Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:42:19 GMT

اسطوره‌های استقامت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۵۴۹

اسطوره‌های استقامت

به گزارش ایرنا، ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۶۹ بود که شور و حال خاصی کشور را در بر گرفت هر کسی در گوشه ای از این مرز و بوم منتظر بازگشت یکی از عزیزانش بود که سال ها در دست دشمن اسیر و از خانه و خانواده و وطن دور مانده بود.

در این روز که برای همیشه در تاریخ کشور و حتی جهان ماندگار شد، ایران اسلامی شاهد بازگشت کبوتران سبکبالی بود که پس از سال ‌ها تحمل شکنجه های رژیم بعث عراق، از بند رها شده و با گام هایی استوار و عزتمندانه به خاک پاک میهن قدم نهادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز چشم یعقوب‌های زیادی به جمال یوسف هایشان روشن شد اما در این میان یوسف های زیادی نیز هیچگاه بازنگشتند و غریبانه در بند اسارت شربت شهادت نوشیدند و یعقوب شان را برای همیشه در چشم انتظاری گذاشتند.

امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از روزی که این اسوه‌های صبر و استقامت به آغوش ملت بازگشتند، می گذرد اما هنوز هم خاطره روز بازگشت این کبوتران سبکبال به وطن که سرود عشق و آزادی سردادند در دلها زنده است و جایگاه این بزرگمردان تاریخ در قلب و روح ملت ایران ریشه کرده است.

آزادگان سرافراز، یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که در بدترین شرایط ممکن و با تحمل سخت ترین شکنجه ها از آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده، در مقابل دشمن سر خم نکردند و پیام ایستادگی حق مقابل باطل را به دنیا ارسال کردند.

آنان مظلومانه در میان تلخی‌های دوران اسارت و غربت صدای استقلال و آزادی ملت ایران را سر داده و در راه تداوم جمهوری اسلامی و آرمان های والای امام راحل تا پای جان ایستادند و از خواسته‌های برحق نظام دست نکشیدند.

بی شک صبر و مقاومت این آزادگان سرافراز در دوران اسارت و تحمل ماه ها و سال ها دوری از وطن و خانواده، تحمل رنج تازیانه، گرسنگی، تشنگی و غیره تیر خلاصی بر پیکره دشمنان نظام و انقلاب بود.

تاریخ جمهوری اسلامی ایران امروز به وجود چنین آزاد مردانی به خود می بالد و ملت ایران عظمت، عزت و امنیت امروز خود را مدیون خون شهدا، ایثارگران و صبر، استقامت و از خودگذشتگی آزادگان سرافراز می داند.

امروز وظیفه همه ما است که از طریقی جوانان و نوجوانان را با رشادت‌ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی های ایثارگران و آزادگان سرافراز که برای پایداری نظام و انقلاب هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهادند آشنا کرده و این رشادت ها را به نسل های بعدی نیز منتقل کنند.

بی شک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی فرصت مغتنمی برای این مهم به شمار می رود و مسوولان و متولیان امر می‌توانند در این روز با برگزاری برنامه ها و مراسماتی رشادت های این عزیزان را برای آحاد مختلف جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان بازگو کنند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر از رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که این افراد ۶ ماه تا بیش  از ۱۰ سال را در زندان‌های رژیم بعثی عراق سپری کردند.

استان کردستان در دوران دفاع مقدس پنج هزار و ۴۰۰ شهید، ۹ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۸۳۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها سالروز بازگشت آزادگان به کشور کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور کردستان سنندج سالروز بازگشت آزادگان به کشور کردستان سنندج آزادگان سرافراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد