Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۶ مرداد سالروز ورود مردانی است که با ایستادگی و مقاومت خود، دفتر زرین دفاع مقدس را زینتی مضاعف بخشیدند و در بند اسارت نیز دست از مجاهدت نکشیدند و قاصد آرمان های آسمانی انقلاب ناب شدند.

وی ادامه داد: سالروز ورود آزادگان به کشور، فرصت ارزشمندی برای بازخوانی دستاوردها و پیامدهای پایداری و ایستادگی رزمندگان سلحشور اسلام در دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قشم توضیح داد: صلابت و ایستادگی آزدگان نشانه ایستادگی ملت بزرگی است که در طول تمام این سال ها در برابر انواع و اقسام دشمنی ها و توطئه ها سرخم نکرده و خورشید ولایت را چراغ راه سعادت خویش قرار داده است.

سرهنگ امیری‌کیا اضافه کرد: در زمان حاضر نیز حضور آزادگان سلحشور و رزمندگان سرافراز در عرصه های علمی و مدیریتی کشور در کنار تجربه های ارزشمند حاصل از دوران عزت و افتخار دفاع مقدس ذخیرهای راهبردی و تاثیرگذار در روند پیشرفت و تعالی ایران اسلامی فراهم کرده است.

وی افزود: امروز این حضور دایم و حالت تحرک نیروهای ولایت مدار جبهه انقلاب پله های ترقی و رشد بالندگی کشور در زمینه های مختلف را به دنبال داشته و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوی قدرتمند جهان اسلام در منطقه و الگوی بارز یک کشور مستقل در جهان شناخته می شود.

فرمانده سپاه قشم یادآور شد: آزادگان در طول جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه ایران، پیام آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در بین کینه توزی دشمنان و در راه استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.

وی با تجلیل از آزادگان سرافراز این شهرستان «جاوید ایزدپناه قشمی»، «یحیی دادی نسب قشمی»، «سلمان مبارک زاده قشمی»، «احمد غلامپور»، «خلیل رادمنش»، «محمد نور سروری»، «محمدرضایی پشت شهری»، «رجب پارسا رودانی» یاد و خاطره آزادگان به لقاء الله پیوسته «عبدالله مبارک زاده»، «عبدالله تریان» و «احمد رحیمی» را گرامی داشت.

شهرستان قشم با  ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است.  

در این شهرستان ۲۲ نفر از والدین شهدا، ۱۴ همسر شهید، ۳۹ فرزند شهید، ۱۶۲ خواهر و برادر شهید، هشت آزاده، سه جانباز بالای ۷۰ درصد، ۹۵ جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۷ جانباز ۲۵ تا ۵۰ درصد حضور دارند که آمار کلی جانبازان ۱۴۵ نفر و آمار کل افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان ۶۹۹ نفر است.

به گزارش ایرنا، ۲۶ مرداد ماه یادآور بازگشت مردان قبیله غیرت از مرز رسمی خسروی در سال ۱۳۶۹ پس از سال‌ها دوری و تحمل شکنجه‌های بسیار در زندان‌های مخوف رژیم بعثی به آغوش پاک ایران اسلامی است.

آزادگان سرافراز همان پرستوهای عاشقی هستند که با الهام از مکتب حسینی و با فرمان خمینی کبیر (ره) برای دفاع از دین و اعتقاد و ناموس و شرف و غیرت این میهن اسلامی خالصانه جنگیدند و توانستند ستم و ظلم را به زانو درآورند.

آزادگان همان سرافرازانی هستند که بسیاری از آنان با تاسی بر حسین (ع) خالصانه شهید شدند و  شهیدان دور از وطن نام گرفتند که با پیروی از سرور و سالار شهیدان در درس عاشقی و جهاد و شهادت خوش درخشیدند.

برچسب‌ها سالروز بازگشت آزادگان به کشور دفاع مقدس قشم خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور دفاع مقدس قشم سالروز بازگشت آزادگان به کشور دفاع مقدس قشم خلیج فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فراخوان سومین جشنواره ملی و بین‌المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی با محور‌های نقش روحانیت به ویژه امامین انقلاب، مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعت، علمای جهان اسلام و نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی منتشر شد.
این جشنواره در بخش‌های تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار و مهلت ارسال آثار تا بیستم تیر ۱۴۰۳ اعلام شد.
علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی جشنواره به آدرس: خرم‌آباد، خیابان اندیشه، کوچه اندیشمند نهم جنب ترمینال برون استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و پیام رسان ایتا به شماره 
۰۹۱۰۴۶۵۸۸۶۸ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان