Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه خلیلی رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاه ویژه مادران و بانوان در سطح کشور است که با ایجاد محیطی امن، آرام و وسیع زمینه تحصیل راحت‌تر بانوان را فراهم کرده است. همچنین تلاش کرده‌ایم با توجه به اشتغالات خاص مادران در خانواده و احیانا کار، نیاز به حضور آن‌ها را در دانشگاه به حداقل رسانیم و در صورت موافقت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از ترم تحصیلی آینده ۴۰ درصد آموزش را به صورت مجازی و آنلاین پیش خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه رشته‌های موجود در واحد مادران به صورت همزمان و موازی برای دانشجویان خانم در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد استان تهران مثل واحد یادگار امام (ره) نیز ارائه می‌شود، اما استقبال خوبی از تحصیل در واحد مادران صورت گرفته که تعداد دانشجویان ما هم‌اکنون به ۱۵۰۰ نفر رسیده است. همه دانشجویان و اکثر اساتید و کارکنان واحد مادران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته خلیلی، دسترسی آسان به دانشگاه به وسیله مترو و استقرار تاکسی‌ها در داخل دانشگاه نیز زمنیه حمل و نقل بی‌دردسر دانشجویان را به‌وجود آورده‌است. همچنین تنوع رشته‌ای خوبی در دوره‌های مختلف مثل حسابداری، تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر و نرم‌افزار در کارشناسی ناپیوسته، مهندسی معماری، آموزش زبان انگلیسی، فقه و مبانی حقوق، روانشناسی، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شهرسازی و مدیریت فرهنگی و هنریدر کارشناسی پیوسته وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: خانواده با توجه به نقش سازنده‌ای که در جامعه دارد، یکی از مهم‌ترین مسائل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مادران است که کارگاه‌های عمومی و تخصصی تعامل با خانواده و مهارت‌های زندگی و ... در دانشگاه برگزار کرده‌ایم . همچنین اگرچه هم‌اکنون طرف قرارداد با یک مهدکودک در فاصله خیلی نزدیکی از دانشگاه هستیم اما به دنبال تاسیس اولین مهدکودک دانشگاه آزاد در داخل محیط مجتمع هستیم تا مورد استفاده فرزندان دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار بگیرد و والدین آن‌ها بتوانند با آسودگی خیال بیشتر و فراغ بال به تحصیل و کار بپردازند.

رئیس مجتمع مادران دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: با توجه به این‌که مهارت‌آموزی و اشتغال از عمده‌ترین اهداف دانشجویان از تحصیل است، برگزاری دوره‌های مهارتی متعدد و کارگاه‌ها همچون خیاطی، طراحی، آشپزی، و ... را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین رشته‌های جدیدی مثل پیرایش، پوست و مو و ... که مورد استقبال خانم‌ها واقع می‌شود و شاهد جای خالی آموزش‌های آکادمیک در آن‌ها هستیم، بزودی به لیست رشته‌های ما در واحد مادران افزوده خواهد شد.

او معتقد است، اگرچه تاسیس دانشکده‌های ویژه مادران و بانوان در واحدهای مختلف دانشگاه در استان تهران می‌تواند مفید باشد، اما هم‌اکنون ظرفیت و گنجایش کافی برای پذیرش تعداد خیلی بیشتری از داوطلبین، تا ۵هزار نفر نیز در واحد مادران موجود است.

فاطمه خلیل تاکید کرد: اگرچه مجتمع مادران در اصل دانشکده‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) است، اما زمینه انجام تمامی امور اداری دانشجویان از ثبت‌نام تا فارغ التحصیلی در خود دانشکده فراهم است و نیازی به مراجعه به واحد یادگار امام (ره) نیست.

انتهای خبر/

حسن دانش کد خبر: 1150714 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مجتمع مادران دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام واحد مادران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک‌روزه در مناطق محروم روستای «زاری» از توابع شهرستان اسفراین کرد.

در این اردوی جهادی چند تن از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین، استادان و ۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به مدت یک روز در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت با هدف توسعه فرهنگ محرومیت‌زُدایی بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم و پویاسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد