Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@07:06:49 GMT

ارسال گزارش کمیسیون عمران درباره متروپل به قوه قضائیه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۶۹۴۱

ارسال گزارش کمیسیون عمران درباره متروپل به قوه قضائیه

ساختمان مترو پل آبادان در تاریخ دوم خرداد ماه فروریخت که بر اثر آن بیش از 40 نفر از نمایندگان جان خود را از دست دادند.

پس از این حادثه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی ماموریت داد تا درباره دلیل این فروریزش به مجلس گزارش دهد.

پس از این ماموریت، هیئتی از کمیسیون عمران به آبادان سفر از نزدیک دلایل فروریزش را بررسی و با مسئولان مربوطه نیز جلساتی را داشتند و در نتیجه گزارشی را در این زمینه تهیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمسیون عمران درباره تهیه این گزارش گفت: گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه ریزش ساختمان متروپل نهایی شده است.

وی عنوان کرد: گزارش کمیسیون عمران درخصوص ریزش ساختمان مترو پل تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و یک نسخه آن نیز به قوه قضاییه ارسال‌شده تا با متخلفان برخورد شود.

رئیس کمیسیون عمران بیان کرد:ازنظر ما در کنار مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام‌مهندسی بیشترین تخلف را داشتند و البته دستگاه‌های ناظر نیز به وظایف خودشان به‌خوبی عمل نکردند.

بر اساس این گزارش، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است گزارش کمیسیون عمران درباره فروریزش ساختمان مترو پل آبادان فردا درجلسه علنی قرائت شود.

متن کامل گزارش کمیسیون عمران را در اینجا بخوانید

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قوه قضائیه کمیسیون عمران متروپل گزارش کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیرو‌های زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیسی تلگراف نوشت احتمالا نیرو‌های این کشور جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیرو‌های انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیر‌های بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

دیگر خبرها

  • موعود شمخانی کیست؟
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است