Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:07:41 GMT

جشنواره جام پرچم در هفته دولت در گلستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۶۳۰۴

جشنواره جام پرچم در هفته دولت در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرید اصغری رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین رویداد ورزشی گلستان با نام جام پرچم با حضور ۵۰۰ تیم از روستاهای گلستان در هفته دولت در گرگان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: لباس این تیم‌ها بصورت رایگان تهیه شده و این هفته قرعه کشی مسابقات برگزار می شود که برگزیدگان استانی در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد شور و نشط در بین مردم روستا به ویژه بانوان، ورزش‌های بومی محلی هر منطقه احیا شده و هر فصل مسابقات مختلف در راستای این بازیها در سطح روستاهای گلستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: تاکنون علاوه بر بازیهای بومی و محلی در بین اقایان، دو مسابقه بازیهای بومی و محلی ویژه بانوان به نام های چوبکشی و هفت سنگ برگزار شده که خوشبختانه با استقبال خوب بانوان روستایی مواجه شدیم و تعداد شرکت کنندگان بانوان از آقایان بیشتر بود.

اصغری گفت: با توجه به اینکه بازی‌های بومی و محلی هزینه کمتری داشته و شور و نشاط بیشتری در بین مردم ایجاد می‌کند تقویت و احیا آنها در اولویت ما قرار دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بانوان روستایی معمولا در کارهای سخت مانند قالیبافی و یا کارهای کشاورزی فعالیت گسترده دارند برنامه هایی با هدف شور و نشاط اجتماعی و جلوگیری از افسردگی، بیماری‌های جسمی و آسیب‌های اجتماعی در سطح روستاهای گلستان برگزار کنیم.

رئیس هیات ورزش روستایی گلستان و بازیهای بومی و محلی گلستان ابراز کرد: در پنج ماه گذشته جشنواره های زیادی در سطح روستاها در قالب ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی برگزار شده که مهمترین آن برگزاری جشنواره کشتی گورش با حضور ۱۰ هزار نفر تماشاگر و بیش از ۱۵۰ کشتی گیر گورش در آرامگاه شهید مختومقلی فراغی در سالروز تولد این شاعر ترکمن برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره جام جام پرچم پرچم بومی و محلی بازی های بومی برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت هفته مرام پهلوانی و همزمان با گرامیداشت ویژه برنامه‌های تأسیس شهر «سنندج»، هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و شهرداری سنندج طی مراسمی آئین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج را برگزار کرد.

در این مراسم که در پارک «روجیار» شهر سنندج ورزشکاران و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

همچنین تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آئین بود.

گفتنی است؛ «فرزاد خاکی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان به همراه «فردین ورمقانی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل، شهردار سنندج و جمعی از کهن کسوتان و پیشکسوتان رشته زورخانه‌ای در مراسم نکوداشت هفته مرام پهلوانی حضور داشتند.

کد خبر 6089488

دیگر خبرها

  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان