Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح کاداستر ضمن رفع اختلاف دولت و روستاییان در مالکیت اراضی می توان به کاهش پرونده های قضایی نیز کمک کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در نشست با رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مهدی رحماندوست مدیر امور اراضی استان قزوین که در اداره امور اراضی برگزار شد گفت: کارشناسان امور اراضی بایستی در مقابله با زمین خواران جدی و قاطع و سخت گیرانه و در مواجهه با روستاییان با ملاطفت برخورد کنند و تفاوت قائل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهکلی یادآورشد: در حوزه اراضی کشاورزی با دو گروه مواجهیم که یک گروه زمین خوارند و یک گروه نیز روستاییانی هستند که زمین دارند لذا تکلیف با زمین خوار مشخص است و می بایست در تغییر کابری ها بسیار سخت گیرانه برخورد شود ولی در خصوص روستائیان که زمین برای آنها منبع معیشت و اداره امور زندگی است باید تفاوت قائل شویم و برخوردمان نیز گونه ای دیگر باشد.

این نماینده مجلس افزود: در شرایطی که دنیا روی اعیان زمین سرمایه گذاری می کند ولی در ایران هنوز روی عرصه زمین سرمایه گذاری می شود و این رویکرد ایراد دارد و مشکل ساز است.

سیاهکلی تصریح کرد: در سایر عرصه ها نیز همین اشتباه را داریم و به نظر می رسد واگذاری زمین در بخش صنعت و تولید می‌بایست فقط به شرکت شهرکهای صنعتی صورت گیرد و به افراد حقیقی آن را اجاره دهیم.

وی گفت: تسهیلات پرداختی بانکها نیز هم بایستی متناسب با اعیان زمین باشد و نه عرصه تا بتوانیم شرایط را برای تولیدکننده تسهیل کنیم.

سیاهکلی اجرای طرح کاداستر را برای تعیین تکلیف وضعیت اراضی دولتی و خصوصی و رفع اختلافات ضروری دانست و اظهارداشت: اجرای طرح کاداستر می تواند اختلاف موجود میان مردم و دستگاهها را مشخص و یکسره کند و در صورت تکمیل شدن آن از حجم پرونده ها در محاکم نیز کاسته خواهد شد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از اختلافات مربوط به اراضی کشاورزی و روستاییان با امور اراضی با کدخدامنشی و صلح و سازش و توافق قابل حل شدن است و از مدیران امور اراضی درخواست می کنیم در این راستا با رویکرد حل مشکلات و گره گشایی از کارها اقدام کنند تا رضایت مردم جلب شود.

وی در خصوص استناد به عکس هوایی برای اجرای طرح کاداستر نیز گفت: گاهی اوقات این عکس های هوایی که با اهداف نظامی گرفته شده همه نیازهای بخش کشاورزی را جوابگو نیست و با اسناد قدیمی کشاورزان که مالکیت آنها را اثبات می کند مغایرت دارد که باید این موارد نیز مورد توجه قرار گیرد تا حق روستاییان ضایع نشود.

سیاهکلی در ادامه اظهارداشت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و توجه به آمایش سرزمین از کارهای اساسی است و در نحوه ارزش گذاری و واگذاری نیز انتظار می رود به گونه ای رفتار شود تا زمین از چرخه سرمایه گذاری و ارزش افزوده خارج شود و در خدمت تولید باشد.

وی از کارشناسان امور اراضی خواست موانع و اشکالات قانونی در این عرصه را شناسایی و به نمایندگان منعکس کنند تا در صورت لزوم در اصلاح و بازنگری قوانین مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست مهدی رحماندوست مدیر امور اراضی قزوین نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح کاداستر امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند