Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@18:57:05 GMT

ترفندهای نظم‌دهی به یخچال و فریزر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۰۷۶۶

چه مدت زمانی را در طول روز به نظم‌دهی یخچال اختصاص می‌دهید؟ به نظر شما تمیز کردن یخچال چه اندازه اهمیت دارد؟ ناطقان: نظم دهی یخچال زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بعد از یک روز کاری خسته و گرسنه به سمت آن بروید و خوراکی و مواد غذایی خود را به راحتی بیابید.
نکات نظم دهی به یخچال و فریزر

با نظم‌دهی به یخچال و تمیز کردن آن، این امکان را دارید که به‌راحتی به تمام مواد موجود دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکات نظم دهی به یخچال و فریزر
قفسه‌های بالایی

مواد غذایی که زود فاسد می‌شوند یا مانند ماست و شیر مصرف زیادی دارند را در قفسه بالایی قرار دهید. جعبه‌ای را در این طبقه بگذارید و غذاهایی را که در زودترین زمان ممکن باید مصرف شوند، در آن قرار دهید. این جعبه هم یک نظم‌دهنده یخچال است و هم از فاسد شدن غذا جلوگیری می‌کند.
چیدمان قفسه‌های پایین از نکات نظم دهی به یخچال و فریزر

برای نظم و سازمان‌دهی این قفسه، موادی مثل میوه‌ها، سبزیجات و غیره را دسته‌بندی کنید. هر یک از دسته‌ها را در جعبه‌های شیشه‌ای قرار دهید تا بتوانید در فواصل خرید، موجودی یخچال را کنترل کنید. همچنین می‌توانید اضافی خوراکی‌هایی را که در قفسه بالا جا نشده‌اند را نیز در این قسمت نگهداری کنید. برای اینکه نظم بیشتری به خانه خود بدهید به مطلب مشکل کمبود جا در کمدها را حل کنید! سر بزنید.
درب یخچال برای نظم دهی یخچال

قفسه‌های درب، گرم‌ترین قسمت یخچال هستند، بنابراین برای نظم‌دهی یخچال بهتر است چاشنی‌ها و سس‌ها را در این قسمت قرار دهید. سعی کنید از قرار دادن مواد غذایی زیاد در این قسمت اجتناب کنید. این کار باعث سنگین شدن درب و در نتیجه افتادگی و کج شدن آن می‌شود. ایده‌های زیر در نظم‌دهی یخچال و قفسه‌های این قسمت به شما کمک می‌کنند:

    اگر همراه کودکان زندگی می‌کنید، پایین‌ترین قفسه را به نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های فرزندتان اختصاص دهید.
    به دلیل دمای بالای این قسمت نسبت با سایر قسمت‌های یخچال، تخم‌مرغ و شیر را در درب یخچال قرار ندهید.

نکات نظم دهی به یخچال و فریزر
کشوها

از آن‌جایی که کشوهای یخچال برای نگهداری خوراکی‌هایی با رطوبت خاص طراحی شده‌اند، برای ذخیره میوه و سبزیجات مناسب هستند. هنگام نظم دهی یخچال و قبل از قرار دادن میوه‌ها و سبزیجات، کف کشو را با یک لایه حوله کاغذی بپوشانید. در ادامه به معرفی نظم دهنده‌هایی برای یخچال می‌پردازیم. برای اینکه به آشپزخانه خود نظم دهید به مطلب نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه سر بزنید.
سینی گردان

برای اینکه قسمت انتهای یخچال به انباری از شیشه‌های خوراکی از جمله مربا، رب، خیارشور و غیره تبدیل نشود، از یک سینی گردان برای نظم و دسترسی بهتر کمک بگیرید. چرخش سینی کمک می‌کند از مصرف خوراکی‌هایی که کاربرد کمتری دارند غافل نشوید.
سبد نظم‌دهنده

این سبد‌ها در سایزهای مختلف جهت تفکیک مواد غذایی تعبیه شده‌اند. مواد خوراکی مربوط به کشو یا قفسه را دسته‌بندی کنید و هر دسته را در سبد مخصوص به خود قرار دهید. بدین ترتیب نه تنها برای پخت غذا به دنبال مواد غذایی مورد نیازتان نمی‌گردید، بلکه به راحتی می‌توانید با تنوع مواد اولیه خود تصمیم بگیرید چه غذایی بپزید.

سبد نظم‌دهنده
گیره حلقه‌ای از نکات نظم دهی به یخچال و فریزر

این حلقه‌ها در قفسه‌های میانی متصل می‌شوند و می‌توان به کمک آن‌ها کیسه‌های کوچک مواد غذایی را در یخچال آویز کرد. با این کار کیسه‌های کوچک خوراکی فراموش نمی‌شوند. سینی گردان از انبار شدن خوراکی‌ها در انتهای یخچال جلوگیری می‌کند.
 تقسیم بندی قفسه‌فریزر

غذاها و مواد مشابه را در یک قفسه یا محفظه قرار دهیم. به‌عنوان مثال، می‌توانیم مرغ و گوشت را در یک طبقه و میوه‌ها و سبزی‌ها و سوپ‌ها را در قفسه‌ای دیگر قرار دهیم. البته شاید همه ما گزینه چندین و چند قفسه و طبقه مختلف را در فریزر خودمان نداشته باشیم. با این حال، بهتر است که مواد غذایی مشابه را کنار هم بگذاریم. برچسب ها: ترفندها ، نظم دهی ، یخچال ، فریزر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترفندها نظم دهی یخچال فریزر مواد غذایی قرار دهید خوراکی ها برای نظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: بیجار شهری که بر بلندای بام جای گرفته است و به واسطه کوه‌های سرو قامتی که در دور آن احاطه شده است نعمت‌های خداوند مهربان نیز در آن جاری شده است.

وجود گیاهان دارویی و خوراکی بهاره در این شهرتان رونق زیادی دارد و با شروع فصل بهار کار و کاسبی بسیاری از مردم این دیار رونق می‌یابد.

از گذشته تاکنون بانوان بیجاری هرساله در دو ماه اول فصل بهار نسبت به خرید گیاهان خوراکی به دلیل خاصیت‌های درمانی و دارویی اقدام کرده و حتی برای فصل‌های دیگر سال نیز به روش‌های مختلف نگهداری می‌کنند.

یکی از عادات مردم دیار بیجار گروس که از دیرباز نیز مرسوم بوده است استفاده از گیاهان گوهی به عنوان غذا در فصل بهار است.

در منطقه بیجار بیش از ۱۳۵ نوع گیاهان خوراکی و دارویی و صنعتی برداشت می‌شود که مصرف آن از گذشته‌های دور مرسوم بود و مردم با آغاز فصل بهار آنها را جایگزین مواد پروتئینی می‌کنند.

سراب، قیصه، کوه حمزه عرب، کوه زغال، صلوات آباد، چنگ الماس و قمچقا مهم‌ترین محل رویش گیاهان کوهی در دیار بیجار گروس است.

گیاهان بهاری درمان بسیاری از امراض

مهری عباسی یکی از بانوان بیجاری در حین خرید گیاه بهاری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه از این گیاهان خوراکی چه استفاده‌هایی می‌کنید اظهار کرد: گیاهان بهاری از خاصیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و در فصل بهار خانواده ما بیشتر وعده‌های غذایی خود را با این گیاهان تأمین می‌کنند.

وی افزود: مصرف زیاد پروتئین و گوشت قرمز موجب بروز بیماری‌های زیادی در افراد می‌شود و خوردن گیاهان خوراکی فصل بهار برای سلامت همه افراد بسیار ضروری است.

گیاهان بهاری منبع مهم در آمد مردم

محمد رحمانی از دیگر شهروندان بیجاری نیز در گفت‌وگو با با خبرنگار مهر اعلام کرد: علاقه بسیار زیادی به گیاهان خوراکی فصل بهار دارم، مثلاً گیاه خوراکی قازیاقه معجزه‌های در درمان انواع بیماری‌ها دارد، هرساله در این فصل برای خرید این گیاه بسیار خوشمزه و پرخاصیت لحظه شماری و به مقدار بسیاری خریداری می‌کنم.

وی به تعداد گیاهان دارویی و خوراکی این منطقه اشاره و ابراز کرد: لف چشمه (بولاغ اوتی)،پونه خوراکی، گل آقا (گیلاغه)،شنگ، گوشت بره (گوشت برخیله) کنگر، ترشک اسفنجی (اول که) پیاز وحشی (پیاز قوراته) زرایند کوهی (پرشک)،تعدادی از گیاهان بهاری در منطقه بیجار گروس است.

این شهروند بیجاری گفت: با توجه به نبود شغل پایدار در بیجار برداشت و فروش گیاهان بهاری در دو ماه فصل بهار منبع درآمدی برای افراد جویای کار در بیجار است.

گیاهان بهاری بدن را پاکسازی می‌کند

یکی از فروشندگان بیجاری که سبد و گونی‌های بزرگی از گیاهان خوراکی را در مغازه خود گذاشته بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: خوشبختانه استقبال مردم بیجار از گیاهان خوراکی فصل بهار بسیار خوب است و همزمان با نیمه دوم فروردین شاهد حضور مشتری‌های زیادی هستیم.

حامد کریمی گفت: خوشبختانه مردم بیجار طرفدار بسیار خوب گیاهان خوراکی فصل بهار هستند، چراکه فواید زیادی دارد و در درمان بسیاری از امراض مؤثر است و بدن انسان را پاکسازی می‌کند.

وی به هزینه این گیاهان خوراکی اشاره کرد و ابراز داشت: قیمت این گیاهان با توجه به سختی که در ببرداشت آن وجود دارد بسیار پایین است و عموماً قیمت‌ها از ۴۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان بوده و تقریباً نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است.

گیاهان بهاری جادوی نهفته در دل زمین هستند که در فصل بهار سفره شهروندان بیجاری را رنگین می‌کند اما یکی از مضرات برداشت بیش از حد این گیاهان تخریب طبیعت است که این مهم باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

کد خبر 6085166

دیگر خبرها

  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳