Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:51:15 GMT

کشت دانه های روغنی در قزوین گسترش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۲۱۹۵

کشت دانه های روغنی در قزوین گسترش می‌یابد

حسن جلیلوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این میزان کشت برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ درنظرگرفته شده و به استان ابلاغ شده و در حال برنامه ریزی برای اجرا و تحقق آن هستیم.

این مسوول گفت: امیدواریم با اجرای برنامه های تدارک دیده شده در زمینه تامین بذر و مراقبت در حین کاشت، داشت و برداشت، همت کشاورزان و شرایط جوی مساعد برنامه پیش بینی شده کشت کلزا که از محصولات استراتژیک کشاورزی به شمار می رود، محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بخش زیادی از روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج تامین می شود و کاهش وابستگی به واردات این محصول وزارت جهاد کشاورزی را واداشته تا با سیاست های مختلف از جمله خرید تضمینی، کشت دانه های روغنی از جمله کلزا را افزایش دهد.

این مسوول گفت: در سال زراعی جاری ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین به زیر کشت کلزا رفته بود و چهار هزار و ۶۸۰ تن از این محصول به شکل تضمینی از کشاورزان قزوینی خریداری شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین یادآور شد: میانگین برداشت کلزا در مزارع این محصول در استان قزوین در سال زراعی جاری ۱.۷ تن در هر هکتار رسیده که این رقم در سال زراعی قبل ۱.۲ تن بوده است.

وی یادآور شد: در کنار کشت کلزا، بخشی از برنامه جهش تولید در دیم زارهای استان قزوین نیز به کشت گیاه روغنی گلرنگ اختصاص پیدا کرده است.

 بیش از یکهزار و ۲۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی در زمینه کشت کلزا در استان قزوین فعالیت دارند.

بیشترین ارقام کشت شده کلزا در مزارع استان قزوین از ارقام هیبریدی (آلمانی و فرانسوی) بوده است.

برچسب‌ها کشاورزی استان قزوین کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی استان قزوین کلزا کشاورزی استان قزوین کلزا استان قزوین سال زراعی کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین ۲ کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در قالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود که تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری ۲ طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی ۲ طرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران مهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

کد خبر 6092908 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند