Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار دراگان تودورویچ سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت‌ها و فعالیت‌های سفیر و همراهی وی در نزدیکی فرهنگ غنی ایران و صربستان، خاطرنشان کرد: گستره تعاملات و همکاری‌های ایران و صربستان نشان‌دهنده نقش مؤثر و منحصر به فرد سفیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه، اندیشه دینی و فلسفی ادیان الهی را پل مهمی برای برقراری روابط توصیف کرد و یادآور شد: بازتولید اندیشه دینی و تقویت گفت‌وگوهای بین الادیانی، نقش بسزایی در شکل‌گیری زیرساخت‌های نوین روابط بشری خواهد داشت.

آیت‌الله اعرافی ضمن اشاره به ظرفیت شهر مقدس قم، حضور نحله‌ها و مکتب‌های گوناگون عقلی و فلسفی در این دیار را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: بنیه‌های فلسفی شهر قم، از بنیان‌های عمیق و ریشه‌داری برخوردار است.

وی قم را پایگاه بزرگ فکری و معرفتی اثرگذار بر تمام عالم توصیف کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اندیشمندان عرصه‌های مختلف علمی علوم اسلامی و انسانی در این شهر حضور دارند و فعالیت‌های پژوهشی ارزشمندی را بازتولید می‌کنند.

وی با بیان این‌که ۳۰۰ رشته و گرایش علمی و تخصص در حوزه‌های علوم اسلامی و علوم انسانی با نگاه اسلامی ارائه و مجلات علمی فاخری تولید و منتشر می‌گردد، اظهار داشت: شهر قم قطب و محور مهم مسائل فکری و معرفتی جهان اسلام بوده، روزانه صدها مقاله و کتاب و ۱۰ هزار کرسی درس و کلاس در این شهر برپا می‌گردد.

مدیر حوزه‌های علمیه بر اهمیت ارتباط ذخیره عقلی و فلسفی قم با دانشگاه‌های جهان به‌ویژه صربستان اشاره کرد و ابراز داشت: در کنار مباحث بنیادی و فلسفی باید به مباحث علوم عقلی و اجتماعی نیز توجه وافری داشته باشیم؛ چراکه شالوده علوم انسانی و اجتماعی به دور از اندیشه الهی، باعث گردیده تا جریان‌های دینی جهان به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

وی در ادامه به نقش سازنده صربستان در منطقه بالکان اشاره و حوزه گردشگری و مباحث تاریخی را از جمله ظرفیت‌های متقابل برشمرد و ابراز داشت: آشنایی با مباحث تاریخی و توسعه گردشگری را می‌توان با نگاهی دینی- فرهنگی مورد تأکید قرارداد.

آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود نقش روابط دانشگاهی بر تقویت و توسعه تعاملات بین‌المللی را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: تعاملات دانشگاهی دو ملت در رشته‌های گوناگون، می‌تواند نقش بسزایی بر تقویت همکاری‌های در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

کد خبر 5563878

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوزه علمیه علیرضا اعرافی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه محرم 1401 اربعین حسینی آمار کرونا روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران گرگان شیوع کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت