Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:36:28 GMT

هر چیزی که باید درباره خرید لباس ورزشی بدانید

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۳۷۴۲

هر چیزی که باید درباره خرید لباس ورزشی بدانید

پوشیدن لباس ورزشی مناسب در هنگام انجام تمرینات می‌تواند به‌اندازه داشتن  تجهیزات تناسب اندام مناسب بسیار مهم باشد. در واقع لباسی که برای ورزش کردن می‌پوشید می‌تواند تأثیر زیادی در استقامت و انگیزه شما داشته باشد و در بسیاری موارد از آسیب‌دیدگی شما جلوگیری کند. این بار که احساس کردید باید در خرید لباس ورزشی خود تجدیدنظر کنید، نکات زیر را در مورد بهترین شیوه‌های انتخاب لباس ورزشی خود در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابلیت کشسانی

هنگام خرید لباس‌های ورزشی در فروشگاه، بررسی کنید که آیا قابل کشش هستند یا خیر. لباس‌های ورزشی باید متناسب با ماهیچه‌ها باشند و به‌آرامی روی بدن شما قرار گیرند. عامل کشش به شما اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کنید. در صورت خرید آنلاین لباس ورزشی، برچسب اطلاعات لباس را بررسی کنید، داشتن مقداری لاکرا یا اسپندکس کشش مورد نیاز را به آن می‌بخشد.

جنس لباس ورزشی

هنگام انتخاب لباس‌های ورزشی در فروشگاه‌ها، باید مطمئن شوید که پارچه مورداستفاده قابل تنفس، انعطاف‌پذیر، سبک و جاذب رطوبت باشد تا از راحتی شما اطمینان حاصل شود.

به‌عنوان‌مثال پوشیدن تیشرت از جنس پنبه می‌تواند راحت باشد - تا زمانی که عرق نکنید. پنبه رطوبت را جذب می‌کند، بنابراین می‌تواند سنگین شود و پس از حرکت احساس خیس شدن کنید. 

از سوی دیگر، پارچه‌های مصنوعی مانند پلی‌استر، نایلون یا لاکرا عرق را از بدن شما دور می‌کنند که نه‌تنها باعث می‌شود احساس خشکی کنید، بلکه ممکن است به شما کمک کند هنگام ورزش در گرما دمای بدن را پایین‌تر نگه دارید.

همچنین پارچه‌های مصنوعی جریان هوای بهتری را در لباس ایجاد می‌کنند. به‌عنوان‌مثال تیشرت ورزشی زنانه از جنس پنبه مخلوط با پلی‌استر و اسپندکس بهترین انتخاب شما برای باشگاه است.

لباس‌های با پارچه ضد حساسیت

برندهای ورزشی امروزی دارای ویژگی‌هایی هستند که لباس‌های ورزشی شما را فراتر از لباس می‌برد. وقتی لباس معمولی می‌پوشید، باکتری‌ها ممکن است حتی پس از شستشوی کامل در لباس باقی بمانند. اما یک پیراهن یا شلوار با پارچه ضدمیکروبی از رشد باکتری ها جلوگیری می‌کند.

برخی از پارچه‌های باکیفیت پایین باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شوند ، به عنوان مثال پس از پوشیدن تیشرت ورزشی مردانه یا زنانه، ممکن است کهیر یا بثورات ایجاد شود. با استفاده از لباس‌های ورزشی باکیفیت، احتمال واکنش آلرژیک را محدود می‌کنید.

توجه به رنگ لباس ورزشی

رنگ‌ لباس‌ می‌تواند روی تمرین شما هم در سطح فیزیکی و هم از نظر روانی تأثیر بگذارد. رنگ‌هایی که می‌پوشید می‌تواند بر میزان جذب نور و دمای کلی بدن شما در طول ورزش تأثیر بگذارد. اگر بیشتر از بقیه عرق می‌کنید، از پوشیدن لباس مشکی و تیره هنگام دویدن در روزهای گرم خودداری کنید.

 همچنین پوشیدن لباس ورزشی با رنگ‌های تند مانند قرمز، ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند رنگ مفیدی برای تمرین‌های با شدت بالا باشد، درحالی‌که رنگ‌های خنثی به دلیل افزایش حس آرامش، برای تمریناتی مانند یوگا مناسب‌تر هستند. 

شرایط آب‌وهوایی

هنگام ورزش در خارج از منزل، با شرایط آب‌وهوایی مختلفی مواجه می‌شوید، پس مطمئن شوید که لباسی که می‌پوشید با شرایط فصل و روز متناسب است. 

هوای گرم: در طول ماه‌های گرم تابستان، پارچه‌هایی را انتخاب کنید که به پوست شما اجازه تنفس بدهد و عرق را از بین ببرد. لباس‌هایی بپوشید که خنک و راحت باشند و به شما اجازه حرکت آزادانه بدهد.

هوای سرد: وقتی بیرون خیلی سرد است، باید لباس گرم بپوشید، اما به‌خاطر داشته باشید که ورزش می‌کنید و ضربان قلب و دمای بدنتان را افزایش می‌دهید. لایه‌هایی بپوشید که بتوانید آن‌ها را بردارید و همیشه برای هوای گرم‌تر از آنچه دماسنج بیرون می‌گوید لباس بپوشید. لباس ضد عرق را روی لایه داخلی خود نگه دارید و یک‌لایه عایق روی آن قرار دهید. همیشه سر، گوش‌ها و دست‌های خود را بپوشانید تا از سرما محافظت کنید.
هوای مرطوب یا بادی:  هیچ‌چیز نمی‌تواند سریع‌تر از غوطه‌ور شدن در باران یا گرفتار شدن در باد شدید، یک تمرین در فضای باز را خراب کند. یک‌لایه بیرونی بپوشید که از پوست شما در برابر این عوامل محافظت کند.

توانایی حرکت آزادانه 

کلید پیداکردن لباس ورزشی مناسب این است که مطمئن شوید در حین ورزش‌کردن محدودیتی در اجرای حرکات خود ندارید. لباس اگر خیلی شل یا خیلی سفت باشد، سرعت شما را کاهش داده و بر عملکرد شما تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، برای خرید یک شورت یا شلوار ورزشی، بعد از پوشیدن حرکت اسکات انجام دهید. اگر شورت یا شلوار خیلی تنگ به نظر می‌رسد، احتمالاً باید سایز بزرگتری انتخاب کنید. 

در هنگام خرید آنلاین لباس ورزشی باید به سایزبندی محصولات دقت کرد. بررسی کنید که فروشگاهی که می‌خواهید از آن خرید کنید، راهنمای اندازه لباس‌های ورزشی داشته باشد، زیرا لباس‌های ورزشی از برندهای مختلف می‌توانند در اندازه‌های مختلف ظاهر شوند. نه‌تنها مهم است که راهنمای اندازه لباس ورزشی آنها را بررسی کنید، بلکه بررسی نظرات مشتریان یک فروشگاه نیز بسیار مفید است. 

راحتی لباس ورزشی

مهم است که خرید لباس ورزشی به‌درستی انجام شود، در غیر این صورت، لباس در پشت کمد شما می‌ماند و هرگز پوشیده نمی‌شود. لباس‌هایی با درزهای ضخیم، آستین‌های محدود یا تنگ و اینکه با خم شدن شما پشت لباس بالا می‌رود همه این مسائل باعث می‌شود تا از ورزش خود لذت کافی را نبرید.

انتخاب لباس متناسب با نوع ورزش

برخی از محصولات برای موارد خاص طراحی شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، هر تاپ آستین‌دار ممکن است برای ایروبیک یا یوگا مناسب نباشد و شما لباسی که در باشگاه می‌پوشید با لباسی که هنگام بازی در زمین گلف می‌پوشید متفاوت است. همچنین اگر در سرما دوچرخه‌سواری می‌کنید، یک شلوار خوش فرم نیاز دارید، درحالی‌که اگر در گرما می‌دوید، یک شلوار گشاد بهترین کارایی را خواهد داشت.

به دنبال کیفیت باشید

 لباس‌هایی که طراحی نامناسب دارند، عملکرد شما را محدود میکنند و نتیجه دلخواه حاصل نمیشود. عملکرد بهتر به معنای سوزاندن کالری بیشتر، لذت بردن و موفقیت بیشتر است. باور کنید یا نه لباس نامناسب ممکن است منجر به آسیب شود. به‌عنوان‌مثال، ممکن است یک تیشرت ورزشی زنانه بپوشید که بد دوخته شده و نامناسب است. پارچه شل می‌تواند به تجهیزات یا سایر قسمت‌های بدن گیر کند و باعث آسیب جدی شود. با لباس‌های ورزشی باکیفیت، احتمال آسیب کمتری وجود دارد. پیراهن‌های شما بهتر به شما می آیند و مانعی برای شما ایجاد نمی‌کنند.

 صرفه‌جویی در پول

اگرچه خرید لباس‌های ورزشی باکیفیت هزینه نسبتاً زیادی دارند اما سرمایه‌گذاری روی لباس‌هایتان باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود. لباس‌های باکیفیت پایین باید مرتباً تعویض شوند، درحالی‌که لباس‌های باکیفیت بالا برای مدت طولانی‌تری دوام خواهند داشت.

خرید کفش ورزشی مناسب

داشتن یک جفت کفش ورزشی مناسب برای اکثر تمرینات ضروری است. شما باید به دنبال کفشی باشید که به‌خوبی از مچ پای شما محافظت می‌کند و شدت ضربه را هنگام دویدن و پریدن کاهش می‌دهد.

 

کلام آخر...

در مجموع، لباس‌های ورزشی به پیشگیری از آسیب‌ها، بهبود تنفس، محافظت از شما در برابر عوامل و تقویت ذهنیت تناسب‌اندام کمک می‌کند بنابراین در خرید آن‌ها باید بسیار دقت کرد و تا حد امکان از فروشگاه‌های معتبر تهیه شود. مل اند موژ یکی از بهترین برندهای تولیدکننده لباس ورزشی ایرانی با رعایت آخرین تکنولوژی ها و استانداردهای جهانی است. شما می توانید با مراجعه به سایت مل اند موژ به نشانی https://melandmoj.com انواع مختلف محصولات این برند را مشاهده کرده، با هم مقایسه و خریدی متفاوت را تجربه کنید یا با مراجعه حضوری به شعب این برند در شهرهای تهران (مل اند موژ پالادیوم، مل اند موژ هایپر استار، مل اند موژ سانا و شعبه مل اند موژ اوپال)، کرج، اصفهان، و شیراز از خریدی مطمئن لذت ببرید.

منبع: فارس

کلیدواژه: لباس لباسی ورزش بدن لباس های ورزشی عنوان مثال ورزشی مناسب بررسی کنید لباس ورزشی خرید لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص چگونگی رشد جوجه پرورشی در یک بازه ۴۵ روزه، گفت: این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند و تزریق هورمون در هیچ واحد مرغداری وجود ندارد.

علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جمعیت دام مولد و مرغ گوشتی البرز پاسخگوی نیاز این استان نیست، اظهار کرد: بر این اساس بخشی از نیاز البرزنشینان از سایر استان‌ها و گوشت وارداتی از سایر کشورها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ از طریق فرودگاه پیام به استان وارد شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای مرغ گوشتی در استان توضیح داد: در این واحدها جوجه‌ای که در شرایط پرورش سنتی در بازه یکساله به حدود دو کیلوگرم می‌رسد، ۴۵ روزه این وزن را پر کرده و به واحدهای کشتار انتقال می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش سریع وزن به مرغ‌ها هورمن تزریق می‌کنند، گفت: این اتفاق در هیچ یک از واحدهای مرغداری نمی‌افتد. این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند.

وی با اشاره به میزان نهاده‌ای که هر جوجه در طول رشد خود مصرف می‌کند، ادامه داد: هر کدام از این جوجه‌ها با مصرف پنج کیلو نهاده تقریبا به وزن سه کیلو می‌رسند.

رفیع پور ابراز کرد: در مجموع سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود که به تولید سه میلیون تن گوشت مرغ منتهی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز در پایان با اشاره به نظارت دوره‌ای بر واحدهای تولید مرغ گوشتی استان تصریح کرد: هر مرغداری معمولا یک ناظر فنی دارد که به صورت هفتگی گزارش دقیق و کاملی از تغذیه، تلفات احتمالی و... ارائه می‌دهد و در صورت تخلف موارد را گزارش می‌کند تا برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید