Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:08:03 GMT

از رزمندگانی که در اسارت شهید شدند، کمتر یاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۰۵۹۹

از رزمندگانی که در اسارت شهید شدند، کمتر یاد می شود

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: کمتر از شهدایی که در غربت به شهادت رسیدند یاد می شود آزادگانی که در غربت و در بدترین شرایط به شهادت رسیدند و در بدترین وضعیت دفن شدند.

محمدمهدی فداکار شامگاه ۲۵ مردادماه در ششمین همایش سراسری آزادگان اردوگاه عنبر با یادآوری خاطراتی که اسرا تعریف کرده اند، گفت: هیچ‌کدام از رزمندگان از شهادت و جانبازی و قطع نخاعی واهمه ای نداشتند اما از اسارت نگرانی و ترس داشتیم زیرا دشمن به غایت قصی القلب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کتاب هایی که خاطرات اسراء را روایت کرده اند، افزود: با خواندن این کتاب ها می توان ذره ای از حال و هوا و سختی های دوران اسارت را تصور کرد.

به اعتقاد استاندار کرمان، چون اسراء به یاد خدا بودند خدا نیز به آنها کمک کرد و صبر و ظفر به آنها عنایت کرد و همچنین توکل به خدای اسیران نیز سبب مقاومت در برابر مشقت های آن دوران شد.

«با توجه به شرایط سخت دوران اسارت، برخی اسراء تصورشان بر این بود که در همان اسارت جان خواهند باخت و در غربت شهید می شوند و هیچ رد و نشانی از آنها به خانواده شان نمی رسد.» این بخش دیگری از سخنان فداکار در جمع آزادگان بود.

او ادامه می دهد: جرات فکر کردن به اسارت نداشتیم و برخی از رزمندگان به دیگران توصیه می کردند که اگر دیدید ما داریم اسیر می شویم ما را بزنید تا اسیر رژیم بعثی نشویم.

فداکار با تبیین شجاعت ها و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد: اسارت اول راهی بود که انتهای آن مشخص نبود و نشکستن در مقابل فشار دشمن، شجاعت و مقاومت زیادی می خواست.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که ایثار و فداکاری در صحنه های جنگ و دوران اردوگاه های اسرا موج می زد و همه منافع دیگران را بر منافع خود ارجحیت می دادند و در ادامه به مردم و جوانان توصیه کرد کتاب هایی که در مورد اسراء نوشته شده را بخوانند.

او در پایان با گرامیداشت یاد رزمندگانی که در دوران اسارت غریبانه به شهادت رسیدند، گفت: کمتر از شهدایی که در غربت به شهادت رسیدند یاد می شود آزادگانی که در غربت و در بدترین شرایط به شهادت رسیدند و در بدترین وضعیت دفن شدند.

به گزارش ایسنا در این مراسم که به مناسبت سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، از برخی از اسرای جمهوری اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان و استاندار کرمان تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی اسارت استان کرمان شهادت دفاع مقدس شهادت رسیدند استاندار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس هر لحظه در معرض شهادت است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همکاران من در سراسر کشور هر لحظه ممکن است در معرض حملات مختلف مجرمان قرار گرفته و جان خود را در راه حفاظت از جان و مال مردم از دست داده و به شهادت برسند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم تشییع شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار و پیکر این شهید در محوطه مقر مرکزی پلیس پایتخت به خاک سپرده شد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مراسم گفت: شهدا شمع محفل بشریت هستند و رفتند تا چراغ راهی باشند برای همه ما. شهدا جان خود را تقدیم کردند تا سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد. شهدا رفتند تا امروز ما بتوانیم در امنیت کامل باشیم و استقلال داشته باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان نیز جرات تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

محمدیان گفت:  انتظامی کشور هر لحظه در معرض شهادت است زیرا باب شهادت در این نیرو باز است و ممکن است ماموران ما در هر لحظه در انجام ماموریت‌های خود مورد حمله مجرمان و بزهکاران قرار گیرند و جان خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به خاکسپاری پیکر این شهید در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: حضور این شهید به روحیه ایثار همکاران ما کمک می‌کند و اعتقاد دارم برکت مجموعه ما خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شهید ندادیم که یک خودی به ناموس ایران توهین کند
  • تشییع پیکر شهید مرزبان در قروه
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است