Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:50:16 GMT

سازمان ملل امروز عضویت کامل فلسطین را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۰۱۳

سازمان ملل امروز عضویت کامل فلسطین را بررسی می‌کند

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که قرار است امروز (چهارشنبه) نشستی در شورای امنیت به منظور بررسی طرح پذیرش فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک عضو کامل برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از الدستور، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در گفتگویی رادیویی از احیای تماس‌ها و تلاش‌ها با تمامی اعضای شورای امنیت به منظور بررسی موضوع عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و حمایت از راه حل "دو کشوری" و ممانعت از نابودی آن توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست توسط فراکسیون عدم تعهد در شورای امنیت با هدف حمایت از راهکار تشکیل دو کشور برگزار می‌شود.

همچنین به گفته ریاض منصور قرار است چهارشنبه هفته بعد نشست دیگری در شورای امنیت برگزار و طی آن آخرین تحولات فلسطین نیز بررسی شود.

مجمع عمومی سازمان ملل ۲۰۱۲ به فلسطین عنوان ناظر غیرعضو در این سازمان داد که به فلسطین امکان پیوستن به نهادهای بین المللی از جمله دیوان کیفری بین المللی را داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين فلسطین در سازمان ملل شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای

از روابط عمومی وزارت دفاع و تولیدات دفاعی پاکستان، خواجه محمد آصف در رأس هیاتی برای شرکت در نشست سالانه وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت قزاقستان به شهر آستانه پایتخت این کشور سفر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با برخی از همتایان خود از کشور‌های دوست و عضو سازمان همکاری شانگهای دیدار و در خصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها حوزه‌های مختلف مورد علاقه دوجانبه از جمله امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، وضعیت افغانستان و بررسی اولویت‌های امنیت ملی، تهدیدات افراطی، مدیریت مرز‌ها و امنیت دریایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت که این کشور به شدت نگران تشدید وخامت اوضاع در غزه است و افزود: ما همواره از راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای مساله فلسطین که در حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملت تثبیت شده، دفاع می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به سازمان همکاری شانگهای تاکید می‌کند و مصمم به تعمیق و گسترش هرچه بیشتر تعاملات با اعضای آن است.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل