Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در بیست و دومین همایش دوسالانه فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه در مشهد مقدس، گفت: خدای بزرگ‌ را شاکریم طی چهار سال اخیر شاهد پیشرفت‌ها و ارتقای فوق العاده و افتخارآمیز توانمندی‌های نیروی دریایی قدرتمند سپاه بوده‌ایم، به گونه‌ای که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را نسبت به قبل ارتقاء بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحمدالله نیروی دریایی سپاه که دارای سابقه درخشانی از دوران دفاع مقدس چه در نبرد با متجاوزان بعثی و چه در مقابله با متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس است، طی دهه‌های گذشته به ویژه در چهار ساله اخیر روندی رو به رشد داشته و توسعه چشمگیری در توان افزایی بخش‌های گوناگون شناوری، موشکی و پهپادی خود رقم زده است.

سرلشکر باقری با تاکید بر اهمیت و نقش محوری پژوهش‌های علمی و شرکت‌های دانش بنیان برای نقش آفرینی در حوزه بالندگی دفاعی کشور، افزود: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه با جهاد علمی - پژوهشی و توسعه علمی تجهیزات، این نیرو را در زمره برترین‌های نیروهای مسلح قرار داده است و با تحقیقات پیشرفته در عرصه‌های مختلف و متنوع توانسته است با دستیابی به موشک‌های نقطه‌زن کروز دریایی، پهپادهای کارآمد دریاپایه و بسیاری از زمینه‌های دیگر که بعضاً ملت شریف ایران اسلامی از آن مطلع شده اند، به توانمندی های چشمگیری دسترسی پیدا کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به راهبردی بودن نقش و ماموریت های نیروی دریایی، خاطر نشان کرد: بحمدالله انجام مسئولیت امنیت و صیانت از منافع کشورمان در خلیج فارس و تنگه هرمز که بر عهده نیروی دریایی سپاه است به خوبی دفاع مستحکمی در این منطقه راهبردی برقرار کرده است و این نیرو همچنین در گشت‌های دریایی دوردست به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی کمک‌های موثری داشته و به توفیق الهی این دو نیرو با وحدت، اخوت، برادری و هماهنگی در حال انجام مقتدرانه مأموریت های محوله هستند.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه با وجود تحریم و فشار حداکثری دشمن، توان نظامی جمهوری اسلامی قدرتمند، فوق العاده و بازدارنده است، گفت: امنیتی که ما امروز در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و حفاظت از منافع ملت ایران داریم از همه ادوار تاریخی گذشته بهتر است و خدای نعیم را به این جهت خاضعانه شاکر هستیم.

وی برنامه محور بودن فعالیت‌ها در سازمان را امری مهم و با اهمیت قلمداد و تصریح کرد: برنامه های آینده و پیش روی نیروی دریایی سپاه در برنامه هفتم کشور و نیروهای مسلح، توسعه تجهیزات و ارتقاء سطح آمادگی های معنوی و رزمی است که إن شاءالله به سمت ایده آل حرکت می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با قدردانی از اهتمام و تلاش های خستگی ناپذیر و جهادی فرماندهان و کارکنان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه سردار تنگسیری فرمانده نیرو در دستیابی به حوزه های جدید قدرت، ابراز داشت: امروز می توانیم بگوییم که نیروی دریایی سپاه به حد تراز انقلاب اسلامی رسیده و به فضل الهی روند تکاملی آن طی برنامه پنج ساله هفتم جدی تر دنبال خواهد شد.

کد خبر 698619 منبع: فارس برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران سرلشگر محمد باقری خلیج فارس دفاع - نیروی دریایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران سرلشگر محمد باقری خلیج فارس دفاع نیروی دریایی نیروی دریایی سپاه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است