Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:58:13 GMT

هشدار چین درباره تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۷۲۰۱

هشدار چین درباره تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره


به گزارش تابناک، برگزاری رزمایش نظامی مشترک بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی و چین، با واکنش پکن همراه شد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری، از سه کشور مذکور خواست تا تنش‌ها را در اطراف شبه‌جزیره کره تشدید نکنند.

وانگ در این‌باره گفت: «چین ضروری می‌داند که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در اقدامات خود از جمله رزمایش‌های نظامی احتیاط کنند و فعالیت‌هایی را که تنش‌ها را در اطراف شبه جزیره کره تشدید می‌کند، متوقف کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پکن این رزمایش‌ها را علیه خود می‌داند، توضیح داد: «این تمرینات نظامی برای چه کسانی هستند؟ بهتر است از طرف آمریکایی در این مورد بپرسید».

این دیپلمات چینی در ادامه اظهار داشت: «طرف چینی به تمرینات نظامی مشترک مربوطه و همچنین این واقعیت که کره شمالی بارها نگرانی خود را در این مورد ابراز کرده است، توجه دارد».

طبق این گزارش، وانگ ضمن تاکید بر لزوم حفظ ثبات در شبه‌جزیره کره، گفت: «حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره در خدمت منافع مشترک همه طرف‌های ذی‌ربط است و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که نیت خوبی نسبت به یکدیگر نشان دهند و به سمت یکدیگر حرکت کنند».

وی همچنین افزود: «باید به تاثیر منفی رزمایش‌های گذشته بر اوضاع شبه‌جزیره کره توجه کرد».

امروز پنتاگون اعلام کرد که نظامیان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بحبوحه تنش‌های اخیر با چین و کره شمالی، رزمایش دفاع موشکی بالستیک و تمرینات نظامی ترکیبی برگزار کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز تایید کرد که نیروهای این کشور در تمرینات نظامی مشترک با آمریکا که از بیست‌ودوم آگوست تا یکم سپتامبر برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

این رزمایش‌ها در حالی برگزار شده که روابط آمریکا با چین بر سر سفرهای پی‌درپی مقامات این کشور به تایوان و همچنین روابط کره شمالی با همسایگانش به‌دلیل اصرار برای خلع سلاح اتمی این کشور به تیرگی گرویده است.

منبع: فارس

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی آیات شیطانی سامانه سماح سخنگوی وزارت خارجه چین وزارت دفاع کره جنوبی وانگ ونبین محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی آیات شیطانی سامانه سماح تمرینات نظامی شبه جزیره کره کره جنوبی کره شمالی رزمایش ها تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع فعال قشم به دلیل قطعی برق در تابستان سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشستی با اشاره به اهمیت حفظ پایداری برق و پیشگیری از قطعی آن در صنایع، اظهار داشت: متاسفانه در دو ماه از تابستان سال گذشته ما شاهد قطعی برق بین 2 تا سه روز در هفته در شهرک‌های صنعتی قشم بودیم که در نتیجه این مسئله صنایع فعال بیش از 40 میلیارد ریال ضرر کردند.

وی میزان تولید برق در قشم را حدود 700 مگاوات اعلام کرد و افزود: با توجه به این میزان تولید برق، قشم از مهمترین قطب‌های تولید انرژی برق در کشور است و ما خواهان آن هستیم که در این شرایط برق صنایع قشم پایدار باشد و متحمل کمترین خسارت به دلیل خاموشی‌های ناشی از برق شوند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی برق قشم، گفت: در سال‌های ابتدایی فعالیت منطقه آزاد قشم میزان برق مورد نیاز حدود 240 مگاوات بود که از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد.

صابری ادامه داد: در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود 700 مگاوات تبدیل شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 700 مگاوات برق تولیدی قشم، 300 مگاوات آن در کل جزیره استفاده می‌شود و همزمان 240 مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل می‌شود و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به پاسخ منفی وزارت نیرو در خصوص استفاده از برق ذخیره و محبوس شده در قشم در جهت کمک به تقویت برق صنایع قشم، گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود و پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

صابری خواستار حمایت ویژه مسوولان وزارت نیرو از صنایع فعال در قشم با جذف عملیات دیسپاچینگ در جزیره شد و گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان