Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «اورشلیم پست» در گزارشی محتوای نامه رئیس جمهور سابق آمریکا به نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه اورشلیم پست نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ نامه‌ای را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل فرستاد.

این نامه دو روز قبل از اعلام طرح «معامله قرن» از سوی ترامپ فرستاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده که در صورت موافقت نتانیاهو با تشکیل کشور فلسطین، به اسرائیل «حق اعمال حاکمیت بر مناطق کرانه باختری» داده می‌شد.

این روزنامه نوشت: ترامپ از نتانیاهو خواست کلیات معامله قرن را اجرا کند. این طرح شامل مناطقی بود که قرار بود کشور فلسطین در آینده در آن مناطق ساخته شود. ترامپ بر «پایبندی به حق اسرائیل برای اعمال حاکمیت خود بر مناطق کرانه باختری تأکید کرد.»

اورشیلم پست نوشت: نتانیاهو کمی بعد از اعلام طرح معامله قرن تأکید کرد که طرحش را برای الحاق مناطق کرانه باختری ظرف چند روز اجرایی خواهد کرد.

ارئیل کهانا، تحلیلگر سیاسی روزنامه یسرائیل هیوم نیز نوشت: آنچه که اورشلیم پست منتشر کرده با ادعا‌های جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ در کتاب اخیرش متناقض است. وی در کتابش مدعی شد که وی و ترامپ از جزئیات طرح نتانیاهو برای الحاق مناطقی در کرانه باختری به اسرائیل اطلاعی نداشتند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دونالد ترامپ بنیامین نتانیاهو کرانه باختری معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، همزمان با حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت مبارزان فلسطینی در برابر نظامیان صهیونیست، کرانه باختری نیز شاهد تنش میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «جباره» در شرق شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری به سوی یک خودرو فلسطینی آتش گشوده‌اند. هنوز جزییات بیش‌تری از زخمی‌ها یا شهیدان احتمالی این حادثه گزارشی مخابره نشده است.

همچنین در پی یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری، این منطقه شاهد وقوع درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی بود.

روستای «دوما» در جنوب شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری نیز با یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شد.

نظامیان صهیونیست در اطراف ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عناب» واقع در شرق شهر طولکرم نیز یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی «فیروز سلامه» که یکی از بانوان آزاده توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه است، «لمی غوشه» بانوی خبرنگار و از اسیران آزادشده در گذشته و «رامز عواد» خبرنگار فلسطینی را در ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عطاره» بازداشت کرده‌اند.

کد خبر 6091430

دیگر خبرها

  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان