Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: حدود دو ماه بعد از مستقر شدن شورای ششم، شهردار انتخاب شد و در طول ۵۲ هفته گذشته، ۵۱ جلسه علنی و ۷۸ جلسه تلفیق داشتیم همچنین تمام کمیسیون‌ها جلسات مستمر داشتند و هر کدام از حدود ۳٠ تا ۵۲ جلسه برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: تلاش گسترده و خوبی در حوزه مدیریت شهری رقم خورد و فعالیت شورای ششم در ادامه ادوار شورا و شهرداری بوده و تلاش شده با تلاش، دقت و توجه بیش‌تر به برخی نکات این فعالیت را ادامه دهیم.

نورصالحی با یادآوری اینکه در حوزه شهرسازی و معماری اتفاقات خوبی رقم خورده است، عنوان کرد: از گذشته قرار بود خدمات دستی به سمت خدمات غیرحضوری تغییر داده شود و در نهایت از اول تیر امکان صدور پروانه به‌صورت غیرحضوری فراهم شد که مزیت‌های خوبی دارد، هرچند اول راه است و مسیر زیادی پیش‌رو دارد و در این راستا شهردار قول داده تا پایان سال تمام خدمات غیرحضوری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه در این مدت موضوع بافت فرسوده نیز مورد توجه بوده است، عنوان کرد: در این راستا کمیته‌ای زیر نظر کمیسیون‌ها تشکیل شد همچنین در بافت تاریخی اتفاقی که رقم خورد این بود که سازمان میراث فرهنگی همراه بود و تلاش شد توجه بهتر و بیش‌تری در این حوزه داشته باشیم و جلسات آن هفتگی با حضور شهردار برگزار می‌شود.

قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی با شرکت داخلی برای خط ۲ مترو

وی پیرامون اقدامات انجام شده در زمینه حمل و نقل اظهار داشت: نیازها و انتظارات زیادی در این حوزه مطرح است در همین راستا تلاش شد ساعت بهره‌برداری مترو یک ساعت افزایش و روزهای تعطیل نیز فعالیت داشته باشد، همچنین خط دو به‌عنوان پروژه عمرانی قوی توقفی نداشته باشد و اتفاق خوبی که در این دوره رقم خورد این بود که قرارداری با شرکت مپنا بسته شد و تمام تجهیزات به‌صورت ساخت داخل انجام شود که شاید این مورد در کشور اولین مورد باشد؛ رقم این قرارداد ۵۹٠ میلیون یورو و با هزینه‌های جانبی حدود ۶۸٠ میلیون یورو است.

نورصالحی پیرامون اقدامات انجام شده حوزه اتوبوس‌رانی، گفت: سال ۱۳۹۶ با هزار و ۲٠٠ اتوبوس در حال خدمت‌رسانی بودیم اما سال گذشته این تعداد به حدود ۶٠٠ اتوبوس رسید که در این راستا وزارت کشور به کمک شهرداری‌ها آمد و ۱۷۳ اتوبوس نو خریداری شد و سهم شهرداری به‌صورت نقد پرداخت شد، در این مسیر تلاش این است میانگین سرفاصله اتوبوس‌ها از ۲٠ دقیقه به ۱٠ دقیقه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اخیرا ۵٠ دستگاه میدل‌باس خریداری شده و تا مهر ماه تحویل خواهد شد، قرار بر این است با مشارکت بخش خصوصی بازسازی ناوگان و خرید اتوبوس صورت بگیرد و تعداد ۶٠٠ اتوبوس سال گذشته را به هزار اتوبوس برسانیم.

وی پیرامون بودجه حوزه حمل و نقل خاطرنشان کرد: مجموعه بودجه حوزه نقل حدود ۴ هزار و ۹٠٠ میلیارد تومان است.

نورصالحی پیرامون درآمدهای شهرداری اظهار داشت: موضوع شفافیت در درآمد و پرداخت هزینه‌های شهرداری موضوعی قابل توجه بود و در این راستا برخی موارد مطرح بود که شفافیتی در آن وجود نداشت و بعضا سواستفاده‌هایی صورت می‌گرفت؛ در زمان انتقال تجربه شورای پنجم و ششم شنیدیم که مبارزه با فساد و شفافیت درآمدها اقدامی سخت است که رقم نخورده اما با مصوبه شورا در سال ۱۴٠٠ و کمک مدیریت استان، درآمدها کاملا شفاف شد.

وی تأکید کرد: برخی نگرانی‌ها برای شفافیت مطرح بود که درآمدهای شهرداری کاهش پیدا کند اما مجموعه مدیریت شهری پذیرفت که حتی اگر این اتفاق بیفتد، بازهم شفافیت رقم بخورد.

حمایت از گردشگری در قالب تخفیف ویژه برای هتل‌سازی

نورصالحی یادآور شد: همچنین مصوبه‌ای داشتیم که به پروانه‌ هتل‌ها ۹۹ درصد تخفیف دادیم تا موضوع گردشگری رونق پیدا کند و در این باره استقبال خوبی صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون تشکیل کمیسیون آب در شورای ششم گفت: در این کمیسیون پیگیری‌هایی در سطح ملی انجام شد، هرچند این موضوع در اختیار مدیریت شهری نیست اما در راستای این کمیسیون دبیرخانه آب شکل گرفت و امیدواریم این اقدام به انعکاس خواسته‌های مردم و جریان پایدار آب زاینده‌رود منجر شود.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت جمع‌آوری کارتن‌خواب‌های سطح اصفهان مطرح کرد: در حال حاضر گشت‌های تمام مناطق شهرداری موظف‌اند اگر کارتن‌خوابی دیدند او را به مراکز مربوطه تحویل دهند.

نورصالحی در پاسخ به خبرنگاری پیرامون برنامه‌ریزی برای محور چهارباغ اعلام کرد: چهارباغ محور تجاری برای کسبه، محور مفرح برای مردم و همچنین محوری فرهنگی است و قرار نیست برای کسبه مزاحمتی ایجاد کند و به‌نوعی بی برنامه پیش برود که به مردم آسیب بزند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت فعلی پروژه‌های نیمه تمام، با بیان اینکه دو پروژه کلان رینگ چهارم و خط دو مترو را داریم که با تمام توان، این پروژه‌ها و خصوصاً حلقه حفاظتی را ادامه دادیم، اظهار داشت: پروژه‌های جدید نیز شامل تکمیل رینگ سوم(میدان لاله تا پل چمران)، ادامه خط یک مترو و اتصال خط یک به سمت بهارستان می‌باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون تعداد افراد متخلف شناسایی شده در شهرداری گفت: تعداد افرادی که با آن‌ها برخورد شده ۴۳ نفر هستند که ۱۵ نفر از آن‌ها خارج از شهرداری هستند هرچند این تعداد از میان کارمندان زیاد شهرداری، تعداد بسیار اندکی هستند.

نورصالحی در پاسخ به سؤالی پیرامون راه‌اندازی اتوبوس‌های برقی در سطح شهر تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای داشتیم تا ایستگاه‌های شارژ اتوبوس‌ها و اتوبوس‌های برقی را ایجاد کنیم، در این راستا ۷ ایستگاه برای شارژ جانمایی شده است همچنین برای خرید اتوبوس‌ها پیگیریم و با توجه منع خرید از خارج، چند شدکت به‌دنبال ساخت اتوبوس برقی رفته‌اند اما هنوز تولید به‌صورت انبوه آغاز نشده است.

هیچ کاهش حقوقی برای کارمندان شهرداری رخ نداده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص شایعه کاهش حقوق برخی از کارکنان شهرداری عنوان کرد: هیچ کاهش حقوقی در شهرداری رخ نداده و کارکنانی که قرارداد کارگری و کارمندی دارند امسال طبق مصوبه دولت افزایش حقوق داشته‌اند، البته ممکن است برخی از کارکنان شهرداری به دلیل جابجایی به بخش دیگر، حقوقشان کاهش یافته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: نورصالحی شورای شهر اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مدیریت شهری اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز