Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای عابدین خرّم امروز در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی این نهاد را یکی از افتخارات نظام در حوزه علم و پژوهش خواند و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در تامین نیاز‌های سخت‌افزاری کشور به‌خصوص در حوزه دفاعی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی بعد از جنگ تحمیلی، توانسته است جایگاه بسیار ممتازی را کسب کند که این امر محصول تفکر جهادی و دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ویژگی جهادگران دانشگاهی افزود: انسان‌های جهادی، سخت کوش بوده و با علم به سختی راه در مسیر عبور از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان گام برمی‌دارند و با ایفای کامل نقش خود خلاء‌های موجود در جامعه را پر می‌کنند که جهاد دانشگاهی با این ویژگی‌ها عجین شده است.

وی با اشاره به مسیر آموزش، پژوهش، مهارت‌آموزی، کارآفرینی و تولید اشتغال‌های های‌تک در جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همچون سایر نهاد‌ها برای پیشبرد اهداف خود نیاز به تعامل بیشتری با سایر مراکز دارد و برای خلق فرصت‌های جدید باید با سایر بخش‌ها هم‌افزایی کند.

آقای خرّم با اشاره به فعالیت‌های متخصصان جهاد دانشگاهی استان در عرصه‌های مختلف، گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در عرصه ژنتیک و درمان ناباروری نسبت به سایر مراکز از پیشرفت بالایی برخوردار است و این پیشرفت‌ها باید ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات گذشته و استفاده از آن در تولید علم تاکید کرد و گفت: اسناد مختلفی طی دوران‌های مختلف در کشور نوشته شده، اما هیچ تحولی ایجاد نکرده‌اند چرا که چارچوب‌های قبلی در تدوین آن‌ها تکرار شده است، اما سند تحول دولت سیزدهم متفاوت از سایر سند‌ها بوده و اگر بتوان آن را با کمک جهاد دانشگاهی به برش استانی با ظرفیت‌های موجود در استان تبدیل کرد یک سند بسیار کاربردی در بهبود وضعیت حوزه‌های مختلف خواهد بود.

آقای خرّم به ظرفیت نظرسنجی و فعالیت مرکز افکار سنجی ایسپا در جهاد دانشگاهی هم اشاره و خاطرنشان کرد: سنجش افکار مردم می‌تواند شرایط استان را به ما نشان دهد و از طرفی استان ما با کمبود شدید آمار مواجه است.

آقای محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: جهاد دانشگاهی استان در زمینه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، پژوهش و فناوری انرژی‌های نو، درمان و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی که تنها پژوهشکده علوم انسانی در منطقه است، فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر درمانی این سازمان، یادآور شد: در عرصه درمانی نیز جهاد دانشگاهی فعالیت‌های چشمگیری داشته و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان یکی از بهترین مراکز این زمینه در منطقه شمال غرب کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر فرهادی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: مقوله آموزش و پرورش در استان زنجان در متن قرار گرفته و همین امر موجب پرورش انسان‌های همچون دکتر مجید شهریاری و انسان‌های فرهیخته و متدین شده است.

وی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، عنوان کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد خاطرنشان کرد: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

فرهادی ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

فرهادی نظام رتبه‌بندی را کاری بسیار دشوار خواند و گفت: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزانی در طراز سند تحول بنیادین و حیات طیبه که سیره تربیتی حضرت زهرا (س) در آن مورد تأکید قرار گرفته است، پرورش دهیم.

کد خبر 6098190

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه