Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با بهره‌گیری از علم و فناوری‌های به‌روز خلا‌ءهای موجود در حوزه کشاورزی را برطرف کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نقش بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور و صادرات و ارز‍‌آوری این بخش را به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تولید داخلی بدل می‌کند. در حال حاضر اکثریت جمعیت کشور‌های در حال توسعه زندگی خود را از طریق کشاورزی می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایران دارای مناطق کشاورزی متنوعی است و الگو‌های کشت گوناگونی را می‌توان در قسمت‌های مختلف آن پیاده سازی کرد. تنوع اقلیمی و آب و هوایی باعث شده تا ایران زیرساخت قوی برای گسترش بخش کشاورزی در اختیار داشته باشد.

صنعت کشاورزی که یکی از صنایع بزرگ و حیاتی کشور محسوب می‌شود و ارتباط تنگاتنگی با امنیت غذایی دارد. چند سالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اثبات کرده‌اند ظرفیت بالایی برای پاسخ دادن به نیاز‌های صنایع و جامعه دارند و می‎توانند عقب ماندگی‌های صنعتی و علمی کشور را جبران کنند.


لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز
در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار ارائه شده ۳۰۹ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی تلاش می‌کنند و محصولاتشان به بازار داخلی و جهانی پیوند خورده است.

۳۰۵ شرکت دانش‌بنیان امسال بر اساس مصوبه دولت در بخش کشاورزی راه اندازی می‌شود که سهم خراسان جنوبی، ۳۰ شرکت متشکل از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است.

صنعت غذا و کشاورزی پرکاربردترین محصولات در زندگی مردم را تولید می‌کنند و با توجه به راهبردی و محدود بودن منابع تامین این محصولات، باید از فناوری‌های به‌روز برای افزایش تولیدات و تامین نیاز‌های مردم استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان علم وفناوری صنعت کشاورزی امنیت غذایی بخش کشاورزی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن