصت‌های اقتصادی و تجاری پاکستان در بلوک منطقه‌ای اتحادیه کشورهای شرق آسیا (آسه آن) ایفا کند.
 
یونس از دولت خواست تا تلاش‌های هماهنگ را برای بازنگری سیاست‌های موجود و بازسازی استراتژی سرمایه‌گذاری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که اجرای پروژه‌های با تاثیر بالا می‌تواند تسریع شود.
 
وی گفت: استراتژی سرمایه‌گذاری جدید ما باید انگیزه لازم را برای دنبال کردن فناوری پیشرفته و سرمایه‌گذاری‌های پایدار و همچنین تشدید نوآوری، ایجاد تعادل بین پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی و در عین حال کاهش وابستگی به نیروی کار خارجی در راستای معیارهای جهانی در محیط‌ زیست، اجتماعی و حاکمیتی فراهم کند.
 
یونس بر نیاز مبرم به تبادل مکرر اطلاعات هر یک از کشورها برای تعامل مستقیم با یکدیگر و همچنین استفاده از توان و ظرفیت یکدیگر و همکاری در جهت غنی‌سازی ارزش سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: غذای حلال کشورهای اسلامی بازارهای جهانی سرمایه گذاری غذای حلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰