Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رئیس پلیس فتای استان کرمان از شناسایی عامل کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از یک زوج کرمانی از طریق فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی امروز ۲۵ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: یک زوج کرمانی با مراجعه و اعلام به پلیس فتا از کلاهبرداری سایبری در فضای مجازی توسط یک وکیل مهاجرتی خبر داد که پرونده بلافاصله در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد شاکیان که قصد خروج از کشور را داشته اند با فردی در فضای مجازی که خود را وکیل مهاجرتی معرفی کرده بود آشنا و با وعده فراهم کردن اقدامات سفر و پس از آن کسب و کار و خرید منزل در کشور مقصد، مبلغ ۱۲ میلیارد ریال را طی چند مرحله به حساب وی واریز می کنند و پس از آن شخص وکیل ارتباط با موکلین خود را قطع می کند.

رضایی بیان کرد: از آنجا که دامنه جرم این متهم وسیع ارزیابی شد، با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم در یک از استان های مرکزی شناسایی، پرونده تکمیل و به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای استان کرمان با توجه به پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های برخی کشورها از لحاظ پذیرش مهاجر گفت: گرفتن اقامت کشورهای دیگر و زندگی یا تحصیل در یک محیط جدید با قوانین و شرایط متفاوت، کار آسانی نیست و افرادی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و بدون ایجاد مشکل از کشور خارج شوند، باید از طریق رسمی پیگیر امور مهاجرت خود بوده و فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كلاهبرداري استان کرمان فضای مجازی پلیس فتا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار